Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
MARKETING A MANAGEMENT
ÚVOD DO MARKETINGU.
Trh a jeho zákonitosti.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Marketingová komunikace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Situační analýza.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Prosperita organizace
Nákupní chování spotřebitele
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Nákupní rozhodování.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Transkript prezentace:

Chování kupujících

 Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost nákupního chování účinně využívat. Především musí vědět, pro koho budou výrobky či služby určeny a kdo bude rozhodovat o jejich nákupu.  Členění kupujících: - individuální kupující - domácnost - organizace

Individuální kupující  rozhoduje o nákupu sám  snaží se uspokojit svou individuální potřebu

Domácnost Z hlediska nákupního chování lze v domácnostech zjistit značné rozdíly v nákupním chování, tyto rozdíly jsou způsobené: Z hlediska nákupního chování lze v domácnostech zjistit značné rozdíly v nákupním chování, tyto rozdíly jsou způsobené:  počtem osob v domácnosti  finančními příjmy domácnosti  věkovou strukturou osob v domácnosti  strukturou osob v domácnosti.

Základní tipy domácností Svobodní : do 30 let věku - drahé oblečení - technické novinky - technické novinky - sportovní a kulturní vyžití - sportovní a kulturní vyžití starší 30 let - auta, nemovitosti, nábytek - značkové oblečení - značkové oblečení Ovlivnitelnost reklamou - internet, odborné časopisy

Rodiny Bezdětné  novomanželé - vybavení domácnosti - oblečení - oblečení - sport, kultura - sport, kultura  rodiny středního věku - kvalitní zboží a služby - kvalitní zboží a služby - zahraniční zájezdy - zahraniční zájezdy Ovlivnitelnost reklamou - internet, odborné časopisy - musí být zaměřena na oba partnery

Rodiny s malými dětmi Rodiny s malými dětmi  zboží určené pro děti  předměty dlouhodobé spotřeby  nákup výhodnějších rodinných balení  využívají půjčky a úvěry  reklama by měla být zaměřena především na ženy - televize, internet, časopisy

Rodiny s dětmi závislými na rodičích Rodiny s dětmi závislými na rodičích  modernizace domácnosti  spotřebiče, auto, nábytek  zahraniční dovolená  rozhodování o nákupech je ovlivněno všemi členy je ovlivněno všemi členy domácnosti domácnosti Ovlivnitelnost reklamou - internet, televize - přímý marketing - přímý marketing

Domácnosti složené ze starších osob  kvalitní potraviny  lékařská péče, léky  dárky Ovlivnitelnost reklamou je malá, reklamní Kampaň by se měla zaměřit na sdělení, že si mohou dopřát to, co dříve nemohli

Typy nákupního chování  automatické chování - vyskytuje se, když kupující nakupuje určité zboží pravidelně za nízkou cenu za nízkou cenu - v rozhodování se uplatňují především osobní zkušenosti - v rozhodování se uplatňují především osobní zkušenosti  řešení omezeného problému - vyskytuje se, když je zákazník poměrně dost seznámen se sortimentem, ale k rozhodnutí potřebuje doplňující informace sortimentem, ale k rozhodnutí potřebuje doplňující informace např. informace z obalu, letáku, od prodavače a pod. např. informace z obalu, letáku, od prodavače a pod.  řešení extenzivního problému - vyskytuje se u neznámých druhů výrobku, u drahých výrobků,… - zákazník potřebuje čas na důkladné hledání informací, alternativ a rozhodnutí o nákupu alternativ a rozhodnutí o nákupu

Organizace  Nákupní chování organizace je odlišné od chování individuálních zákazníků i domácností. Je to dáno tím, že na procesu koupě se podílí více osob z nichž každá osoba je zpravidla na jiné úrovni řízení.  Rozhodnutí o nákupu trvá mnohem déle než u domácnosti. Nákladnější nákup je zahrnut v plánu na budoucí rok a zahrnut do rozpočtu. Nákup provádějí specializovaní pracovníci, kteří by měli znát přesné požadavky společnosti a podle nich přizpůsobit požadavky na nakupované zboží.

Vlivy působící na chování organizace Vnější:  vývoj ekonomiky  společenská a kulturní situace  situace na trhu (konkurence)  politické a legislativní prostředí Vnitřní:  organizace uvnitř podniku  počet lidí podílejících se na procesu rozhodování  efektivnost komunikace uvnitř společnosti.

Zdroje: Zdroje:  eshop.bobr.cz    shop.tricko-tricka.com  odessa.blog.cz     notebook.cz  foto.aerobic.cz  g-elektro.cz  Jaroslav Světlík, Marketing - cesta k trhu