Čeština Kolikátého je dnes?. agenda More exposure to months How to complain Past tense (more) Future tense with budu + infinitive Dative case with volat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to jsem? Where am I?. Už jsem v tomhle obchodě někdy byl? Have I been in this store before?
Advertisements

Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_10.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MY FAMILY (slovní zásoba) THIS x THAT, ZÁJMENA
Elektronická učebnice – l
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Že jsem se na to krasobruslení vůbec dívala. I wish I hadn't watched the figure skating.
Vzhůru do života. V září se všichni sejdeme a povídáme si, co bylo o prázdninách.Pak nás přivítají paní učitelky a sdělí nám, co pěkného nás čeká.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Past Tense Simple Past Questions Negatives
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Když jsem byl malý, říkali mi naši, choď na Lukášku a jez chytrou kaši, můžeš tak po celý den bavit se jen. Koukat na tabuli, sedět na židli, o přestávce.
My cultural life Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
FAMILY #1 Who is this / that? Who is it? Angličtina 7. ročník
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_10_Summer_holidays_present_simple.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
VY_32_INOVACE_Sei_II_05 Daily life Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Jazyk anglický TEMA: Christmas ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Christmas in the UK VY_32_INOVACE_02-57 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Anglický jazyk Tematický okruh: Cvičení.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová MORNING AFTERNOON I get up at …. I have a shower and breakfast.
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Animovaný seriál “Pojďte pane, budeme si hrát”
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Interrogatives with ně- and ni-
VY_32_INOVACE_19_AJI_VÁNOCE
Co je dnes? Kolikátého je dnes?
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
GE - Vyšší kvalita výuky
Listening 1 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Nouns and verbs Vypracovala Mgr. Eva Pěčková pro
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ANGLICKÝ JAZYK ČLOVĚČE, NEZLOB SE !
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Čeština: 9. lekce Czech language: 9th lesson
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_31_Volný čas
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Translation 03/06 Co Samuelovi spolužáci dělají What do Samuel‘s school friends do ve svém volném čase? in their free time? Oni teď hrají počítačové.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
OBSAH: The names of the months
Transkript prezentace:

Čeština Kolikátého je dnes?

agenda More exposure to months How to complain Past tense (more) Future tense with budu + infinitive Dative case with volat (telephone) Illness (my head hurts type construction)

Štědrej večer nastal Štědrej večer nastal. Štědrej večer nastal, koledy přichystal, koledy přichystal. Panimámo, vstaňte. Panimámo, vstaňte, koledu nám dejte, koledu nám dejte. Panimáma vstala. Panimáma vstala, koledu nám dala, koledu nám dala. Nastal – přišel Přichystal – udělal Koleda – Christmas carol, sweets for the caroling kids Panimámo – case? Vstaňte – recall vstanu I will get up. Guess the form here by looking at the third stanza Dejte – guess what verb and form by looking at the third stanza

Kdy máte narozeniny? V lednu? V únoru? leden, únor, březen, duben, květen, červen, červenec, srpen, září, říjen listopad prosince

Komu voláme? Když mám problémy, volám Když Honza potřebuje peníze, volá.... Když maminka potřebuje moudrou radu staršího člověka, volá.... Když máme velký problém na univerzitě, voláme Nom. Sg. (druhý sloupek) přítelkyně (fem. Soft) Ppřítel (masc. soft) tatíinek pan učitel (mas. Soft) maminka babička dědeček sestřenice bratranec pan profesor pan prezident přítelkyni příteli tatínkovi panu učiteli mamince babičce dědečkovi Sestřenici bratranci panu profesorovi panu prezidentovi

Na co si stěžují o svátku vaši rodiče? About what complain over holiday Kdo to říká? 1.I sit at (u +gen) the computer too (příliš/až moc) long 2.I don`t sleep all night, listen to a loud music (hlasitá hudba), sing my favorite song out of tune (falešně, noc is feminine) 3.I bring (beru) into bed 20 books (use knih) and read all night and then say (říkám) that my head hurts (bolí mě hlava) 4.I don`t chat with mother, father, grandmother, grandfather, brother, sister, cousin, or the dog. (use povídat si and s nimi). I`m always in the bedroom and writing text messages. 5.I take the food (beru si..) and go upstairs and eat. Sedím u počítače příliš dlouho/až moc dlouho. Nespím celou noc, poslouchám hlasitou hudbu, falešně zpívám svou píseň. Beru si dvacet knih do postele, čtu si celou noc a říkám, že mě bolí hlava. Nepovídám si s maminkou, tatínkem, babičkou, dědečkem, bratrem, sestrou, sestřenicí, bratrancem, ani se psem. Jsem pořád v ložnici a píšu esemesky. Beru si jídlo a jdu nahoru a jím.

Co jste dělali o Díkůvzdání? Co budete dělat po Díkůvzdaní? flinkat se (jsem líný, jsme líní) nakupovat dárky. psát písemné práce (papers, pl) zpívat falešně. (out of tune) spát celý den učit se na zkoušky (plural) pomáhat mamince vařit a péct povídat si s kamarády celou noc číst si detektivky držet dietu (lit. hold a diet) jíst krůtu. (turkey meat) dívat se na americký fotbal odpočívat (relaxovat) o Díkůvzdání po Díkůvzdaní

Honza je nemocný Paní Procházková je nemocná. Expressions used Jak je ti/vám? Je ti/vám špatně? Máš/Máte kašel? Nekýcháš/nekýcháte? (sneeze) Cítíš/cítíte se dobře? Nebolí tě/vás hlava? Nemáš/nemáte teplotu? Nebolí tě/vás v krku? (krk – throat) Spíš/spíte dobře? Say you are fine. Je mi dobře. Jsem zdravý/á. Cítím se dobře. Nebojte se. Nekašlu. Nekýchám. Spím dobře. mám chuť k jídlu. (chuť – apetite)

Dialog 4 Olga je nemocná Pavel: A Olga? Není nemocná? Volala mi včera, říkala, že se necítí dobře. Učila se na zkoušku, prý seděla v knihovně příliš dlouho! Eva: V noci ji bolela hlava. Celou noc nespala. Teď je zase nahoře v ložnici. Někdy, když je nemocná, bere si knihu do postele. Ale teď asi nečte. Slyšíš? Poslouchá rádio, právě zpívá její oblíbený zpěvák. Neznáš tu českou píseň? Rewrite Olga`s state from her perspective (1sg) Volala jsem Pavlovi včera a řekla jsem mu, že se necítím dobře. Učila jsem se na zkoušku, seděla jsem v knihovně příliš dlouho. V noci mě bolela hlava. Celou noc jsem nespala. Teď jsem nahoře v ložnici. Když jsem nemocná, někdy si beru knihu do postele, ale teď nečtu. Poslouchám rádio, právě zpívá její oblíbený zpěvák.

Slovní zásoba Olga mi volala včera. Olga se necítí dobře. Učila se na zkoušku, prý příliš dlouho. V noci ji bolela hlava. Celou noc nespala. Jít do postele. Slyšíš/slyšíte? (slyšet) Neznáš tu českou píseň?