Conjunctions and Linking Words Spojky a spojovací výrazy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Linking Words and phrases
Advertisements

Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Future time clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
First Conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
LINKING WORDS ‒ for similar or opposing ideas
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Causal Clauses – Věty příčinné Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_103 ZŠ Jenišovice.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_05_Linking words TEMA:Gramatika pro maturitní.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Telephoning and Texting
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
First Conditional – tvar a použití
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
I haven´t seen your ID card.
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Conjunctions and Linking Words Spojky a spojovací výrazy

Why are they important? Pomáhají logicky uspořádat text Jsou důležité pro strukturu textu V odbornějších textech výrazně napomáhají srozumitelnosti Spojují myšlenky

Coordinators - Spojky souřadící And - a, i; někdy může znamenat také a pak, a tak … Harry drives car and he rides a bike. Harry rides a bike and drives a car. - jednotlivé věty souvětí se mohou řadit libovolně, význam zůstává stejný ALE: Sally has got up and prepared coffee. NE: Sally has prepared coffee and got up. (Předpokládáme, že nejdříve vstala a (pak) připravila kávu.) Or - nebo, či - označuje alternativy Claire might go to London or stay at home. But - ale, avšak; kromě - vyjadřuje kontrast Tom called me yesterday but he didn’t say anything important. Everybody but Chris likes the new teacher.

Time conjunctions Časové spojky When: Karen was talking on the phone when the police came. As: I met Laura as I was walking down the street While: While the children played, the parents had some tea. After: What would you like to do after you finish university? Before: You shouldn’t leave the room before the exam is over Until: Please wait until the software is updated. * Všimněte si, že po časových spojkách následuje přítomný čas, if když význam je v budoucnosti.

Causal conjunctions Příčinné spojky Because: I don’t like cleaning because it’s boring. Since: Since there is no more staff, we can’t organize the course. For: Children are distracted for their parents don’t dedicate them enough time. As: As she didn’t study much, Cathrine didn’t pass the exam. *POZOR! Pořadí vět v souvětí závisí na logickém členění věty. Vždy si ujasnětě, co byla příčina a co důsledek. ?? I didn’t go on holiday because I was ill. OR I was ill because I didn’t go on holiday. ??

Concession conjunctions Přípustkové spojky Although: Although painting has always interested me, I didn’t take that course. Though: I continued playing, though I was hurt. Even though: Even though he is a good physicist, nobody buys his books. While: Peter does all sorts of activities while he should focus on programming. Whereas: The young prefer chat whereas the elderly stick to phone calls. *POZOR! Pořadí vět v souvětí závisí na logickém členění věty. Vždy si ujasnětě, co připouštíte.

Conditions Podmínky If: If Johny didn’t drink too much alcohol, he would remember more details. Unless: I’m not free tomorrow unless they change my schedule. In case: Call me in case you have some troubles. * Všimněte si, že po podmínkových spojkách následuje přítomný čas, i když význam je v budoucnosti.

Linking words - Addition Přidávání informací Moreover, I will deal with home violence in this article. In addition to proteins, your diet should also be rich in vitamins. Furthermore, these problems are often caused by lack of information.

Opposition & Contrasting Ideas Protikladná vyjádření Cities are very noisy. But on the other hand, it is easier to get a job there. Nuclear energy, however, presents serious risks. Nevertheless, it is also the most efficient source of energy. In spite of being very expensive, the new BMW is very popular.

Listing & Sequencing Ideas Výčet a řazení myšlenek Firstly, you should try to guess the meaning of the word, secondly you may look it up in a dictionary. Finally, we have signed the contract. The most important industries in our country are for instance the chemical industry, the car industry etc.

Giving result Sdělování výsledku Your communication skills are outstanding, therefore we can give you this position. As a result, she has got the job. Tomorrow there is a teachers’ strike. Consequently, most of the schools will be closed.

Summarizing Shrnutí To conclude, this meeting has been extremely successful. To sum up, advertisements should attract people’s attention and their message should be clear. All in all, Peter is just a poor guy.

Tips how to link your ideas Learn the new words gradually, start with the easiest. There are lots of synonyms - choose your favourite expression. Look for linking words in texts you read, notice which ones are used more often by your teacher. Nová slovíčka se učte postupně, začněte s těmi nejjednodušími. Z množství synonym si vyberte vždy jeden oblíbený výraz. Hledejte spojovací výrazy v textech, které čtete, všímejte si, kteté z nich nejčastěji používá váš učitel.

Links to linking words Odkazy na spojovací výrazy ng_LL/index.html ng_LL/index.html - also contains exercises to practice using linking words