Téma: Jak vytvořit mobilní kampaň? Autor: Tereza Hubičková, O2 Media
Mobil je všude s námi, ať jsme kdekoli Praktičnost Personalizace Blízkost Interaktivita Sociálnost Mobilita ….. Ale jak ho využíváme z pohledu marketingu? 6 VĚCÍ, KTERÉ BYSTE MĚLI VĚDĚT A MĚLI BYSTE JE VYUŽÍVAT
Plánujeme mobilní marketing „?“ Jaký je cíl kampaně „?“ Jaký je celkový komunikační mix „?“ Jaká je moje cílová skupina „?“ Jaký formát mobilních médií zvolit ? Image Lokální kampaň Výkonnost Začlenění do celkové mediální strategie Sázím jen na mobil Personalizace WOM efekt Uživatelská mobilní gramotnost Časově omezená promo Forma interakce Spontánní potřeba či dlouhodobější rozhodování 4 důležité
CÍL: ZAMĚŘENO NA IMAGE PŘINESTE SVOU ZNAČKU A REKLAMNÍ SDĚLENÍ PŘÍMO DO KAPSY VAŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY Vhodné pro: Vytvořit image Upozornit na nový produkt Rebranding Jak změřit efekt? PROPOJTE ATL A BTL A NAVÍC : PERSONALIZOVANĚ + INTERAKTIVNĚ + MĚŘITELNĚ + S VIRÁLNÍM EFEKTEM
Cíl: spuštění loyalty programu Mobilní média: cílené SMS – lokální cílení podle termomapy Komunikace: propojení hlavního sdělení „NETOPTE PÁNOBOHU DO OKEN!” Vaše sdělení co nejblíže k zákazníkovi, a to ještě navíc cíleně Case study: RWE GRAF: Porovnání investice na získání jednoho lead v rámci komunikaního mixu Zdroj: RWE - marketingové odd. Počet zaslaných SMS: celková konverze: 3% Využití hlavního sdělení ve všech formátech – podpora spontánní znalosti a důvěryhodnosti sdělení
Cíl: představení nového typu FORD Fiesta Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) - Interaktivní forma prezentace nového modelu - Maximalizace kontaktu zákazníka se značkou v jeho osobním prostřední Výsledky: CTR: 1,83% Dejte šanci zákazníkovi, aby lépe poznal vaši značku Case study: Ford Fiesta
Cíl: rebranding FANTA Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) Jednoduchý způsob reakce pro uživatele - využití mobilního merchadisingu Maximalizace kontaktu s brandem Využití efektu WOM Integrace televize, printu, online a mobilu Kampaň u mobilních operátorů => stažených položek mobilního obsahu Donuťte ho, aby s vaší značkou „vstával a chodil spát“ Case study: Fanta Brandovaný kontent pro zákazníka zdarma
CÍL: ZAMĚŘENO NA SPECIFICKÉ ÚZEMÍ CÍLENÉ SMS A MMS Efektivita - 100% doručitelnost Síla okamžité spontánní reakce Měřitelný zásah Personalizované sdělení Úspora na produkčních nákladech Vhodné pro: - Lokálně omezené akce - Eventy a roadshow NENECHÁVEJTE SVÉ REKLAMNÍ SDĚLENÍ KONČIT „V KOŠI“ NOVÉ MOŽNOSTI JAK TO ZNÁME
Otevření nových poboček ROSSMANN Cíl pro mobilní marketing: dostat zákazníky do prodejen v určitých lokalitách Mobilní média: cílené SMS využití reminder strategie Výsledek: průměrné zvýšení návštěvnosti prodejen ROSSMANN o 10% Časově omezená kampaň - zvýšení pocitu naléhavosti Připomeňte se, vyplatí se to Case study: Lokální podpora 1. vlna SMS Reminder – zvyšuje naléhavost informace Strategické plánování pobídky Připomenutí sdělení
V pravý čas na pravém místě Case study: Lokální podpora slevové akce Lokální podpora marketingových aktivit – FREEPORT Cíl pro mobilní marketing dostat zákazníky do prodejen v určitých lokalitách Mobilní média cílené MMS s použitím mobilní prezentace Výsledek - CTR 3,49% důraz na časově omezenou akci komunikace marketingové nabídky přímo v textu Vizuál MMS Mobilní microsite – náhrada na klasický papírový leták 100% doručitelnost možnost přesného vyhodnocení kampaně využití WOM efektu
CÍL: VÝKONNOSTNÍ KAMPANĚ KDY MŮŽE MOBILNÍ MARKETING VÝKONNOSTNĚ FUNGOVAT? V rámci kompletního media mixu Vysoká brand awareness Specifická cílová skupina Speciální nabídka Nechejte zákazníky reagovat přímo z mobilu Využijete takového mobilní nástroje interakce, který příjemce běžně užívá Za interakci nic neplatí Vhodné pro: - získat leads - podpořit prodeje - spotřebitelské soutěže NECHTE SVÉ ZÁKAZNÍKY REAGOVAT PŘÍMO V MOBILU, AŤ JSOU KDEKOLI
Není složité soutěžit přímo v mobilu Case study: Nokia N97 Cíl: podpora zahájení prodeje N97 Cíl pro mobilní marketing: získání leads v podobě ových adres Mechanika: jednoduchá soutěž reakce přímo z mobilu integrace širšího komunikačního mixu Mobilní média: necílené bannery přesně cílené MMS a SMS s proklikem na mobil. prezentaci Výsledky: mobilní bannery: CTR 2,8% SMS: CTR 14,7% MMS: CTR 18,9% MMS s proklikem na mobilní prezentaci Banner s proklikem na mobilní prezentaci ZNAČKA + MOTIVACE CÍLOVÉ SKUPINY + VYUŽITÍ SPONTÁNNÍ REAKCE
Není složité soutěžit přímo z mobilu
NA ZÁVĚR… PERSONALIZUJTE Přineste různé hodnoty brandu cílové skupině WOM EFEKT Povzbuďte zákazníka, aby se rozdělil VŠE SE DĚJE V MOBILU Využijte spontánní reakce JEDNODUCHOST Nekomplikujte to NĚKTERÉ VĚCI JSOU ZADARMO Využívejte takové mobilní nástroje, které jsou pro příjemce zdarma a umí je ovládat 5 ZÁVĚREČNÝCH DOPORUČENÍ
Dotazy? Tereza Hubičková, Manager pro IAS CRM a prodej Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Za Brumlovkou 2/ Praha 4 – Michle Děkuji za pozornost!