Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014."— Transkript prezentace:

1 Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014

2 Sestavit zařízení, které bude reagovat na úrovni zvuku v okolí senzoru V případě zvukového signálu vypíše program na displeji mikrokontroléru NXT libovolnou informaci Zadání úlohy Úlohu lze použít např. jako hlídač úrovně signálu, v oblastech měření úrovně hluku nebo prahu slyšitelnosti. Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014

3 Postup - Navrhnout algoritmus pro uvedenou úlohu - Sestavit zařízení z komponent podle zadání (mikropočítač NXT, zvukový senzor) - V PC vytvořit program pro mikropočítač NXT - Otestovat systém, zapsat hodnoty do tabulky - Provést změny nastavení – konfigurace Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014

4 Použité díly Vstupní zařízení: Zvukový senzor Výstupní zařízení Displej mikropočítače

5 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Algoritmus Start Zvukový senzor Vyhodnocení úrovně signálu Zobrazení na displeji

6 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace Připojíme senzor k mikropočítači

7 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Spustíme vývojové prostředí LEGO MINDSTORMS Education NXT Programming V záložce File vybereme možnost New a vytvoříme nový projekt

8 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program V pravé části programu se nachází nástrojová lišta s programovými komponenty Nástrojová lišta obsahuje tři záložky, zvolíme prostřední – Kompletní zobrazení

9 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Seznámení s prvkem - smyčka Smyčka je část kódu, který se opakuje, pokud je splněna podmínka Smyčka se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Loop Flow Loop

10 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví podmínku, kdy se má smyčka opakovat  Forever – Běží do nekonečna  Sensor – Běží pokud je na určitém sensoru daná hodnota  Time – Běží po určitý čas  Count – Běží po určitý počet opakování  Logic – Běží pokud má proměnná danou hodnotu Seznámení s prvkem - smyčka

11 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Pro čtení dat ze senzoru opakovaně použijeme smyčku Z panelu nástrojů vložíme komponent Smyčka do vlákna programu Flow Loop

12 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Seznámení s prvkem – senzor zvuku SensorSound sensor Senzorový prvek umožnuje číst data ze sensoru Zvukový sensor se nachází v záložce Sensor pod tlačítkem s názvem Sound sensor

13 Seznámení s prvkem - zvuk Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Port: vybrání, ke kterému vstupnímu portu je senzor připojen. Compare: slouží k nastavení úrovně zvuku pro porovnávání s hodnotou snímanou senzorem. Stejnou funkci má i volba znamének větší a menší.

14 Seznámení s prvkem - switch Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Pomocí prvku Switch můžeme větvit program (vytvářet podmínky) Prvek Switch se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Switch Horní část prvku je aktivována pokud je podmínka splněna Dolní číst prvku je aktivována pokud podmínka splněna není

15 Seznámení s prvkem - switch Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Control - V této oblasti lze určit zda se bude rozhodování switch řídit hodnotami které předem zadáte nebo výstupem ze senzoru Senzor – Zde lze nastavit z jakého senzoru bude brát switch data pro rozhodování

16 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace – program Do vytvořené smyčky vložíme prvek switch Prvek switch nastavíme aby se rozhodoval podle dat ze zvukového senzoru

17 Seznámení s prvkem - display Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Chceme-li zobrazovat hodnotu, kterou přečteme ze senzoru, použijeme prvek Display Tento prvek se nachází v záložce Action pod tlačítkem s názvem Display ActionDisplay

18 Klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek a vyvoláme nabídku vlastností Action – Text – Nastaví display pro zobrazování textu Clear – Nastaví, zda se má celá obrazovka překreslit Text – Nastaví text, který se má zobrazit Position – Nastaví pozici textu Seznámení s prvkem - display Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014

19 Seznámení s prvkem - wait Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Chceme-li počkat určitou dobu, nebo počkat na data ze senzoru, použijeme prvek Wait Tento prvek se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Wait

20 Seznámení s prvkem – wait Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek a vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví druh čekání (čas nebo senzor) Until – Nastaví, jak dlouho má prvek čekat (ve vteřinách)

21 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Do prvku switch vložíme do horní větve (podmínka je splněna) display, který bude zobrazovat upozornění na hluk. Za Display vložíme prvek Wait nastavený na 1 sekundu Za prvek Wait vložíme další prvek Display který necháme prázdný a nastavíme ho na vymazání displaye

22 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Program nahrajeme do mikrokontroleru a spustíme ho. Při vyšším hluku se nám zobrazuje upozornění na hluk

23 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014 Výstup programu Provedeme měření událostí ve svém okolí (Projíždějící auta, hlasitá televize, práce v dílně) Výsledky zapíšeme do tabulky

24 Děkuji za pozornost Po provedení úlohy ukliďte pracoviště a zkontrolujte, zda máte všechny zapůjčené součástky. Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014

25 Použité zdroje a literatura http://www.lego.com/cs-cz/mindstorms https://lego.zcu.cz/web/ Ostatní zdroje jsou autora Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014


Stáhnout ppt "Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google