SYSTÉM AKREDITACÍ výstupy projektu, navrhované změny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Zvyšování kvality služeb pracovníků v přímé obslužné péči prostřednictvím vzdělávání.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Novinky ve specializačním vzdělávání
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání 2
Konference projektu UNIV 2 KRAJE v Královéhradeckém kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“. Proces definice SKSS Fáze – 2002 – hledání nastavení sociálních služeb v postkomunistickém období,
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
„Zavedení systematické podpory procesu plánování sociálních služeb a péče sociálně potřebným na Středním Vsetínsku, Velkokarlovicku a Hornolidečsku“ Operační.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Podpora krajského akčního plánování
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Podpora procesů uznávání
Klíčové aktivity projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Revize standardů a inspekcí
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
Transkript prezentace:

SYSTÉM AKREDITACÍ výstupy projektu, navrhované změny listopad 2015 SYSTÉM AKREDITACÍ výstupy projektu, navrhované změny Fond dalšího vzdělávání listopad 2015

PROJEKT SYSTÉM AKREDITACÍ název: Podpora kvality v celoživotním a kvalifikačním vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách (reg. č. CZ.1.04/3.1.00/04.00010) realizace: 1. 9. 2012 – 30. 11. 2015 hlavní cíl: najít koncepční, efektivní a dlouhodobě udržitelné řešení pro proces agendy akreditací v resortu MPSV, které povede ke zvýšení kvality vzdělávání v oblasti sociálních služeb

PROJEKT SYSTÉM AKREDITACÍ partner projektu: MPSV ČR realizační tým FDV: metodici inspektoři kvality – kmenoví inspektoři + regionální externisté expertní skupina – zástupci poskytovatelů sociálních služeb, vzdělávacích institucí, měst a krajů, ministerstva, univerzit, profesních sdružení konzultace v průběhu realizace, oponentura výstupů

Kontext činnosti projektu V roce 2007 vznikla na základě zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, Akreditační komise MPSV (AK) Trh s akreditovaným kurzy – cca 500 vzdělávacích institucí s cca 6 000 akreditovanými vzdělávacími programy Sekretariát AK – je schopen za rok provést maximálně 12 kontrol

Změna akreditačního procesu listopad 2015 Změna akreditačního procesu zefektivnění procesu schvalování žádosti – zpracování nových metodik a formulářů (elektronizace) kvalitativní hodnocení žádosti – nejen formální, sjednocení kritérií hodnocení („kalibrace“ hodnotitelů – členů AK), dva hodnotitelé na jednu žádost optimalizace složení akreditační komise – vyšší zastoupení odborníků (externisté), specializace na jednotlivé oblasti změna kontrolní činnosti – na základě inspekcí kvality (dobrovolných auditů) – navýšení, hodnocení

DOBROVOLNÉ AUDITY od února 2014 do března 2015 proběhlo celkem 101 dobrovolných auditů po celé ČR 93 vzdělávacích institucí obdrželo certifikát a bylo zařazeno mezi příklady dobré praxe (z toho 5 vzdělavatelů po doložení nápravy zjištěných nedostatků) výstupem této aktivity je souhrnná zpráva o uskutečněných dobrovolných auditech a revidovaná metodika kontrol

VÝSTUPY PROJEKTU analýza současného stavu vzdělávání v sociální oblasti (listiny + informace z terénu) revidované metodiky metodický výklad ke Kvalifikačnímu kurzu pro pracovníky v sociálních službách návrh struktury kreditního systému informační systém (IS) – elektronizace agendy akreditací, veřejný internetový katalog akreditovaných vzdělávacích programů a kurzů

AKRIS INFORMAČNÍ SYSTÉM PRO AGENDU AKREDITACÍ MPSV

ZÁKLADNÍ FUNKCE AKRIS elektronické podávání a schvalování žádostí o akreditaci 2. veřejný katalog akreditovaných vzdělávacích programů

Registrovaní uživatelé UŽIVATELÉ AKRIS Registrovaní uživatelé vzdělavatelé, lektoři MPSV sekretariát AK, hodnotitelé – členové AK Veřejnost poskytovatelé sociálních služeb, jejich zaměstnanci

ELEKTRONIZACE PROCESU Podávání a schvalování žádostí o akreditaci načítání údajů o vzdělavateli z jeho profilu načítání údajů o lektorech z jejich profilů žádosti jsou odesílány elektronicky, poštou (nebo datovou schránkou) odchází pouze podepsané potvrzení o podání odborné posudky jsou vytvářeny, upravovány a schvalovány v elektronické podobě

PŘÍNOSY PRO UŽIVATELE Vzdělavatel možnost ukládat rozpracované žádosti a vytvářet šablony žádostí přehled vytvořených žádostí o akreditaci, sledování jejich stavu v procesu schvalování snadná editace žádostí vrácených k doplnění a jejich opětovné elektronické odeslání možnost inzerovat pořádané kurzy ke všem akreditovaným vzdělávacím programům

PŘÍNOSY PRO UŽIVATELE Lektor možnost editovat profil, tj. průběžně doplňovat profesní životopis schvalování výuky v připravovaných vzdělávacích programech přehled akreditovaných vzdělávacích programů, ve kterých vyučuje, případně kurzů, které k nim byly vypsány

PŘÍNOSY PRO UŽIVATELE Hodnotitel – člen AK možnost nahlížet do posudků ostatních hodnotitelů (včetně dříve schválených) přehled o aktuálním dosaženém vzdělání a kvalifikaci všech lektorů – nahlížení do profilů snadná editace odborných posudků požadavky na opravu/doplnění se zapisují přímo ke konkrétním polím žádosti, která se následně vzdělavateli „odemknou“ pro editaci

VEŘEJNÝ KATALOG Katalog akreditovaných vzdělávacích programů přístupný široké veřejnosti všechny vzdělávací programy akreditované MPSV na jedné webové stránce možnost vyhledávat programy a kurzy dle různých kritérií – podle vzdělavatele, tematické oblasti, cílové skupiny, lektorů, termínu a místa konání kurzu atd. zveřejnění poptávky po nových programech

VEŘEJNÝ KATALOG

FÁZE PROCESU 1. registrace vzdělavatele 2. vyplnění profilu vzdělavatele 3. vytvoření žádosti 4. výběr/registrace lektorů

1. REGISTRACE VZDĚLAVATELE

2. PROFIL VZDĚLAVATELE

3. VYTVOŘENÍ ŽÁDOSTI

4a. PŘIDÁNÍ LEKTORA

4b. VÝBĚR/REGISTRACE LEKTORA

7. elektronické odeslání žádosti 8. potvrzení o podání (pošta/DS) FÁZE PROCESU 5. registrace/potvrzení výuky lektorem 6. finalizace žádosti 7. elektronické odeslání žádosti 8. potvrzení o podání (pošta/DS)

5. POTVRZENÍ VÝUKY LEKTOREM

6. FINALIZACE ŽÁDOSTI

7. ELEKTRONICKÉ ODESLÁNÍ

8. POTVRZENÍ O PODÁNÍ ŽÁDOSTI listopad 2015 8. POTVRZENÍ O PODÁNÍ ŽÁDOSTI

FÁZE PROCESU 9. formální kontrola žádosti 10. ev. odstranění formálních nedostatků 11. hodnocení žádosti (odborný posudek) 12. ev. doplnění/oprava žádosti

10. ODSTRANĚNÍ FORM. NEDOSTATKŮ

12. DOPLNĚNÍ/OPRAVA ŽÁDOSTI

15. inzerce kurzů v katalogu 16. výkaz realizovaných kurzů FÁZE PROCESU 13. schválení/zamítnutí žádosti 14. zveřejnění programu v katalogu 15. inzerce kurzů v katalogu 16. výkaz realizovaných kurzů

15. INZERCE KURZŮ V KATALOGU

16. VÝKAZ REALIZOVANÝCH KURZŮ

KVALIFIKAČNÍ KURZ PRO PRACOVNÍKY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH

KVALIFIKAČNÍ KURZ (KK) cíle navrhovaných úprav zvýšit kvalitu kvalifikačních kurzů prostřednictvím stanovení jednotných podmínek a pravidel umožnit přenositelnost kvalifikace nabyté v rámci jednotlivých kurzů napříč sociální oblastí zlepšit orientaci v nabídce kvalifikačních kurzů pro poskytovatele sociálních služeb a pracovníky samotné jasně stanovenými pravidly umožnit členům AK sjednotit posuzování žádostí o akreditaci KK jednotná kritéria pro kontrolu vzdělávacích institucí

NÁSTROJE K REALIZACI ZMĚN sjednocení názvu a rozsahu kurzu definice obsahu kurzu – jednotlivých modulů, včetně cílových kompetencí a minimální časové dotace stanovení požadavků na lektorský tým nastavení pravidel výkonu odborné praxe definice podmínek pro získání osvědčení a způsobu ověření znalostí a dovedností účastníků stanovení požadavků na vedení dokumentace nastavení jasných pravidel pro hodnocení žádostí a udělení akreditace KK

NÁZEV A ROZSAH KURZU dle vyhlášky č. 505/2006 Sb. má kurz jednotný název, který nelze modifikovat: Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách rozsah kvalifikačního kurzu je 170 hodin a časová dotace je rozdělena na: 3 oblasti dle kompetencí – 122 hodin odbornou praxi – 40 hodin seminář k odborné praxi – 8 hodin

OBSAH KURZU 3 oblasti kompetencí obsahují moduly, u nichž jsou stanovena dílčí témata, ze kterých vycházejí cílové kompetence pro všechny oblasti kompetencí a moduly jsou stanoveny minimální časové dotace – zbývající časovou dotaci (14 hodin) lze rozdělit dle potřeby mezi jednotlivé moduly minimální časové dotace pro 3 oblasti kompetencí: měkké dovednosti – min. 14 hodin obecné znalosti – min. 28 hodin odborné znalosti a dovednosti – min. 66 hodin

OBSAHOVÉ MODULY měkké dovednosti (minimálně 14 hodin) Základy komunikace, komunikační dovednosti v přímé práci s uživatelem, asertivita (min. 8 hodin) Zvládání psychické zátěže a stresu, psychohygiena (min. 6 hodin) obecné znalosti (minimálně 28 hodin) Právní minimum (min. 4 hodiny) Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách (min. 8 hodin) Etika, lidská práva a důstojnost, současné pojetí kvality života (min. 8 hodin) Základy poskytování první pomoci (min. 8 hodin)

OBSAHOVÉ MODULY odborné znalosti a dovednosti (minimálně 66 hodin) Základy péče o nemocné, základy hygieny (min. 4 hodiny) Základy výuky péče o domácnost, podpora vedení běžného způsobu života (min. 6 hodin) Aktivizační, vzdělávací a výchovné techniky v sociálních službách (min. 8 hodin) Psychiatrické minimum (min. 8 hodin) Specifika práce se seniory (min. 8 hodin) Specifika práce s osobami se zdravotním postižením (min. 16 hodin) Specifika práce s rizikovými skupinami (min. 8 hodin) Rizika při poskytování služby a jejich zvládání (min. 8 hodin)

ODBORNÁ PRAXE A DENÍK PRAXE minimální časová dotace odborné praxe – 40 hodin výběr pracoviště pro výkon odborné praxe a její organizační zajištění jsou v kompetenci vzdělávací instituce, která musí mít s příslušným zařízením uzavřenou smlouvu účastník kurzu může absolvovat celou odbornou praxi u svého zaměstnavatele (poskytovatele sociálních služeb) účastník má povinnost vést tzv. deník praxe, jehož podobu připravuje vzdělavatel (jsou zde stanoveny praktické úkoly, které mají vést k tomu, aby si účastník z praxe odnesl nové poznatky, zkušenosti a kompetence) předpokládají se 2 varianty deníku praxe: praxe u vlastního zaměstnavatele (náročnější úkoly) praxe u jiného poskytovatele (jednodušší úkoly)

GARANT ODBORNÉ PRAXE garant odborné praxe (lektor) zajišťuje účastníkům kurzu podporu při výkonu praxe a dbá na kvalitu jejího plnění nepůsobí přímo na pracovišti odborné praxe – kontroluje absolvování praxe účastníky kurzu, vede tzv. semináře k odborné praxi, vypracovává závěrečné hodnocení účastníků garant odborné praxe má minimálně středoškolské vzdělání s maturitou a alespoň 3letou praxi v sociálních službách

SEMINÁŘ K ODBORNÉ PRAXI odbornou praxi doplňuje seminář v rozsahu 8 hodin je doporučeno seminář rozdělit do 2 částí: úvodní část – stanovení obsahu a cílů praxe, pokyny k vyplnění deníku praxe závěrečná část (po absolvování praxe) – kontrola plnění stanovených úkolů účastníci zde kladou dotazy, popisují, čemu při praxi nerozuměli, reflektují zde své pocity a vnímání poskytovaných sociálních služeb v daném zařízení pod vedením garanta řeší modelové situace obsažené v deníku praxe

UKONČENÍ KURZU pevně stanovené podmínky pro úspěšné ukončení a získání osvědčení o absolvování kurzu (standardizace zkoušky) A. povinná účast na kurzu – 80 % (absence není povolena v části odborné praxe), účastník může mít 20% absenci, která musí být řádně omluvena a odůvodněna B. absolvování praxe v rozsahu 40 hodin a semináře k odborné praxi v rozsahu 8 hodin C. zpracování a odevzdání deníku praxe D. úspěšné složení závěrečné zkoušky

ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA závěrečná zkouška se skládá ze 3 částí: písemný test ústní zkouška (prostor pro vyjasnění případných nesrovnalostí v písemném testu) praktická zkouška (řešení modelových situací dle zadání zkušební komise) pro všechny části závěrečné zkoušky musí být stanovena jasná kritéria úspěšnosti účastník má právo na 2 opravné termíny zkoušky závěry zkušební komise a vyhodnocení průběhu zkoušky jsou zaznamenávány do „Protokolu o výkonu závěrečné zkoušky“, který musí být archivován

ZKUŠEBNÍ KOMISE zkouška probíhá před minimálně 3člennou zkušební komisí složenou se zástupců vzdělávací instituce a poskytovatelů sociálních služeb zástupci poskytovatelů sociálních služeb musejí mít alespoň středoškolské vzdělání a 3letou praxi v sociálních službách ideální složení zkušební komise: jeden z lektorů kvalifikačního kurzu, garant odborné praxe a zaměstnanec zařízení, kde byla praxe vykonávána

LEKTORSKÝ TÝM v kurzu vyučují minimálně 2 různí lektoři (+ minimálně jeden lektor jako případný zástup) požadované vzdělání: minimálně VOŠ vzdělání v oblasti vyučovaného tématu požadovaná praxe: minimálně 2 roky v modulech „Právní minimum“ a „Základy poskytování první pomoci“ – praxe alespoň v oblasti lektorování v sociální oblasti v ostatních modulech – minimálně 2 roky v sociální oblasti

VEDENÍ DOKUMENTACE povinné minimální výstupy kurzu, které vzdělavatel vede a uchovává pro potřeby kontroly: přihlášky či databáze účastníků kurzu prezenční listiny (docházkové listy) s identifikačními údaji účastníků, umožňující kontrolu účasti v rámci jednotlivých modulů, včetně praxe závěrečné testy hodnocení praxe garantem odborné praxe protokoly o výkonu závěrečné zkoušky (identifikační údaje účastníka, výsledek písemného testu, otázky ústní části, řešené modelové situace, celkové hodnocení) seznamy vydaných osvědčení

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V ŽÁDOSTECH O AKREDITACI

ZÁKLADNÍ PŘEDPOKLADY Vazba programu na sociální oblast rozsah programu anotace tematická oblast obsah programu cílové kompetence

HODNOCENÍ KURZU Kritéria pro získání osvědčení způsob ověřování znalostí docházka opravné prostředky Monitorování kurzu evaluační dotazníky pro účastníky kurzu evaluační dotazníky pro lektora

LEKTORSKÝ TÝM CV ve vztahu k tematickému zaměření programu vzdělání v sociální oblasti praxe v sociální oblasti specifické programy – bazální stimulace, šetrná sebeobrana apod. teoretické vzdělání lektora

VZTAH PROGRAMU K ÚČASTNÍKOVI KURZU listopad 2015 VZTAH PROGRAMU K ÚČASTNÍKOVI KURZU pracovní zařazení účastníka kurzu: sociální pracovník pracovník v sociálních službách pracovník v manažerské, řídicí pozici neformální pečovatel cílová skupina, se kterou bude absolvent pracovat počet účastníků kurzu

seznam doporučené literatury PŘÍLOHY ŽÁDOSTI studijní materiály CV lektora seznam doporučené literatury smlouva o praxi (KK) evaluační dotazník osvědčení

Děkujeme za pozornost! Mgr. Iva Kabeláčová iva.kabelacova@fdv.mpsv.cz PhDr. Hana Thielová hana.thielova@fdv.mpsv.cz Mgr. Petra Verdis petra.verdis@fdv.mpsv.cz Ing. Alena Šiková alena.sikova@fdv.mpsv.cz Bc. Jakub Pavlíček jakub.pavlicek@fdv.mpsv.cz http://fdv.mpsv.cz