Projekt SUGAR Zapojení a zkušenosti partnera Statutární město Ústí nad Labem Vilém Čekajle Ing. Tereza Dostálová Statutární město Ústí nad Labem Brno 13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Jsou venkovské školy horší než městské?
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Strategické plánování
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Pracovní porada Pracovní list.
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Téma 11: Finanční plánování
Pracovní porada Pracovní list.
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Vykazování postupu nebo stavu
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Představení projektu.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Centralizované rozvojové projekty 2017
Aktuální informace o stavu
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Ochrana osobních údajů ve firmách v době účinnosti Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) - Podpůrné aktivity MPO pro podnikatele Ing. Pavel.
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Život bez střeva , Praha.
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Projekt SUGAR Zapojení a zkušenosti partnera Statutární město Ústí nad Labem Vilém Čekajle Ing. Tereza Dostálová Statutární město Ústí nad Labem Brno

Základní informace o projektu  Název projektu: Sustainable Urban Goods Logistics Achieved by Regional and Local Policies – SUGAR  Celkový rozpočet projektu  ,- €  Rozpočet partnera – města Ústí nad Labem (včetně zapojení Ústeckého kraje)  ,- €  Zahájení projektu 03/ 2009  Ukončení projektu 02/

Přehled partnerů 3  Projektu se účastní 17 partnerů/ institucí:  4 „good practice sites“ – Region Emilia Romagna (IT), Londýn (Transport for London) (UK), Paříž (FR) a Barcelona (ES);  7 „transfer sites“ - Palma de Mallorca (ES), Region Kréta (GR), Atény (GR), Poznaň (PL), Vratsa (BG), Celje (SL), Ústí nad Labem, Ústecký kraj a Praha (CZ);  2 zástupci Evropských sítí zahrnujících veřejné instituce POLIS (BE), CEI (IT);  4 odborné subjekty zajišťující technickou podporu: ITL (Emilia Romagna Region site-IT), INRETS (Paris site-FR), ILIM (Poznan site-PL), Czech Railways (Praha, Ústí nad Labem).

Hlavní aktivity a výstupy projektu (1) „Analýza best practice“  Ukázkový model koncepčního přístupu - vyhodnocení všech přístupů, které používají jednotlivá „zkušená města“ s cílem sestavení „ukázkového“ koncepčního modelu pro řešení městské logistiky  Vyhodnocení příkladů dobré praxe – přehled nejlepších příkladů úspěšných postupů sebraných s ohledem na ukázkový model tak, aby ke každému kroku v připraveném modelu byl k dispozici konkrétní ukázkový příklad; 4

Hlavní aktivity a výstupy projektu (2) „Přenos zkušeností“  Zpracování základní analýzy aktuální situace ve městě;  Kulaté stoly nad vybranými příklady dobré praxe;  „Školení“ pro lokální odborníky se zaměřením na zajištění schopnosti využít ukázkových příkladů pro zlepšení situace v konkrétním městě/ regionu;  Společné plánovací workshopy;  „Enlarged Transfer Programme“; 5

Zapojení Ústí nad Labem do projektu  Město již několik let aktivně řeší problematiku dopravy, která představuje ve městě jeden z hlavních problémů limitujících jeho další rozvoj;  Přes snahu přistupovat k řešení problémů s dopravou moderními způsoby se městu některé problémy nedařilo vyřešit částečně i z důvodu nízkých zkušeností města s podobnými postupy;  V roce 2008 se město úspěšně zapojilo do projektu Civitas+ Archimedes – tento projekt však řeší zejména osobní dopravu ve vztahu k bezpečnosti.  Město se proto snažilo najít podobnou možnost pro řešení dopravy nákladní tak, aby bylo možno řešit dopravu jako celek. 6

Aktivity partnera – Ústí nad Labem  Základní popis stávající situace ve městě tak, aby všichni partneři rozuměli, jaký je výchozí bod města;  Popis opatření, která město realizuje, nebo plánuje realizovat a kde by město uvítalo pomoc či výměnu zkušeností;  Analýza stávající situace s využitím nasbíraných zkušeností a opětovné zhodnocení vhodných opatření pro další postup;  Návrh akčního plánu a strategie pro zlepšení přístupu města;  Pilotní realizace vybraných opatření na území města;  Veškeré aktivity jsou realizovány prostřednictvím účasti zástupců několika odborů města na aktivitách projektu s využitím technické pomoci externího odborného subjektu; 7

Zkušenosti z již realizovaných aktivit (1) Analýza „best practice“  Na základě analýzy všech „učících se měst“ byl vytipován seznam oblastí, kde vyžadují města nejčastěji pomoc nebo příklad, který by mohly využít pro své další rozhodování;  Pro tyto oblasti byl zpracován přehled vybraných známých příkladů úspěšných i neúspěšných opatření v rámci EU a vybraných států mimo EU;  Přehled je zpracován tak, aby obsahoval všechny potřebné údaje, které byly diskutovány – kdo byl iniciátorem opatření, jaký mělo opatření rozpočet, jaké legislativní podmínky jsou nutné pro dané opatření, bylo opatření úspěšné či neúspěšné a proč; 8

Zkušenosti z již realizovaných aktivit (2) Analýza „best practice“  Co přinesla zpracovaná analýza městu?  Detailní ukázky např. přístupu zkušenějších měst ke sběru dat včetně detailních metodik, ukázky sebraných dat a ukázky jejich využití v praxi;  Ukázky koncepčních a strategických materiálů zpracovaných zkušenějšími partnery;  Rozsáhlý zdroj informací, ze kterých lze i do budoucna čerpat; 9

Zkušenosti z již realizovaných aktivit (3) Studijní cesty (Paříž, Bologna, Barcelona, Londýn) Studijní cesty jsou plánovány v návaznosti na předchozí analýzu hlavních problémů jednotlivých „učících se měst“ – díky tomu je každá cesta specificky zaměřena podle toho o co mají učící se města největší zájem; Například studijní cesta v Paříži byla zaměřena na metody sběru a vyhodnocení dat, protože Francie má v tomto ohledu nejlépe hodnocenou metodiku; Studijní cesta v Bologni byla zaměřena na ukázku automatických systémů pro kontrolu vjezdu nákladních vozidel do centra města a na ukázku spolupráce kraje s městy v regionu při řešení otázek městské logistiky; 10

Zkušenosti z již realizovaných aktivit (4) Studijní cesty (Paříž, Bologna, Barcelona, Londýn) Co přinesly zmíněné cesty městu? Každý partner má možnost vzít s sebou na studijní cestu zástupce všech důležitých odborů tak, aby praktické ukázky viděli všichni pracovníci, kteří by je měli využít; Kromě zástupců města je možno přizvat i odborníky, kteří pomohou městu s případnou aplikací prezentovaných metod a postupů v praxi; V rámci každé cesty je kromě teoretických přednášek ukázka praktické aplikace daného opatření v praxi; K většině prezentovaných opatření jsou k dispozici veškeré dostupné materiály, jako např. metodiky, konkrétní znění dané vyhlášky, prezentační či informační materiály, které město používá pro informování svých občanů apod. 11

Zkušenosti z již realizovaných aktivit (5) Jak pomáhají získané zkušenosti řešit problémy ve městě?  Město se do projektu primárně zapojilo s cílem získat informace o moderních metodách sběru dat a jejich zapojení do zpracování nového mobility plánu;  Dosavadní účast v projektu ukázala, že z prezentovaných příkladů je možno použít výrazně více informací a zlepšit přístup města i dalších oblastech, jako je např. komunikace s podnikateli, veřejností a investory, nebo např. možnost řešit některé problémy se zásobováním formou nočního zásobování, nebo sdílených parkovacích pruhů apod.  K většině dalších zvolených příkladů si město odneslo detailní popis možných řešení včetně např. příkladů vyhlášek apod. 12

Zkušenosti z již realizovaných aktivit (6) Jak pomáhají získané zkušenosti řešit problémy ve městě?  Na základě získaných ukázek a zkušeností již proběhlo pilotní prověření nových metod sběru dat pro zpracování mobility plánu, probíhá pilotní testování zásobování v noci, proběhlo pilotní vymezení zásobovacích zón s využitím nové metodiky;  Město v dalších etapách projektu plánuje nad rámec původního plánu projektu využít zkušeností nejen pro původně plánované zlepšení přístupu ke sběru a vyhodnocení dat, ale i pro širší úpravu přístupu k řešení nákladní dopravy ve městě, včetně uspořádání workshopů za účasti zahraničních partnerů pro místní dopravce a ostatní města v regionu; 13

Jak se stát partnerem projektu?  Připravte si seznam oblastí, které by Vás jako město zajímaly – např. podpora inovací, doprava ve městě, územní plánování atd.  Zkuste vymezit a popsat problém, který v dané oblasti řešíte – např. komunikace s podnikateli, spolupráce s univerzitou, dosažení dohody s dopravci, atd. (problémem může být i „Chtěli bychom více podpořit inovace ve městě, ale nevíme jak začít“)  Ujasněte si, že na městě bude zájem a ochota se projektu aktivně účastnit – projekt bude pro město jenom tak přínosný, jak bude město připraveno jej „využít“  Kontaktujte „okamžitě“ po sepsání základního popisu možné partnery – pokud nevíte kde začít podívejte se na databázi námětů na stránkách programu; 14

Jak si projekt naplánovat?  Sepište si stručný popis aktuální situace ve městě v dané oblasti;  Stanovte si cíle – cíle musí odpovídat programu a jeho možnostem – nelze očekávat investice apod.,  Počítejte se skutečností, že projekt fakticky zahájí realizaci až cca za 2 roky od doby kdy jste připravovali myšlenku projektu, navíc je projekt vždy na cca 2 roky, takže plánujete aktivity na 5 let dopředu;  Naprosto klíčové je zajistit vhodnou účast pracovníků města aby byl na úrovni města zajištěn přenos zkušeností do praxe – v rámci SUGAR vyřešeno zapojením „školitelů“ – odborníků, kteří se účastní projektu spolu s městem a následně pomáhají s přenosem do praxe; 15

Zkušenosti a doporučení s řízením projektu  Připravte si detailní plán projektu - počítejte vždy s rezervou  V rámci města počítejte s tím, že projekt má vždy přesah na více odborů; řízení projektu navíc vždy vyžaduje nejen administrátora, ale také někoho kdo rozumí dané problematice – zajistěte si již při přípravě projektu zapojení všech důležitých odborů a osob;  Časová náročnost - jedná se sice o neinvestiční projekty, jejich administrace je však často náročnější díky nutnosti detailně evidovat velké množství vynaložených nákladů ve velkém detailu; 16