Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Reklamační nárok Až po příjemku na sklad je to obecně známé. Problém nastává v případě, kdy částka (množství) přijatého materiálu (či zboží) na sklad není.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Reklamační nárok Až po příjemku na sklad je to obecně známé. Problém nastává v případě, kdy částka (množství) přijatého materiálu (či zboží) na sklad není."— Transkript prezentace:

1 Reklamační nárok Až po příjemku na sklad je to obecně známé. Problém nastává v případě, kdy částka (množství) přijatého materiálu (či zboží) na sklad není ta částka, která by měla být. Příklad: na fakturu pořizuji materiál za 100 Kč, ale dodavatel mi doveze a já na sklad přijmu pouze za 80 Kč.

2 Reklamační nárok Co s tím zbytkem, který mi nedodali? Budu reklamovat. ◦ Fyzicky – pošlu reklamační dopis a požádám o doplnění dodávky na původní domluvenou výši ◦ Účetně – zaúčtuji pohledávku za dodavatelem 111 / 131 – Pořízení materiálu / zboží Vnitřní účetní doklad 315 – Ostatní pohledávky XX SouhrnMDD VÚD – zaslán reklamační nárok315 – Ostatní pohledávky111 / 131 – Pořízení materiálu / zboží

3 Reklamační nárok A jak zjistím, kolik činí reklamační nárok? Jednoduše. Porovnám: ◦ Částku, kterou bych za normálních okolností zaúčtoval jako příjem na sklad (součet částek na účtu Pořízení…) ◦ Částku, kterou jsem zaúčtoval jako příjem na sklad Rozdíl je to, co požaduji po dodavateli a to zaúčtuji jako reklamační nárok


Stáhnout ppt "Reklamační nárok Až po příjemku na sklad je to obecně známé. Problém nastává v případě, kdy částka (množství) přijatého materiálu (či zboží) na sklad není."

Podobné prezentace


Reklamy Google