SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy 16.5.2016, Žďár nad Sázavou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Projekty EOC v ČR v období
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Role měst a obcí v kohezní politice 23. června 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda Svaz měst a obcí ČR.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Pozice EP k budoucí kohezní politice Dominují národní zájmy nebo ideologie? Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Doprava a územní plánování
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
Společná budoucnost Evropy a jejich měst Městská dimenze jako jedna z priorit kohezní politiky Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
1 DÍLČÍ ANALÝZY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA LIBEREC LB plán s.r.o., Liberec JEDNÁNÍ ŘPS A KOMISE ZDRAVOTNÍ A SOCIÁLNÍ 19. května 2015.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Evropské fondy a budoucnost obcí a měst Městská a územní dimenze politiky soudržnosti Oldřich Vlasák Místopředseda Evropského parlamentu Místopředseda.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Smart Prague Mgr. Ondřej Mirovský, M.EM Místopředseda Výboru pro Smart Cities ZHMP Zástupce starost y MČ Praha 7.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Plán udržitelné městské mobility Olomouce z pohledu zpracovatele
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
Název akce, místo, datum.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Presentation Title 1st September 2002
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Konference City Changers
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
VENKOV SPOV ČR
Plán udržitelné městské mobility Ústí nad Labem
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou

2 SUMP - Plán udržitelné městské mobility Plán udržitelné městské mobility  Strategický nástroj pro plánování udržitelné mobility v městských oblastech  Mobilita osob a firem ve městech a jejich okolí Cíl: zlepšit kvalitu života snížit objemy IAD snížit dopady z dopravy na životní prostředí vyšší efektivitou všech cest, úsporami a pomocí dop. systému založeného na podpoře udržitelnějších druhů dopravy: veřejné dopravy, pěší a cyklistické dopravy, čistých vozidel a alternativních energií Metodika pro přípravu plánů udržitelné mobility měst České republiky  obecný návod jak SUMP sestavit  zpracovalo CDV (výstup projektu aplikovaného výzkumu TAČR)  reflektuje doporučení: EK dle evropské metodiky tvorby SUMP metodiky Jaspers pro kohezní státy

3 ÚZEMNÍ VYMEZENÍ SUMP Jak stanovit hranice řešeného území:  řešit skutečné spádové oblasti (širší než hranice města), mobilita jde i za hranice města (suburbanizace)  neomazovat se jen na správní hranice samosprávy, ale širší okolí (zahrnuje mnohdy další obce, velká roztříštěnost)  spolupráce krajů s obcemi - kraj by měl zastupovat okolní obce  zohlednit skutečné dopravní vztahy v území  využít výstupy z krajských strategických dopravních dokumentů (plány dopravní obslužnosti)  pro těsná souměstí propojená jedním systémem MHD je vhodné zpracovat jeden společný SUMP (Liberec-Jablonec n/N, Zlín-Otrokovice, Most-Litvínov)

Zainteresované strany a jejich zapojení Ovlivňují městskou mobilitu (organizace, spolky, sdružení, zájmové skupiny, veřejnost)  jejich zapojení je základem plánování SUMP  kvalita zapojení zainteresovaných skupin ve v různých městech liší (důležité pochopení významu SUMPu a jejich přínosu) 4

SUMF  Přechodný dokument dočasně nahrazující SUMP  Plán dopravní obslužnosti na 3-5 let včetně vize pro rozvoj (podklad pro OPD a IROP)  Po roce 2017 nezbytné pro čerpání z OPD a IROP pro města nad 50tis. obyvatel – požadováno EK  SUMF primárně zaměřen na systém veřejné dopravy  Požadavky na SUMF primárně založeny na stávajících dokumentech a podkladech od dopravních podniků, dopravců a koordinátorů IDS, které budou více rozpracovány  Financování vlastní zdroje SUMP  SUMP doporučujeme pro města nad 40 tis. obyvatel  Řeší veškerou mobilitu  Povinnost zpracovávat SUMP není stanovena, je to doporučený nástroj pro rozvoj udržitelné mobility  Evropská komise - zřejmě bude vyžadovat SUMP pro využívání evropských fondů pro období 2021 –

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy