Anotace DUM na téma „Reported speech“ má za cíl seznámit žáky s pravidly o používání nepřímé řeči v angličtině a zároveň tuto látku procvičit. V první.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEPŘÍMÁ ŘEČ Vypracovala: Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Say or tell? Other reporting verbs. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Present perfect X past simple
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_168 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: C1 – Verbs – Thinking Číslo vzdělávacího materiálu: ICT13-07 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Indirect Speech Statements.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění materiálu.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
First Conditional – tvar a použití
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Transkript prezentace:

Anotace DUM na téma „Reported speech“ má za cíl seznámit žáky s pravidly o používání nepřímé řeči v angličtině a zároveň tuto látku procvičit. V první části prezentace (slide č.4, 5) učitel žákům vysvětlí pravidla. Ta si ihned žáci procvičí v příkladových větách převáděním řeči nepřímé do řeči přímé (slide č.6, 7). K tomu mohou žáci nebo učitel využít digitální pero. Dále DUM obsahuje pravidla používání sloves say / tell (slide č.8, 9, 10). Následuje test formou překladu z Čj do Aj a správné řešení. Lze zadat jako samostatnou práci. DUM je určen žákům ročníku čtyřletého, popř. víceletého gymnázia, úroveň Elementary / Preintermediate. Materiál je určen k interaktivní výuce.

REPORTED SPEECH

My mother says (that) I am never happy. -if the verb of the main sentence is in the present, there is no change of tense for the reported speech He said (that) he was learning Spanish now. -if the main verb is in the past, the verb in the reported speech usually moves „one tense back“ (to the past)

Direct speech Reported speech present simple → past simple present continuous → past continuous past simple → past perfect present perfect → past perfect will → would can → could

Practice – change these sentences from reported speech into direct speech: 1.Mark said he had just given up his job. ´´I´ve just given up my job.“ 2.She told me she could speak perfect French. ´´I can speak perfect French.“ 3.Tom said he would call me back in a minute. ´´I´ll call you back in a minute.“ 4.Mary told John they could try to live together. ´´John, we can try to live together.“

5.He said I was wearing a really cool jacket. ´´ You are wearing a really cool jacket!“ 6.John thought his wallet had been stolen. ´´I think my wallet has been stolen.“ 7.I told him I attended dancing lessons. ´´ I attend dancing lessons.“ 8.She thought her son would go to university. ´´ I think my son will go to university.“ 9.They told me they had just bought a new PC. ´´We have just bought a new PC.“ 10.My parents said they were going on holiday to Greece next month. ´´ We are going on holiday to Greece next month.“

Say and tell -similar meaning, different use ! He told me you were angry with him. I didn´t tell anybody that she had been absent. She said she would come at 5 p.m. The doctor said I should take it twice a day. -the rule is – say st. X tell sb.

Tell / ask + object + to do st. = reported commands (orders, requests) ´´Come here!“ → He told me to come there. ´´Don´t say that, please!“→ He asked me not to say that. ´´Will you help me?“→ She asked me to help her. ´´Slow down!“ → They told me to slow down.

!!! If you report something which is still true or if it is a general fact, it is not necessary to change the verb. However it is also correct if you change it. Jim said that London is much busier than Prague. They told us they come from Germany.

Test yourself – translate to English: 1.Alice mi řekla, že přijdeš zítra. 2.Požádali mě, abych jim pohlídala kufry. 3.Říkal, že tady bydlíte už pět let. 4.Studenti věřili, že všichni udělají maturitu. 5.Učitel mu řekl, aby byl zticha a zopakoval si slovíčka. 6.Myslel si, že si umí opravit sám auto. 7.Kate mi řekla, že právě čeká na výsledky testů. 8.Mike požádal Mary, aby neodcházela. 9.Říkali, že se zasnoubili před osmi lety. 10.Myslela si, že se jí něco zdá. 11.Řekla jim, že se jí právě stalo něco hrozného. 12.Rodiče dětem slíbili, že je vezmou příští rok k moři.

Key to the test 1.Alice told me you would come tomorrow. 2.They asked me to keep an eye on their suitcases. 3.He said you had been living here for five years. 4.Students believed they all would pass the leaving exam. 5.The teacher told him to be quiet and repeat the vocabulary. 6.He thought he could fix his car himself. 7.Kate told me she was just waiting for the tests´results. 8.Mike asked Mary not to leave. 9.They said they had got married eight years ago. 10.She thought that she was dreaming about something. 11.She told them something terrible had just happened to her. 12.Parents promised their kids they would take them to the sea next year.

Použité zdroje: archiv autorky