Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci."— Transkript prezentace:

1 Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

2 OBSAH  Krátká a dlouhá přídavná jména  Stupňování krátkých přídavných jmen  Stupňování dlouhých přídavných jmen  Pravopisné změny  Nepravidelná přídavná jména  Porovnávání

3 Krátká a dlouhá přídavná jména  Krátká přídavná jména jsou: -přídavná jména jednoslabičná -přídavná jména dvouslabičná zakončená na –y, -ow, -le na –y, -ow, -le  Dlouhá přídavná jména jsou: - ostatní dvouslabičná přídavná jména - víceslabičná přídavná jména

4 Stupňování krátkých přídavných jmen  2. stupeň tvoříme přidáním koncovky –er quick - quicker quick - quicker small – smaller small – smaller  3. stupeň tvoříme přidáním koncovky –est a členu the a členu the quick – quicker – the quickest quick – quicker – the quickest small – smaller – the smallest small – smaller – the smallest

5 Stupňování dlouhých přídavných jmen  2. stupeň tvoříme pomocí more expensive – more expensive expensive – more expensive intelligent – more intelligent intelligent – more intelligent  3. stupeň tvoříme pomocí the most the most expensive the most intelligent the most intelligent

6 Pravopisné změny 1.K přídavným jménům končícím na –e přidáme pouze –r large - larger large - larger 2.U jednoslab.příd.jm.končících na souhlásku po krátké samohlásce, zdvojujeme souhlásku hot – hotter hot – hotter 3.U příd.jm.končících na –y, se –y mění na –i dirty - dirtier dirty - dirtier

7 Nepravidelná přídavná jména Některá přídavná jména se stupňují nepravidelně. Musíme se je naučit. far – further - the furthest good – better – the best bad – worse – the worst

8 Porovnávání  Druhý stupeň používáme k porovnávání dvou věcí nebo osob. Ke srovnání používáme tvar „than“. Canada is larger than England. Scotland is smaller than England. I am taller than my best friend. I think English is better than Maths.

9  Chceme – li vyjádřit, že dvě věci nebo osoby jsou stejné používáme as… as. My sister is as tall as me. That building is as high as a mountain. My shirt is as white as snow. He looked as proud as a peacock.

10 Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř.  Windows XP Professional  Zoner - České kliparty 1, 2, 3  Obrázky z internetu  Učebnice Project 2 Autor: Linda Berková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz) www.zsrozmital.cz


Stáhnout ppt "Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci."

Podobné prezentace


Reklamy Google