Jihočeský kraj. Povrch: Šumava (Plechý 1378m.n.m.), národní park Třeboňská pánev, Českobudějovická pánev, Novohradské hory, ze severu zasahuje Středočeská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Advertisements

Vytvořila Beata Duchková
Vypracovaly: Eliška Protivová a Anička Srbková
Jihočeský kraj Znaky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
Lenka Matznerová, Kristýna Housarová
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
vypracoval: Jan Hladký
zpracovaný v rámci projektu
Jihočeský kraj.
JIHOČESKÝ KRAJ.
Jihočeský kraj.
Jihočeský kraj C.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
města, památky, zajímavosti
Jihočeský kraj - procvičování
Jihočeský Kraj David Němec.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Jihočeský.
Cestujeme po jižních Čechách
Jihočeský kraj Název školy
Česká republika: Českobudějovický kraj Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jihočeský kraj Martin Klimeš Jakub Kobza 9.A „kraj vody“
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Jihočeský kraj Rozloha – km2
43.1 Jihočeský kraj – poznáš jeho dominanty?
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Nikola Burkoňová. Leží na jihu Čech. Sousední kraje:  Plzeňský (západ), Středočeský (sever), Vysočina (severovýchod), Jihomoravský (východ) Krajské.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
PŘÍRODNÍ POMĚRY Zpracovala: Klára Schindlerová
Jihočeský kraj.
Jihočeský kraj Jihočeský kraj.
Kraj Vysočina.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Socioekonomická sféra
Zachovalá příroda Historické památky
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : únor 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.1.
Mgr.J.Mareš Plzeňský, Jihočeský EU-OPVK VY_32_INOVACE_720 územní jednotka - Jihozápad Plzeňský kraj - největším správním střediskem je Plzeň/170 tis./druhé.
Vodstvo České republiky
Kraj Vysočina.
ČESKÁ REPUBLIKA Jihočeský kraj Jihočeský kraj v ČR.
Jižní Čechy VY_32_Inovace_17KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_23_Jihočeský kraj Ročník4. Číslo.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_33_Jihočeský kraj_Sluková Téma: Jihočeský kraj Číslo.
Jihočeský kraj Tereza Lérová Martina Závodná. Symboly kraje:  Vlajka  Znak.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Plzeňský kraj.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Česká republika – Jihočeský kraj
JIHOČESKÝ KRAJ.
VY_32_INOVACE_187 Tomáš Nový osmý kraje ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Anotace Prezentace slouží k doplnění učiva o Jihočeském kraji. Žáci pracují s mapou a vyhledávají v ní daná místa. Možno využít i ve 4.ročníku Pilotáž:
VY_52_INOVACE_16_02_Jihočeský kraj
Jihočeský kraj. Jihočeský kraj Kde leží Česká republika v Evropě?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 04 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vyjmenuj okresní města Jihočeského kraje VY_32_INOVACE_05
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Zachovalá příroda Historické památky
Základní škola Rosice, okres Chrudim
VY_12_INOVACE_Rů_II_15 JIŽNÍ ČECHY Název projektu: OP VK
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_11 TÉMA: Vlastivěda4
Transkript prezentace:

Jihočeský kraj

Povrch: Šumava (Plechý 1378m.n.m.), národní park Třeboňská pánev, Českobudějovická pánev, Novohradské hory, ze severu zasahuje Středočeská pahorkatina Podnebí: Chladnější a vlhčí (díky Šumavě) Litvínovice – nejnižší teplota naměřená v Čr (-42,2°C)

Plechý a Plešné jezero Novohradské hory

Vodstvo Rybníky – oblast kolem Třeboňsko (Rožmberk, Bezdrev) Řeky: Vltava, Lužnice, Malše, Otava,Nežárka Přehrady: Lipno, Římov, Orlík, Hněvkovice Jezera: na Šumavě – ledovcového původu Černé, Čertovo, Plešné

pramen Vltavy Černé jezero

Obyvatelstvo: (642 tisíc obyvatel) Nejnižší hustota zalidnění ze všech krajů (proč?) Krajské město – České Budějovice (100 tis.ob.) Okresní města - Český Krumlov - Jindřichův Hradec - Tábor - Písek - Strakonice - Prachatice - Třeboň

Zemědělství: Velkou část území pokrývají lesy Méně úrodné půdy, díky vyšší nadmořské výšce Obilniny, brambory, chov skotu, ryby Průmysl: Potravinářský – pivovary v Č. Budějovicích a Třeboni Papírenský – Větřní, Loučovice Energetický – jaderná elektrárna Temelín Textilní – Strakonice, Písek

Temelín

Zajímavosti: Zámek Hluboká Holašovice Český Krumlov Zámek Červená Lhota Vyšší brod (klášter)

Hluboká nad Vltavou Holašovice

Český Krumlov Červená Lhota

Vyšší Brod

Otázky 1.Vyjmenuj přítoky Vltavy na území Jihočeského kraje. 2.Jaké mají přehrady Lipno a Orlík zeměpisné „nej“ ? 3.Jak se pohoří Šumava jmenuje na německé straně? 4.Která z Jihočeských řek je zlatonosná? 5.Se kterými kraji sousedí Jihočeský kraj?

Použitá literatura a odkazy: elektrarna.html Česká republika pro 8.a 9. ročník zš, nakladatelství fortuna, Praha, 2005 Všechna data stáhnuta ke dni Vypracoval: Mgr. Jakub Hradil