Spojnicový diagram Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_0 4 Tematická.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název materiálu: Základy statistiky
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
Statistika 2. přednáška Ing. Marcela Čapková.
STATISTIKA Zdeňka Hudcová.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Pravoúhlá soustava souřadnic
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Pravopisné lovy beze zbraní Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření21.
Posunovací pravidla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník.
Kmitání s nenulovou počáteční fází - úlohy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Materiál slouží k doplnění učiva o grafech. Součástí materiálu je i závěrečná samostatná práce na téma grafy.
Obvod trojúhelníku Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2. ročník.
Konstrukce rovnoběžníku Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – Planimetrie Datum vytvoření
Kyvadlo Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a elektřina Datum vytvoření
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Vynálezy přírody Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
Práce s kruhovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Mechanické kmitání - test z teorie Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Výpočty ve statistice – test k procvičení
Konstrukce lichoběžníku
Diagramy - opakování Tematická oblast
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Konstrukce trojúhelníku II
Úroky - samostatná práce
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
FUNKCE – grafické znázornění
Absolutní a relativní četnost
Sloupkový diagram Tematická oblast
Konstrukce trojúhelníku I
Statistika - opakovací test k procvičení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Konstrukce trojúhelníku III
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Základní zpracování dat Příklad
MS Excel – druhy grafů Nejčastější typy grafů: Ostatní typy grafů:
Interaktivní procvičování
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Statistika.
Informatika – Práce s grafy
Pravoúhlá soustava souřadnic
VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic
Transkript prezentace:

Spojnicový diagram Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření Ročník4. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsahSeznámení se spojnicovým diagramem Způsob využitíPostupným procházením stránek vysvětlíme, kdy je vhodné použít spojnicový diagram. Následuje vzorový příklad, jehož jednotlivé části řeší žáci nejprve samostatně. AutorMgr. Petr Zezulka KódVY_32_INOVACE_24_MZEZ13

Co je spojnicový diagram a jak vypadá? Spojnicový diagram získáme spojením bodů v pravoúhlé soustavě souřadnic, jejichž první souřadnice vyjadřuje hodnotu kvantitativního znaku a druhá souřadnice je četnost této hodnoty. Prohlédněte si různé varianty podoby grafu:

Příklad: Následující tabulka uvádí vývoj celkového počtu žáků gymnázia v letech 2005 – Školní rok 2005/ / 2007/ 2007/ / / / / 2012 Počet žáků a) Ze zadaných údajů vytvořte spojnicový diagram. b) Porovnejte sklony jednotlivých úseček a vysvětlete, jak souvisí se změnou počtu žáků. c) Z diagramu vyčtěte období, kdy došlo k největšímu poklesu a kdy k největšímu nárůstu celkového počtu žáků. d) Znázorněte danou situaci i sloupkovým diagramem.

Školní rok 2005/ / 2007/ 2007/ / / / / 2012 Počet žáků ŘEŠENÍ: a)Vyjádříme pomocí spojnicového diagramu, jak se celkový počet žáků měnil v daném časovém období

b) Čím větší je sklon dané úsečky, tím k větší změně (poklesu nebo nárůstu) došlo během jednoho časového období. c) Z diagramu nebo i z tabulky vyčteme, že: 1. K největšímu poklesu počtu žáků došlo po školním roce 2009/2010 (pokles o 20 žáků). 2. K největšímu nárůstu počtu žáku došlo po školním roce 2007/2008 (nárůst o 24 žáků) d) Pro srovnání znázorníme údaje i v sloupkovém diagramu. Zvolíme obdélníky o stejné šířce, na vodorovné ose zobrazíme příslušná časová období a na svislou osu umístíme počet žáků. d) Pro srovnání znázorníme údaje i v sloupkovém diagramu. Zvolíme obdélníky o stejné šířce, na vodorovné ose zobrazíme příslušná časová období a na svislou osu umístíme počet žáků.

Školní rok 2005/ / 2007/ 2007/ / / / / 2012 Počet žáků