Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitalizace výuky Příjemce

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitalizace výuky Příjemce"— Transkript prezentace:

1 Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Matematika Téma Celá čísla Ročník sedmý Autor Mgr.Zdeněk Provazník

2 Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
CELÁ ČÍSLA Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem

3 VYZNAČTE -5 3 -1 2 -3 +5 -7 +1 -2 +3

4 Vyznačte na číselné ose
-5 ; 3 ; 2 ; -6 ; -1 ; 4 ; 1 -6 -5 -1 1 2 3 4

5 NORMÁLNÍ VÝŠKA HLADINY ŘEKY JE 150 CM. DOPLŇTE TABULKU.
Výška vody (cm) 160 120 155 200 135 odchylka -5 17 -9 145 167 141 10 -30 5 50 -15 Přirozeným číslům 1, 2 , …. Říkáme kladná celá čísla. Možný zápis je + 1, + 2. Opačným číslům k + 1, + 2, … říkáme záporná celá čísla. Zapisujeme – 1, - 2, …. Číslo 0 není kladné ani záporné číslo.

6 Ke každému číslu urči číslo opačné
12 33 22 -26 -70 - 101 - 60 - 26 - 6 1 505 x 2 - 6 4 - 2 100 - 15 - 5 + 3 - 60 22 5 - 3 60 - 22 - 2 6 - 4 2 - 100 - 15

7 Urči absolutní hodnotu
|- 3 |= | 0 |= |- 50 |= |- 5|= |+26|= |-28|= |31|= |15|= |-16|= |22|= | 2 |= | 6 |= Absolutní hodnota je …….. Pro která dvě čísla platí, že jejich absolutní hodnoty se rovnají? 3 50 5 26 28 31 15 16 22 2 6 číslo (vzdálenost) tohoto čísla od počátku číselné osy [ -5;+5; ; ; ]

8 Pepa uběhl na lyžích 22 km. Jeho kamarád pouhých 15 km.
Jana zjistila, že ráno na teploměru bylo – 12°C, odpoledne – 6°C. Kdo uběhl více? Která z těchto teplot je vyšší? POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL

9 + — + 3 > 0 - 8 < 0 + 2 > - 6 - 7 < + 10 - 8 < - 2 - 4
- 3 - 2 - 1 + 1 + 2 + 3 + 4 + 3 > 0 Každé kladné číslo je větší než 0 - 8 < 0 Každé záporné číslo je menší než 0 + 2 > - 6 Každé kladné číslo je větší než kterékoliv záporné číslo - 7 < + 10 Každé záporné číslo je menší než kterékoliv kladné celé číslo - 8 < - 2 U dvou záporných čísel je větší to, které je blíže k 0

10 Doplňte < ; > ; = < > = > > > < > > > < <

11 Uspořádej teploty vzestupně
V průběhu dne byly naměřeny tyto teploty -3°C, + 6°C, -1°C, +2°C, 0°C, -4°C, +3°C Uspořádej teploty vzestupně -4°C, -3°C, -1°C, 0°C, +2°C,+3°C, 6°C Urči nejnižší teplotu - 4°C Urči nejvyšší teplotu + 6°C

12 Najdi celá čísla, která jsou :
A) větší než -5 a menší než -2 B) větší než -30 a menší než -28 C) větší než 0 menší než +3 D) větší nebo rovno -8


Stáhnout ppt "Digitalizace výuky Příjemce"

Podobné prezentace


Reklamy Google