Medzinárodná konferencia 04. a 05.10.2007, Hotel pod zámkom, Bojnice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Železniční doprava a programovací období
Advertisements

Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Česká spořitelna EU Program Region. Česká spořitelna – banka první volby Základní informace  zázemí silné mezinárodní skupiny Die Erste  více jak 5.
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
1 Finanční situace Dopravního podniku hlavního města Prahy Praha, leden 2009.
Charakteristické znaky MHD
PROJEKT „Žijeme společně - zavedení bezbariérové dopravy v krajském městě Jihlava“ Žadatel : Dopravní podnik města Jihlavy, a.s. Brtnická 1002/23, 586.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Doprava, obchod, průmysl, vzdělání, kultura Obec, kde žiji.
Silnice nebo železnice
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Olomouc, 2. září 2009.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
Přístupnost IDS pro OOSPO
AKTUALITY O REALIZACI ROP SČ 13/08/2009 Příbram JUDr. Ing. Tomáš Novotný, Ph.D.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Ing. Ludvík Urban, ROLE NÁRODNÍHO DOPRAVCE VE VEŘEJNÉ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
ROP Jihovýchod Prezentace vybraných projektů Plány do dalších let Ing. Artur Zatloukal Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Prezentace pro OS tramvají - Ostrava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Ostrava.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
PŘEDSTAVENÍ SPOLEČNOSTI SDP října PARTNER DOPRAVNÍCH PODNIKŮ PARTNER VÝROBCŮ VOZIDEL PARTNER PRO VÁS.
TECHNICKÉ SLUŽBY BAHOZA s. r. o. Klimatizační jednotky tramvajových vozidel Ing. Ladislav Meluš.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Výzvy OP Doprava Dopravní konference Pardubice
IPRM Kladno-Kročehlavy Aktuální stav realizace IPRM
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Regionální operační program NUTS II Jihozápad 2007 – 2013
Financování dopravní infrastruktury
Evropský sociální fond
Pracovní skupina Modernizace vozového parku
Informace o projektech v IDS JMK
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ 11. jednání Řídicího výboru IPRÚ
Podpora infrastruktury městské drážní dopravy z OP Doprava
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
Prezentace pro OS tramvají
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice

Využití alternativních zdrojů financování v dopravních podnicích MHD v ČR Ing. Miloslav Kulich, předseda SDP ČR

Dopravní podniky v MHD: sdruženy v SDP ČR – 19 operátorů v největších městech ČR přepravují 95 % cestujících v MHD kompletní drážní doprava v MHD (tramvaje a trolejbusy)

Mimo to zbývajících 5 %: cca 65 dalších provozovatelů soukromé a malé komunální firmy většinou provozují souběžně příměstskou dopravu v posledních letech nástup mezinárodních operátorů, zejména VEOLIA

Alternativní zdroje financování MHD: národní „Program podpory obnovy vozidel MHD a veřejné linkové dopravy“ SROP – ukončen 2006 ROP – pro období

Program podpory obnovy vozidel MHD: trvá od roku 1994 v tříletých cyklech do výše 30 % pořizovací ceny vozidla nízkopodlažní nebo se zabudovaným zařízením pro přístup osob se sníženou pohyblivostí – do výše 50 % původně zvýhodnění elektrické trakce poslední 3 roky zvýhodnění plynových autobusů, ale ne elektrické trakce

Období 2005 – 2007 : výše dotace 436,6 mil. Kč pod dotací zakoupeno 157 vozidel MHD celkem zakoupeno 482 vozidel, tzn. dotováno pouze 32,5 % zakoupených vozidel

Návrh státní podpory pro rok 2008 Podpora obnovy vozidel regionální a městské hromadné dopravy ………340 mil Kč Podpora obnovy vozidel veřejné autobusové dopravy ……………… mil Kč Podpora obnovy železniční kolejových vozidel ………………………….….395 mil Kč Nutná notifikace

Využití zdrojů ze SROP Projekty na obnovu vozového parku Projekty na informační a odbavovací systémy Projekty předložila řada podniků a měst (např. Opava, Pardubice, Olomouc, Zlín, Liberec). Projekty byly schváleny a realizovány. Pardubice - žadatel DP nízkopodlažní Tr ……. 75% odbavovací systém …. 75%

Olomouc - žadatel město tramvaje ………….. 70% informační a preferenční systém ………….. 70% (pronájem) Zlín – žadatel dopravní společnost společně s městem Zlín a Otrokovice trolejbusy…………70%

Kritéria a rizika Každý projekt musí obsahovat hodnotící kritéria, např. Zvýšení přepravených osob Nová pracovní místa Nové kapacity

Nejčastější rizika Schopnost vyhodnotit a naplnit kritéria Schopnost profinancovat celý projekt ze svých zdrojů (dotace do 6 měsíců) Velká administrativa (odčerpává vlastní kapacity, vhodnější poradenská firma) Majetek přísluší žadateli

Období 2007 (fakticky 2008) OP Doprava – 5,77 mld. EU z toho vyčleněno do ROP na drážní vozidla (železniční, tramvaje, trolejbusy) – 245 mil. EU požadavek MD ČR: rozdělení 80 % železniční vozidla, 20 % MHD požadavek regionů: 51 % železniční vozidla, 49 % MHD národní program podpory předložen k notifikaci EK pouze pro autobusy, drážní vozidla MHD pouze z ROP

Připravenost DP k investicím: 245 mil EU = mil. Kč z toho 49 % = mil. Kč. DP se chystají v období 2008 – 2013 nakoupit s pomocí prostředků z ROP tramvaje a trolejbusy za cca mil. Kč při předpokládané míře dotačního krytí 50 % je mil. Kč pouze 72 % požadavku v případě „vítězství“ názoru MD ČR (80:20) bude pokryto pouze 30 % požadavku

Konec prezentace Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR