Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
MINULÉ ČASY SILNÝCH SLOVES 1
Temporalsätze/A Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Perfektum = minulý čas.
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Temporalsätze/B Střední odborná škola Otrokovice
M I N U L Ý Č A S NEPRAVIDELNÁ SLOVESA.
NJ – gramatika minulé časy - přehled.
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
M I N U L Ý Č A S PERFEKTUM.
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 12: Eine eigene Firma Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A_11_zpusobove_sloveso_mussen Datum : Ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_178_PRÉTERITUM ZPŮSOBOVÝCH SLOVES Název školy Masarykova střední škola zemědělská a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 11: Wie bleibe ich fit? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStation 3 TémaPréteritum.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Perfekt- Wiederholung.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_12_NJ9_Préteritum slovesa haben TÉMA: Préteritum slovesa haben.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStädte, Länder, Sprachen.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A16_Perfektum pravidelných sloves Téma: Německá gramatika.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A 20_Spojky Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Německý jazyk – Gramatické jevy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
NĚMECKÝ JAZYK PERFEKTUM – SLABÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ. 1
slovesný způsob - konjunktiv čtvrtý únor 2013
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Autor: Alena Červášková Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Perfektum.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Perfektum nepravidelných a způsobových sloves
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Digitální učební materiál
Préteritum pomocných sloves
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu VY_32_INOVACE_ , Plusquamperfektum Autor Mgr. Pavla Dovičovičová Tematická oblast NJ pro 3. ročník OA (pokročilí) Ročník 3. ročník OA Datum tvorby Srpen 2013 Anotace Plusquamperfektum-jeho tvoření, použití a procvičování Metodický pokyn Materiál seznamuje studenty s tvořením a použitím plusquamperfekta, poté následují cvičení

Plusquamperfektum předminulý čas tímto časem vyjadřujeme děj, který předcházel jinému minulému ději tvoříme ho podobně jako perfektum, ale pomocné sloveso haben nebo sein časujeme v préteritu ich war/hatte + příčestí minulé

používá se v časových větách, kdy v obou větách vyjadřujeme děje minulé plusquamperfektum použijeme vždy po spojce nachdem (poté co), v hlavní větě je pak zpravidla použito préteritum Nachdem er die Hausaufgaben geschrieben hatte, ging er ins Kino.

dalšími spojkami, u kterých lze použít plusquamperfektum, jsou např. als (když), sobald (jakmile) či kaum (sotva, sotvaže); po spojce kaum následuje nepřímý slovosled Als er aufgestanden war, frühstückte er. Sobald er aufgestanden war, frühstückte er. Kaum war er aufgestanden, frühstückte er. pokud použijeme spojku bevor (než), plusquamperfektum bude v hlavní větě Bevor er frühstückte, hatte er sich angezogen.

!Převeďte do plusquamperfekta! er fährt ab-………………………….. sie verschreibt Medikamente-………………………. wir trinken Mineralwasser-………………………….. ihr besorgt die Eintrittskarten-………………………. sie spielen Klavier-………………………….. du kommst nach Hause-………………………….. der Gast bezahlt-………………………….. ich arbeite hier-…………………………..

Řešení: er war abgefahren sie hatte Medikamente verschrieben wir hatten Mineralwasser getrunken ihr hattet die Eintrittskarten besorgt sie hatten Klavier gespielt du warst nach Hause gekommen der Gast hatte bezahlt ich hatte hier gearbeitet

!Doplňte slovesa ve správném tvaru plusquamperfekta! a)Nachdem er das Abitur……. ……., fuhr er ins Ausland ab. (složit) b)Sobald sie nach Hause……. ……., schrieb sie ihre Hausaufgaben. (přijít) c)Bevor sie das Mittagessen kochten, …….sie……... (nakoupit) d)Kaum…….wir es……., fuhren wir nach Hause. (dozvědět se) e)Als ich……. ……., sah ich fern. (uklidit)

Řešení: a)Nachdem er das Abitur abgelegt hatte, fuhr er ins Ausland ab. b)Sobald sie nach Hause gekommen war, schrieb sie ihre Hausaufgaben. c)Bevor sie das Mittagessen kochten, hatten sie eingekauft. d)Kaum hatten wir es erfahren, fuhren wir nach Hause. e)Als ich aufgeräumt hatte, sah ich fern.

!Spojte věty pomocí spojky nachdem (ve vedlejší větě použijte plusquamperfektum)! a)Er rief mich an. Ich musste weggehen. b)Das Kind schrieb seine Hausaufgaben. Es ging ins Bett. c)Sie reparierten das Auto. Sie fuhren in Urlaub. d)Ich besuchte meinen Opa. Ich ging zur Schule. e)Wir bestanden die Prüfung. Wir feierten.

Řešení: a)Nachdem er mich angerufen hatte, musste ich weggehen. b)Nachdem das Kind seine Hausaufgaben geschrieben hatte, ging es ins Bett. c)Nachdem sie das Auto repariert hatten, fuhren sie in Urlaub. d)Nachdem ich meinen Opa besucht hatte, ging ich zur Schule. e)Nachdem wir die Prüfung bestanden hatten, feierten wir.

Použitá literatura: Drmlová D., Homolková B., Kettnerová D., Tesařová L.: Německy s úsměvem-nově. Fraus, Plzeň 2003.