VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření domácnosti Rodinný rozpočet
Advertisements

Kupovat na splátky, nebo na úvěr ? Pokud si chceme pořídit nějakou věc nebo službu a nemáme na ni dostatek hotovosti, můžeme ji koupit na splátky nebo.
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
Finanční řízení podniku
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 18. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.1.
Výdaje rodinného rozpočtu
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Zpracovala: Simona Rolníková UČO: Předmět: TE2BP_CTV Cvičení z techniky a technického vzdělávání.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Modelování rodinného rozpočtu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Rozpočet domácnosti Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Hodnota peněz Kde mohou děti přijít k penězům? - kapesné - odměna od rodičů nebo prarodičů.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Vyledávání na internetu (18). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
EKONOMIKA MAJETKOVÉ DANĚ DAŇ Z PŘEVODU NEMOVITOSTÍ.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
EURO. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POŠTOVNÍ POUKÁZKY A JEJICH VYUŽITÍ.
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKLÁDÁNÍ S PROSTŘEDKY NA BĚŽNÉM ÚČTĚ HOTOVOSTNÍ VKLADY.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE Bezhotovostní peníze.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE
MĚNA A BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Úvod do předmětu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_02 Název materiáluRozpočet.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
PRAKTICKÉ CVIČENÍ U pokladny. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Majetek domácnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
HTML (II) (3).
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
hospodaření domácnosti.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
Transkript prezentace:

VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Marie Kubátová Předmět:Hospodaření domácnosti

Obsah ABC sestavení rozpočtu1 Pravidla sestavení2 Sleduj příjmy a výdaje 1 měsíc3 Tabulka osobních týdenních příjmů a výdajů4 Dluh? Co teď?5 Tabulka měsíčních rodinných příjmů a výdajů6 Rozvaha7 Zápis8 Tabulka rodinný měsíční rozpočet - vzor9 Tabulka týdenních osobních příjmů a výdajů - vzor10

Obsah Tabulka osobních týdenních příjmů a výdajů - formulář 11 Název stránky 1212 Název stránky 1313 Název stránky 1414 Název stránky 1515 Název stránky 1616 Název stránky 1717 Název stránky 1818 Název stránky 1919 Název stránky 2020

A – sepsat a sečíst všechny čisté příjmy domácnosti/rodiny B – sepsat seznam všech měsíčních výdajů C – porovnat rozdíl mezi příjmy a výdaji ABC sestavení rozpočtu 1

Po vyplnění příjmů a výdajů domácnosti porovnáte příjmovou a výdajovou stránku vašeho rozpočtu a zjistíte jak hospodaříte. 1/Můžete znovu projít všechny výdaje a přemýšlet, zda některé nejsou zbytečně nebo neadekvátně vysoké. 2/Druhým doporučením pak je tvorba rezerv, tzv. odkládaná na horší časy. Nedílnou součástí bilance příjmů a výdajů by se tedy měla stát také přiměřeně vysoká částka určená právě na vytváření rezerv. 3/Důležitá je hlavně pravidelnost! Odkládat spoření až na dobu, kdy si to budu moci dovolit, znamená nezačít nikdy! Pravidla sestavení 2

Pokud neznáte své skutečné náklady, zapisujte si po dobu minimálně jednoho měsíce na co všechno jsou peníze vynakládány. Uschovejte si veškeré účtenky z pokladen, potvrzení z bankomatu, došlé faktury. Zaznamenávat lze kupříkladu každodenní výdaje. Na konci měsíce pak dílčí výdaje roztřiďte do kategorií, jako je zábava, jídlo, časopisy, knihy atd. K tomu, aby údaje odrážely skutečnost, se musí jednat o typický, průměrný měsíc. Mnozí z vás mohou být překvapeni tím, jak velké sumy postupně utratíte po malých částkách. Sleduj příjmy a výdaje 1 měsíc 3

Přehled denních příjmů a výdajů měsíc (doplnit)PŘÍJMYCelkemVÝDAJECelkem Z minulého týdne PONDĚLÍ datum (doplnit) Brigáda 230,- Svačina 40,- Jízdné 15,- 45,- ÚTERÝ datum (doplnit) - - Kino 60,- Jídlo 128,- 188,- STŘEDA datum (doplnit) - - jídlo 74,- Drogerie 57,- Mobil 300,- 431,- ČTVRTEK datum (doplnit) -- Oběd 75,- sešity 32,- internet 250,- 357,- PÁTEK datum (doplnit) Splacený dluh 100,- 100,- Svačina 21,- 21,- SOBOTA datum (doplnit) - - tričko 150,- jízdné 15,- večeře 184,- 349,- NEDĚLE datum (doplnit) Kapesné 1000,- 1000,- - - CELKEM 1330,- Kč1391,- Kč ROZDÍL - 61,- Kč /dluh/ Tabulka osobních denních příjmů a výdajů 4

Dluh? Co teď? Ukázalo se, že v tomto týdnu student prohospodařil 61,- Kč, vytvořil si dluh. Co by měl udělat v dalším týdnu? 1/Snažit se ušetřit např. na zábavě (kino), mobil (telefonování),tričko, večeře v restauraci. 2/ Průběžně si sledovat, kolik během týdne utrácí. 5

Tabulka rodinných měsíčních příjmů a výdajů 6

Dospělí lidé pokud umí dobře hospodařit vědí, kolik činí jejich měsíční příjmy, kolik stojí provoz domácnosti, auta, nákupy potravin atd. Vědí, že není možné utratit většinu peněz ihned po výplatě a své osobní výdaje si umí dobře pohlídat. Vědí, že někdy si nemohou nějakou věc pro sebe pořídit, protože by jim tato částka chyběla na výdaje, které musí uhradit. Rozvaha 7

ABC sestavení rozpočtu A – sepsat a sečíst všechny čisté příjmy domácnosti/rodiny B – sepsat seznam všech měsíčních výdajů C – porovnat rozdíl mezi příjmy a výdaji Pravidla sestavení 1/Můžete znovu projít všechny výdaje a přemýšlet, zda některé nejsou zbytečně nebo neadekvátně vysoké. 2/Druhým doporučením pak je tvorba rezerv, tzv. odkládaná na horší časy. 3/Důležitá je hlavně pravidelnost! Odkládat spoření až na dobu, kdy si to budu moci dovolit, znamená nezačít nikdy! Rozvaha Dospělí lidé pokud umí dobře hospodařit vědí, kolik činí jejich měsíční příjmy, kolik stojí provoz domácnosti, auta, nákupy potravin atd. Vědí, že není možné utratit většinu peněz ihned po výplatě a své osobní výdaje si umí dobře pohlídat. Vědí, že někdy si nemohou nějakou věc pro sebe pořídit, protože by jim tato částka chyběla na výdaje, které musí uhradit. Zápis 8

Tabulka rodinný měsíční rozpočet - vzor 9

Tabulka osobní týdenní rozpočet - vzor 10

Přehled denních příjmů a výdajů měsíc (doplnit)PŘÍJMYCelkemVÝDAJECelkem Z minulého týdne PONDĚLÍ datum (doplnit) ÚTERÝ datum (doplnit) STŘEDA datum (doplnit) ČTVRTEK datum (doplnit) PÁTEK datum (doplnit) SOBOTA datum (doplnit) NEDĚLE datum (doplnit) CELKEM ROZDÍL Tabulka osobní týdenní rozpočet 11

medias medias Navrátilová P.ing, Finanční gramotnost, 1.vydání, Computer Media sro.,2012, ISBN: Použité zdroje