Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple – to be (negative) Název sady: Project 2 Číslo.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2196 NázevPast simple Téma hodinyMinulý čas PředmětAnglický.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Subject and object pronouns Název sady: Project 2 Číslo.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_13_.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ The passive voice Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková My family and I were in Italy last year. Where were you last summer?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
MINULÝ ČAS PROSTÝ /PAST SIMPLE/
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
Object pronouns Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Past simple and past continuous
VY_32_Inovace_ Past simple – to be Project 2
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Past Simple – tvar a použití
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení

Jane was supposed to phone me last night, but she didn‘t. Ve vazbě be supposed to pracujete se slovesem to be, které se používá obvykle pouze v přítomnosti (am/is/are) a minulosti (was/were):. Vazba “BE SUPPOSED TO”

Jak to mám vědět. Nikdo mi to neřekl. How am I supposed to know that? Nobody told me. Zde už vidíte také český překlad dnešní vazby = mám / máš / máme něco udělat.

He was supposed to do shopping, but he watched TV.

We were supposed to buy bread, but we bought ice creme.

What is that supposed to mean? Co to má znamenat?

Ač je v následující větě v češtině stejný překlad, význam je rozdílný. Shall I call him? = Mám mu zavolat? Am I supposed to call him? = Mám mu zavolat? Nabízím se, že mu zavolám. Čeká se ode mě, že mu zavolám? NEPLEŤME SI ! Zkuste vysvětlit rozdílnost těchto dvou vět, které mají v češtině stejný překlad.

Make some sentences with be supposed to in the past. We …….. I ……. My brother ….. but ……

My father …. I ….. He …. but

1.Dad …………………………….. a letter yesterday, but he …………. 2.My sister ………………………. her room, but she ……. out. 3.I ……………………….. sugar, but I ……….. salt. 4.We ………………. my homework, but we ………… to the cinema. 5.My friend ……………………… his mother, but he ………... 6.They …………………….the dog for a walk, but they ……. TV. 7.I …………………….. English, but I ………. computer games. 8.You ………… for me, but you ………. 9.My brother ………… exercise 3, but he ………… exercise 4. post /forget clean/go buy/buy do/go phone/not do take/watch study/play wait/leave do/do Complete the sentences with be supposed to in the past and the verbs. KEY

1.Dad was supposed to post a letter yesterday, but he forgot. 2.My sister was supposed to clean her room, but she went out. 3.I was supposed to buy sugar, but I bought salt. 4.We were supposed to do my homework, but we went to the cinema. 5.My friend was supposed to phone his mother, but he didn‘t. 6.They were supposed to take the dog for a walk, but they watched TV. 7.I was supposed to study English, but I played computer games. 8.You were supposed to wait for me, but you left. 9.My brother was supposed to do exercise 3, but he did exercise 4. Complete the sentences with be supposed to in the past and the verbs.

Použité zdroje MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Singapore: Cambridge University Press, 2004, ISBN HUTCHINSON, Tom; EDWARDS, Lynda. Project 3. Oxford: Oxford University Press, 2008, ISBN Obrázky : Galerie Microsoft Office – klipart