Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského, Choceň Mgr. Ilona Nováková
Co škola od projektu očekávala – naše hlavní cíle Modernizace stávající ICT Zlepšení materiálních podmínek výuky Zlepšení organizačních podmínek výuky Podporu pedagogů v jejich profesním rozvoji Zlepšení ICT gramotnosti učitelů – zvýšení kvantity i kvality využívání nových technologií ve výuce Vyšší motivovanost žáků (práce s novými technologiemi) Zvýšení organizační, administrativní i časové náročnosti naší práce (účetnictví, veřejné zakázky,..)
Počátek projektu Analýza počátečního stavu vybavenosti školy ICT Stanovení si požadavků na novou výpočetní techniku Vytvoření časového harmonogramu celého projektu (na kdy nastavit počátek projektu, kdy vypsat výběrová řízení,…) Snaha o získání maximální možné dotace ,- Kč x počet žáků 495 Odložení zahájení projektu o jeden školní rok (o 25 žáků více ,- Kč) Vytvoření projektového záměru: které oblasti vzdělávání bychom chtěli podpořit – čtenářská a informační gramotnost, matematika, cizí jazyky, využití ICT, přírodní vědy)
Základní údaje o projektu Doba realizace projektu: – Poskytnutá dotace ,-Kč Prostředky poskytnuté z ESF (85%) ,5,- Kč Prostředky poskytnuté ze státního rozpočtu ČR (15%) ,5,- Kč Rozdíl mezi maximální možnou a poskytnutou dotací byl 470,- Kč (kombinace zvolených šablon a jejich finančního ocenění)
Organizační a administrativní zajištění projektu Vytvoření projektového týmu: ředitelka, zástupce ředitele, ekonomka Pracovní náplň týmu: administrace, organizační zajištění realizace, účetnictví, archivace, záznamové archy pro ověřování DUM, kontrola Zjištění zájmu pedagogů o vytváření digitálních učebních materiálů Nastavení pravidel vytváření DUM: podporované formáty, rozsah materiálů, dodržování autorského zákona – uspořádání semináře pro pedagogy Odměňování autorů DUM (na základě DPP)
Výběr šablon – individualizace výuky Cílem bylo vytvořit menší výukové skupiny a podpora individualizace ve výuce Stanovení si kritérií podle nichž budeme žáky do skupin dělit (žáci vyžadující zvláštní péči - SVP, sociální znevýhodnění, méně nadaní žáci,…) I/1 Čtenářská a informační gramotnost – 2 x II/1 Cizí jazyky – 1 x III/1 Využití ICT – 2 x IV/1 Matematika – 2 x V/1 Přírodní vědy – 1 x
Výběr šablon – inovace výukové materiály Všechny výukové materiály jsme vytvářeli pomocí ICT techniky – šablona III/ 2 tuto šablonu jsme vybrali 12 x to bylo 36 sad po 20 DUM. Celkem naši pedagogové vytvořili 720 digitálních učebních materiálů Velká náročnost na administraci, ověřování a kontrolu
Výběr šablon – DVPP Velkou podporu mělo DVPP – reakce na požadavky pedagogů Certifikát = počet úspěšně absolvovaných školení Čtenářská a informační gramotnost – 8 certifikátů Cizí jazyky – 7 certifikátů Využití ICT – 20 certifikátů Matematika – 8 certifikátů Přírodní vědy – 8 certifikátů
Vybavení školy moderní IT technikou Počítačová sestava (stabilní PC) 38 ks Server 1 ks Notebook 6 ks Kopírka 2 ks Multifunkční zařízení 1 ks Software – licence klient Microsoft Select Plus 50 ks Software – licence server 1 ks Interaktivní tabule 2 ks Datový projektor 5 ks Celkové náklady na pořízení IT techniky ,- Kč
Co nám projet – EU peníze do škol přinesl Moderně vybavenou učebnu ICT Další IT techniku – interaktivní tabule, kopírky, notebooky, dataprojektory Pořízení SW – licence, výukové programy, i-učebnice Proškolené pedagogické pracovníky – na základě jejich zájmu Zlepšení uživatelských dovedností pedagogů při práci s ICT Kvalitnější, pro žáky atraktivnější výuku, vyšší motivovanost žáků Nákup učebních pomůcek – učebnice, knihy, názorné pomůcky
Digitální učební materiály
Doplň text.