Karas Jan Šeďa Jakub 2.B Gymnázium Jakuba Škody, Přerov 20.6.2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Druhy map turistická mapa.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Trigonometrie v praxi. Úkoly 1) Jaká je výška lampy? 2)Jaká je vzdálenost z fotbalového hřiště Realu Madrid na hřiště Manchestru United? 3) Od kterého.
Petr Kielar Seminář o stavebním spoření Část VI: Podmínka rovnováhy a SKLV.
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ kružnice opsaná trojúhelníku
Sčítání a odčítání úhlů
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Měření délky pevného tělesa
K o u l e Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu Části koule
Užití goniometrických funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Poměr.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS

Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Podobnost trojúhelníků
Opakování na 4. písemnou práci
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Kdo s koho?!.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Ohyb světla na optické mřížce
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Poměr v základním tvaru.
Kdo s koho ???.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
ŘEŠENÍ PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce mnohoúhelníku
Délka kružnice, obvod kruhu
Konstrukce mnohoúhelníku
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Helfštýn MORAVSKÁ BRÁNA
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Podobnost trojúhelníků
Věty o podobnosti trojúhelníků
Poměr v základním tvaru.
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Matematika + opakování a upevňování učiva
UŽITÍ DIFERENCIÁLNÍHO POČTU I.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Sinus, kosinus, tangens, kotangens
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Rovnovážná poloha páky – opakování
Měření rozměrů součástí 1
Rovnice.
PODOBNOST.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Karas Jan Šeďa Jakub 2.B Gymnázium Jakuba Škody, Přerov

Co je naším úkolem? Naším úkolem je vypočítat vzdálenosti Lipník nad Bečvou -> Jezernice -> Hrad Helfštýn mezi sebou ( vzdušnou čarou) pomocí buzoly. Vypočítáme si vzdálenost od Lipníku nad Bečvou ( náš start) k Helfštýnu, z věže a z kopce sv. Anny ( Lipník ) zjistíme azimuty a pomocí trigonometrie dopočítáme vzdálenosti. Poté výsledky porovnáme s údaji na internetových mapách. Celé měření podstoupilo také tvrdé a náročné vyjížďce na samotnou hradní věž a na kopec sv. Anny v Lipníku, ze kterých probíhalo samotné měření.

* A -> Hrad Helfštýn Mapa GPS souřadnice: Lipník nad Bečvou , Jezernice , Hrad Helfštýn ,

Co vlastně budeme měřit?

1) Z kopce sv. Anny v Lipníku nad Bečvou jsme změřili azimut Jezernice a hradu Helfštýn. Jejich rozdíl je roven úhlu ( Helfštýn – Lipník – Jezernice) Výsledky měření: Azimut Jezernice = 60° Azimut Helfštýna = 130° Výsledný úhel = 70°

2) Z věže hradu Helfštýn jsme si zjistili azimuty Lipníku nad Bečvou a Jezernice. Jejich rozdíl je roven úhlu ( Lipník- Helštýn – Jezernice) 3) Zbylý úhel ( Lipník – Jezernice – Helfštýn ) si dopočítáme ( do 180°) 4) Na internetové mapě si zjistíme vzdálenost Lipník -> Helfštýn = 4,6 km. 5) Dopočítáme veškeré zbylé vzdálenosti pomocí trigonometrie. Výsledné měření: Azimut Lipníku = 298° Azimut Jezernice = 340° Výsledný úhel = 42°

Vypočítej vzdálenosti Lipník nad Bečvou – Jezernice a Jezernice Helfštýn, znáš-li vzdálenost mezi Lipníkem a Helfštýnem (4,6 km) a úhly ( H-L-J = 60°) a ( L-H-J = 42 °) Náčrt:

Lipník – Jezernice = 3,3 km Jezernice – Helfštýn = 4,6 km

Nejdříve jsme si načrtli trojúhelník a zapsali si, co už známe ( vzdálenost Lipník – Helfštýn a úhly H-L-J a L-H-J) Dopočítali jsme si výšku ( sinus ) Poté 1. části vzdálenosti Lipník – Jezernice Dále vzdálenost Lipník – Helfštýn ( kosinus) Nakonec 2. část vzdálenosti Lipník – Jezernice 2 části jsme sečetli a výslednou vzdálenost jsme si poznamenali.

Internetová mapa Naše měření

V závěru bychom shrnuli, že naše výsledky a výsledky map z internetu se v nějakých situacích neshodují. Například vzdálenost mezi Jezernicí a Helfštýnem nám vyšla 4,6 km, zatímco podle internetové mapy 2,6 km. Zato vzdálenost Lipník – Jezernice nám vyšla poněkud přesně – 3,3 km a 3,4 km. Důvodem je naše nepřesné měření azimutů. Více bychom důvěřovali internetovým mapám – jsou daleko přesnější ( GPS ) a také modernější. Projekt se nám líbil, podstoupil 2 náročné tůry na Helfštýn a na kopec v Lipníku. Obtížný nebyl.

Jan Karas Jakub Šeďa