NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.5.2.R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 3 Učivo – Obdélník, čtverec
Advertisements

Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Rovnoběžník a lichoběžník
Konstrukce kosodélníka
PLANIMETRIE.
Elektronická učebnice - I
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Autor: Mgr. Lenka Šedová
POZNÁMKY ve formátu PDF
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Čtyřúhelníky.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
 Základní údaje obdélníka  Obdélníkové tvary  Základní údaje kvádru  Kvádrové tvary Obdélník, kvádr.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Obvod a obsah lichoběžníku
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Obvody a obsahy rovinných obrazců
O í é n l k b d Obsah: Úvod Co už víme Konstrukce Úhlopříčky
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
Obvod a obsah trojúhelníku
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
2. stupeň SYMBOLIKA I.. Čtverec: Obvod čtverce: o = 4.a Obsah čtverce: S = a.a S = a 2.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Obvod a obsah trojúhelníku Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_069_Obvod a obsah trojúhelníku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ RNDr.Ivana Řehková.
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Konstrukce rovnoběžníku
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Opakování na 2.písemnou práci
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA: Matematika 7. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace: Prezentace je určena k odvození vzorců pro obvod a obsah kosodélníku pomocí podobnosti s obdélníkem. Dále je uvedený příklad, jehož řešení je i vzorovým zápisem. Na závěr je slovní úloha- žáci řeší samostatně, nejrychlejší rozklikne řešení.

OBVOD A OBSAH KOSODÉLNÍKU.

Zopakujte si vlastnosti kosodélníku: a b Protější strany rovnoběžné a shodné Protější úhly shodné. Součet všech úhlů 360˚ Úhlopříčky se navzájem půlí αβ ɣ ɗ

Jak vypočteme obvod obdélníku? a o=2.(a+b) b

Jak se bude lišit obvod obdélníku od obvodu kosodélníku? Porovnej: a b a b Závěr: obvody jsou stejné. Nevěříš? Zvol např. a=5, b=3, narýsuj obdélník a kosodélník a obvody změř. o=2.(a+b)

Obsah kosodélníku. Nejdříve si zopakujte, co je výška kosodélníku. a bv Kolik výšek má kosodélník? Narýsuj libovolný kosodélník a vyznač obě výšky.

Obsah kosodélníku: Původní kosodélník s rozměry a,b „upravíme“ pomocí pravoúhlých trojúhelníků? Změnil se rozměr a? Změnil se obsah? NE. Co jsme přidali na jedné straně, to jsme na druhé ubrali. a b vava S=a.v a

Příklad: Je dán kosodélník ABCD se stranami a=6cm, b=4,5cm a výškou v a =3,5 cm Vypočtěte obvod. Řešení: a=6cm b=4,5cm o= ? ( cm) o=2.(a+b) o= 2.(6+4,5) o= 2.10,5 o= 21 o=21cm Obvod kosodélníku je 21cm.

Příklad: Je dán kosodélník ABCD se stranami a=6cm, b=4,5cm a výškou v a =3,5 cm Vypočtěte obsah. Řešení : a=6cm v a = 3,5cm S= ? ( cm 2 ) S= 6.3,5 S= 21 S=21 cm 2

Příklad z praxe. Plastová výplň zábradlí schodiště má tvar kosodélníku. Vypočtěte jeho obsah. a=1,5m v a = 1,2m S= 1,8 m 2

Citace: Matematika pro 7. ročník ZŠ: 2. díl. Praha 2: SPN, ISBN