MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Perspektivy VZ: zadávací směrnice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Novelizace zákona – čekání na evropskou směrnici… Mgr. Robert Pergl Předseda Komory administrátorů veřejných zakázek konference ISSS 2014 Hradec Králové,
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR 170. Žofínské fórum.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Martin Čech Pavel Herman Transpozice evropské zadávací směrnice.
Závěry expertní skupiny MMR k některým ustanovením ZVZ
182. Žofínské fórum Co přinese nově chystaná legislativa z Ministerstva pro místní rozvoj? 8. září 2015 Ing. Miloslav Mašek, CSc. generální ředitel.
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek – změny v oblasti elektronizace veřejných zakázek a uveřejňování informací Praha,
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Mgr. Vlasta Buřinská Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Problematika zadávání vodohospodářských projektů v ČR Mgr. Hana Šachová.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK č.134/2016 Sb.
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání veřejných zakázek
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Perspektivy VZ: zadávací směrnice

projednávání od ledna 2012 balíček tří směrnic klasická sektorová koncesní ambice ukončit během roku 2012 (dánské předsednictví) realita: publikace , platnost (řecké předsednictví) Revize zadávacích směrnice

současné znění z roku 2004 potřeba modernizace (agenda 2020) nový zákon o veřejných zakázkách jeden zadávací kodex? Revize zadávacích směrnic

nízká podpora ze strany EK vysoká provázanost jednotlivých opatření nové instituty bez předchozí praxe rizika nesystémových zásahů v legislativním procesu Rizika transpozice

I.transparentnost II.efektivnost a hospodárnost III.inovace IV.flexibilita V.zjednodušení Principy směrnice

I. transparentnost

zpřísnění pojetí střetu zájmu střetu zájmů mezi zadavatelem zaměstnancem zadavatele administrátorem finanční, hospodářský nebo jiný osobní zájem na výsledku zadávacího řízení Střet zájmů

ZD povinně zpřístupněna neomezeným přímým způsobem (pokud to umožňuje povaha ZD) …ČR má náskok (povinně na tzv. profilu) Poskytování zadávací dokumentace

omezení objemového požadavku: minimální roční obrat nesmí přesahovat dvojnásobek předpokládané hodnoty VZ výjimka: řádně odůvodněné okolnosti (zvláštní rizik, jež vyplývají z povahy VZ, odůvodnění v ZD) Ekonomická kvalifikace

zachování současných zásad postupu transparentnost rovné zacházení zákaz diskriminace zásada přiměřenosti k předmětu VZ k předpokládané hodnotě… Zásada přiměřenosti

II. efektivnost a hospodárnost

pouze ekonomicky nejvýhodnější nabídka zároveň zohlednění nákladové stránky Hodnotící kritéria

možnost hodnocení týmu dodavatele: Pokud může na úroveň realizace zakázky mít významný dopad kvalita zaměstnaných pracovníků, může být zohledněna také organizace, kvalifikace a zkušenosti pracovníků pověřených realizací dané zakázky. Hodnotící kritéria

lze stanovit pevnou cenu a D budou soutěžit pouze z hlediska kritérií kvality náklady životního cyklu náklady spojené s pořízením, využíváním, údržbou a koncem životnosti spojeny s výrobkem, službou nebo stavebními pracemi v průběhu jejich životního cyklu (Z uvede v ZD vzorec pro výpočet) HK musí zajistit účinnou hospodářskou soutěž Hodnotící kritéria

možnost vyloučení Z prokáže, že se D dopustil vážného profesního pochybení D se u dřívější VZ dopustil závažných nebo trvalých pochybení při plnění zásadního požadavku, jež vedly k předčasnému ukončení této dřívější zakázky, nebo k náhradě škody Profesní pochybení

„sebeočištění“ dodavatele D může prokázat, že přijal opatření postačující k prokázání jeho kvalifikace (přes faktické nesplnění kvalifikace) veřejný zadavatel může považovat opatření za dostatečné a uchazeče nevyloučí Self-cleaning

opuštěna koncepce vzorce (patrně není vyloučen) vymezena obecně bez bližší specifikace možnost/povinnost vyžádat si vysvětlení Mimořádně nízká nabídková cena

možnost zadavatele využít nezávislých odborníků nebo orgánů či účastníků trhu při přípravě zadávacího řízení zákaz porušení pravidla hospodářské soutěže zásady postupu Příprava zadávacího řízení

povinná elektronizace (podávání nabídek), 2017 posílení přeshraničního charakteru Elektronizace

III. inovace

nové zadávací řízení vývoj inovativního produktu systém jednání s dodavatelem společný vývoj přiměřenost nákladů k inovativnosti Inovační partnerství

nové dílčí hodnotící kritérium inovativní přínos nabídnutého plnění Hodnocení inovace

IV. flexibilita

nepřípustné podstatné změny (analogie se ZVZ) nepodstatná změna do 10% nebo 15% (možné rozlišení podle druhu VZ, bez dalších podmínek) do 50% (potřeba změny byla vyvolána nepředvídatelnými okolnostmi a změna nemění celkovou povahu zakázky) Změna smlouvy

neoddělitelné od původní veřejné zakázky nepředvídatelné není nezbytné, aby tato nepředvídatelnost byla objektivní, ale postačí, pokud potřeba dodatečných prací služeb či dodávek nemohla být předvídána s náležitou péčí limit 50% ceny původní zakázky, lze měnit rozsah zakázky opakovaně s tím, že hodnota jednotlivých změn se nesčítá Dodatečné st. práce, služby a dodávky

právní zastupování klienta advokátem (soudní řízení, smírčí řízení, vč. poradenství) neplatí pro běžné poradenství Postupy mimo režim směrnice

postup mimo režim směrnice koncepce „jedné osoby“ vertikální spolupráce (80% činnosti) definice horizontální spolupráce In-house

V. zjenodušení

standardní postup ale: možnost nejdříve hodnotit následně posoudit nabídku (…ZPŘ) Postup v OŘ

ústřední (centrální) – ministerstva a jiné ústřední orgány státní správy subcentrální zadavatelé –obce, kraje. pro centrální zadavatele stanoven přísnější režim (např. lhůty). Zadavatelé