Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_PEK.2.17 Dopisy občana organizaci Vytvořeno: Ověřeno: Třída:NS 2

2 Dopisy občana organizaci Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Písemná a elektronická komunikace Ročník:2. Autor:Ing. Petra Litošová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:žádost, formulář Anotace: Materiál je určen k seznámení s písemnostmi, které píše občan různým organizacím a státním orgánům. Popisuje žádost, její úpravu a stylizaci.

3  nejčastější úřední písemnost, kterou lidé píší  úřední žádosti  např. žádost o povolení nebo schválení nejrůznějších návrhů, opatření, o vyřešení stížností …

4  podniky a firmy podávají oznámení na dopisních předtiscích nebo na hlavičkovém firemním papíře  občané na čistých listech formátu A4  adresu příjemce lze psát vlevo od svislice

5  levý horní roh – jméno a bydliště žadatele ve dvou nebo třech řádcích  po několikerém zařádkování napíšeme adresu příjemce (od levé svislice)  mezerou oddělíme napsání místa a data (měsíc vypisujeme slovy) – posuneme k pravému okraji

6  mezerou oddělíme heslo věci (čeho se žádost týká) – napíšeme vlevo a zvýrazníme  vzdálenost mezi označením žadatele, příjemcem a heslem věci jsou přibližně stejné

7

8  pečlivá, jasná, stručná, spíše neosobní  nemá obsahovat jazykové prostředky citově zabarvené  oslovení zpravidla odpadá, nepoužívá se ani úvodní zdvořilostní věta  písemnost začíná výstižným uvedením důvodu a žádostí formulovanou tak, jak by mělo znít rozhodnutí

9  na závěr je vhodné vyslovit přesvědčení, že očekáváme včasné (brzké, kladné) vyřízení  neuvádíme oslovení => nemusíme zakončovat pozdravem  vlastnoruční podpis

10  zjednodušují písemná jednání  doplňují a dokládají potřebné skutečnosti  různá potvrzení zodpovídajících institucí

11

12 1.Co je žádost?  nejčastější úřední písemnost, kterou lidé píší, většinou úřední žádost 2.K čemu slouží formuláře?  zjednodušují písemná jednání  doplňují a dokládají potřebné skutečnosti

13 Sepište žádost podle následujícího zadání:  sestavte žádost o povolení individuálního vzdělávacího plánu z důvodu Vašich zdravotních problémů, které dokládáte lékařským potvrzením. Žádost adresujte škole, na které studujete.

14 Použité zdroje FLEISCHMANNOVÁ, Emílie a spol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost – 2. díl. 1. vyd. Praha: nakladatelství FORTUNA, 2005, ISBN Žádost o souhlas k upuštění od třídění nebo odděleného shromažďování odpadů. Městský úřad Frýdlant [online]. [cit ]. Dostupné z: Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google