Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky."— Transkript prezentace:

1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Předmět Fyzika Téma Fyzikální veličiny Ročník šestý Autor Jakub Dušek

2 Fyzikální veličiny, délka 6. třída

3 Problémová otázka Co všechno odlišuje tělesa? Co odlišuje délku, hmotnost např. od barvy? Některé vlastnosti můžeme měřit.

4 Četba Str. 59

5 Zápis – Fyzikální veličina Tělesa se mohou lišit různými vlastnostmi. Ty vlastnosti, které můžeme měřit, nazýváme fyzikální veličiny. Každá fyzikální veličina má svůj název, značku a jednotku.

6 Četba Motivace Str. 60 – historie metru

7 Zápis - Délka Název: délka Značka: d Základní jednotka: m…..metr Další jednotky: km … kilometr dm … decimetr cm … centimetr mm … milimetr d = 1,5 m d….značka veličiny 1,5 … číselná hodnota m … značka jednotky

8 Zápis Převod jednotek kmmdmcmmm Délková měřidla: svinovací metr, krejčovský, pravítko.

9 Optické klamy

10 2. hodina Opakování – fyzikální veličina

11 Problém Jaká bychom měli stanovit pravidla pro měření, abychom měřili správně? Jak, čím, … Zápis: pravidla měření Zvolíme vhodné měřidlo Rozsah (jakou největší délku mohu měřit) Jednotka stupnice Zjistíme délku nejmenšího dílku stupnice Měřidlo přiložíme těsně k tělesu Při čtení hledíme na stupnici kolmo

12 Zápis – příklady na převod 56 cm = m 7800 dm = m 0,25 m = mm 0,6 km = m 35 000 mm = dm

13 Procvičování převodů Zezadu sešitu – diktuje učitel popřípadě žáci.

14 Výklad Pokud měříme nějakou vzdálenost, jen málokdy vyjde úplně přesně. Co uděláme? Bude potom naše měření opravdu přesné? Proč? O kolik se tedy při zaokrouhlení můžeme vlastně splést?

15 Zápis – Odchylka měření Občas se při měření může stát, že musíme výslednou délku zaokrouhlit. Pokud máme např. měřidlo pouze v centimetrech, skutečná délka může být maximálně o 0,5 cm jiná. Této nepřesnosti říkáme odchylka měření. Odchylka měření je vždy nejvýš půl nejmenšího dílku.

16 Samostatná práce – práce s laserovým měřidlem Tipněte si délku několika určených předmětů ve třídě, poté určete skutečnou délku měřením a porovnejte se svými tipy.


Stáhnout ppt "Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky."

Podobné prezentace


Reklamy Google