Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_II_1_05_Násobilka 7 Šablona číslo: II Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 05 Autor: Mgr. Jitka Valentová
Anotace: Vyvození a procvičování násobilky 7. Očekávaný výstup : Žáci umí násobilku 7. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7-8 let, 2. třída Klíčová slova: násobky, násobení, činitel, součin Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, pero Potřebný čas pro výuku DUM: 35 min Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci se seznamují s násobilkou 7 a procvičují jednotlivé příklady hravou formou na interaktivní tabuli. Nejdříve pětiminutovka, děti píší do sešitu, výsledky kontrolují na interaktivní tabuli. Další úkoly jsou provázeny prezentací. Motivace: oslík
Pětiminutovka 5.4= 4.4= 8.6= 9.5= 7.6= 8.3= 6.2= 7.3= 3.6= 5.5= 3.2= 4.6= 9.3= 6.6= 0.3= 5.4=20 4.4=16 8.6=48 9.5=45 7.6=42 8.3=24 6.2=12 7.3=21 3.6=18 5.5=25 3.2=6 4.6=24 9.3=27 6.6=36 0.3=0 5.4= 4.4= 8.6= 9.5= 7.6= 8.3= 6.2= 7.3= 2.6= 5.5= 3.2= 4.6= 9.3= 6.6= 0.3=
Ahoj děti, násobky sedmi už umíte? Násobilka sedmi:
Zkuste číslice seřadit.
1.7=7 2.7=7+7=14 3.7=7+7+7=21 4.7= =28 5.7= =35 6.7= =42 7.7= =49 8.7= =56 9.7= =63
10.7= =70 Kolik nás je?
4.7=28 6.7=42 8.7= =70 3.7=21 5.7=35 1.7=7 7.7=49 9.7=63 2.7=14
Spočítej příklady a napiš do sešitu!
4.6=24 6.7=42 8.6= =50 3.7=21 4.7=28 6.6=36 8.7=56 9.7=63 3.6=18
Ahoj jsi šikula!
Použité zdroje: Otevřená galerie Microsoft Office