Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_ 32_INOVACE_166_PŘEDLOŽKY SE 3. A 4. PÁDEM, POPIS MÍSTA Název školy Masarykova střední škola zemědělská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení DUM Fi- DUM Autor
Advertisements

Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Präpositionen Předložky. Auf – na ( vodorovné ploše ) der Tisch Auf Wo – kde 3. pád auf dem Tisch na stole auf einem Tisch na nějakém stole auf meinem.
Předložky se 3.a 4.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ 34_Německý jazyk_předložky_I. Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_161_ŘADOVÉ ČÍSLOVKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_15 Wechselpräpositionen TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaWohnen.
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PO ČLENU URČITÉM Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_18 AutorMgr.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Einheit 1, 3. pád Mgr. Radka Pospíchalová. 3. pád podstatných jmen (člen určitý) 1. pád rod mužský der Baum rod ženský die Küche rod střední das Bild.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaSkloňování.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE _159_Kleidung Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_170_SLOVESA S PŘEDLOŽKAMI Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_145_Essen und Trinken – rozšiř. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_30_NJ8_AZ-kvíz-wo,wohin TÉMA: Wo? Wohin? ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 13, Slabé skloňování podstatných jmen NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceInstituce.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Pády podstatných jmen, rod střední, člen neurčitý
Pády podstatných jmen v množném čísle
Pády podstatných jmen, rod střední, člen určitý
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Němčina pro 8. třídu. Předložky se 3. a 4. pádem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen neurčitý
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_ 32_INOVACE_166_PŘEDLOŽKY SE 3. A 4. PÁDEM, POPIS MÍSTA Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorMgr. Jana Hlistová Průřezové téma Gramatika Člověk v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tematický celekNěmecký jazyk Ročník2. Datum tvorby Datum a místo ověření – německý jazyk 2. L Druh učebního materiálu Prezentace Pracovní list - cvičení Učebnice – cvičení

Anotace Výklad je prezentován jednoduše, přehledně, připomíná již známou gramatiku (skloňování členů), v pracovní části DUM doplňuje názorná cvičení v učebnici.. (určení členů daných substantiv, překlad předložkových spojení a vět. Inovativní je spojení výpočetní techniky s učebnicí a slovem učitele. Zároveň mají žáci prostor na procvičení gramatického jevu dle své úrovně. Klíčová slova Předložky se 3. a 4. pádem, skloňování členu určitého a neurčitého, rod podstatných jmen, příslovce místa Metodický pokyn Určeno k výkladu a práci v hodině i k samostudiu. V pracovní části DUM využívá učebnici Schritte international 2 a doplňuje ji.dalšími cvičeními. Cvičení lze využít dle úrovně skupiny různě: překlad ústní nebo písemný, v hodině nebo doma, pokročilejší žáci vytváří věty. Lze pracovat jak v plénu, tak ve skupinách. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Prezentace, cvičení

aufna (vodorovné ploše) anna (svislé ploše), u, k inv, do vorpřed hinterza (místně) übernad, přes unterpod, mezi (více než dvěma) nebenvedle zwischenmezi (dvěma)

Tyto předložky se pojí se 3. i se 4. pádem Rozlišujeme Při otázce na polohu místa = wo? (kde?) → 3. pád Hans ist in der Schule. → Wo ist Hans? Při otázce na směr = wohin? (kam?) → 4. pád Peter geht in die Schule. → Wohin geht Peter?

Skloňování členu určitého a neurčitého 1. pádderdiedasdie 3. páddemderdemden + -n 4. páddendiedasdie 1. pádeineineeino 3. pádeinemeinereinemo 4. pádeineneineeino

Rozlišuj : na AN – pro svislé plochy Das Bild ist an der Wand. AUF – pro vodorovné plochy Das Buch ist auf dem Tisch.

Cvičení Schritte 2, 11. lekce, - str. 41, cv. B2, B3 - str. 114 – 115, cv. 10 – 12, 15 v hotelu – in dem = im Hotel u stánku – an dem = am Kiosk

Urči rod a význam podst.jmen Apotheke, Kino, Restaurant, Bahnhof, Bäckerei, Post, Supermarkt, Hotel, Polizei, Café, Schule, Parkplatz, Haltestelle, Krankenhaus, Flughafen, Buchhandlung, Kiosk, Bank, Ampel, Laden, Häuser

Řešení die Apotheke, das Kino, das Restaurant,der Bahnhof, die Bäckerei, die Post, der Supermarkt, das Hotel, die Polizei, das Café, die Schule, der Parkplatz, die Haltestelle, das Krankenhaus, der Flughafen, die Buchhandlung, der Kiosk, die Bank, die Ampel, der Laden, die Häuser

Přelož v bance, v nemocnici, ve škole, v buse, ve vlaku na parkovišti, na nádraží, na poště, na židli na zastávce, u semaforu před lékárnou, před nemocnicí, před restaurací za hotelem, za školou, za kavárnou, za pekařstvím nad městem, nad domem, nad lékárnou pod domy, pod stolem, pod pohovkou vedle lékárny, vedle kina, vedle obchodu mezi poštou a hotelem, mezi policií a bankou

Řešení in der Bank, im Krankenhaus, in der Schule, im Bus, im Zug, auf dem Parkplatz, auf dem Bahnhof, auf der Post, auf dem Stuhl, an der Haltestelle, an der Ampel, vor der Apotheke, vor dem Krankenhaus, vor dem Restaurant, hinter dem Hotel, hinter der Schule, hinter dem Café, hinter der Bäckerei, über der Stadt, über dem Haus, über der Apotheke, unter den Häusern, unter dem Tisch, unter dem Sofa, neben der Apotheke, neben dem Kino, neben dem Laden, zwischen der Post und dem Hotel, zwischen der Polizei und der Bank

Přelož Autobus stojí na zastávce před lékárnou. Letadlo je nad nemocnicí. Děti se učí ve škole. Banka je mezi poštou a hotelem. Auto stojí na parkovišti za restaurací. Kniha leží v tašce u stolu. Škola je za lékárnou vedle hotelu. Pod restaurací jezdí metro.

Řešení Der Bus steht an der Haltestelle vor der Apotheke. Das Flugzeug ist über dem Krankenhaus. Die Kinder lernen in der Schule. Die Bank ist zwischen der Post und dem Hotel. Das Auto steht auf dem Parkplatz hinter dem Restaurant. Das Buch liegt in der Tasche am Tisch. Die Schule ist hinter der Apotheke neben dem Hotel. Unter dem Restaurant fährt die U-Bahn.

Rozlišuj předložky a příslovce místa  Das Auto steht hinter dem Haus.  Auto stojí za domem.  Der Hund liegt vor der Tür.  Pes leží před dveřmi.  Die Oma wohnt unter uns.  Babička bydlí pod námi.  Die Lampe hängt über dem Tisch.  Lampa visí nad stolem.  Warum sitzt du hinten?  Proč sedíš vzadu?  Der Hund liegt da vorn(e).  Pes leží tady vepředu.  Die Oma ist unten.  Babička je dole.  Wir wohnen ganz oben.  Bydlíme úplně nahoře.

Použitá literatura Schritte international 2. Ismaning: Hueber Verlag, ISBN