Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vyřizování objednávek – objednávkový cyklus, formy objednávek Vypracovali: Martin Anděra Kamila Koťátková Jaroslav Krutský Jakub Matějovský Petra Miková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vyřizování objednávek – objednávkový cyklus, formy objednávek Vypracovali: Martin Anděra Kamila Koťátková Jaroslav Krutský Jakub Matějovský Petra Miková."— Transkript prezentace:

1 Vyřizování objednávek – objednávkový cyklus, formy objednávek Vypracovali: Martin Anděra Kamila Koťátková Jaroslav Krutský Jakub Matějovský Petra Miková Monika Szalayová

2 Cyklus zákaznické objednávky Dobu cyklu objednávky je možné definovat jako dobu, která uplyne od zadání zákaznické objednávky a dobou,kdy zákazník zboží nebo službu obdrží. Štůsek, 2005

3

4

5 Složky cyklu objednávek Doba předání objednávek písemná trvá déle než em nebo faxem Doba zpracování a kompletace objednávek Dostupnost zásob Dodací lhůta Úpravy doby cyklu objednávky

6 Proměnlivost jednotlivých složek

7 Možnosti zkrácení cyklu objednávek: Jiný způsob podávání objednávek Jiný způsob podávání objednávek Jiné zadávání objednávek do systému Jiné zadávání objednávek do systému Zefektivnění skladování a přepravy zboží Zefektivnění skladování a přepravy zboží Nejčastější způsoby podání objednávek Osobně Osobně Telefonicky Telefonicky em em Faxem Faxem

8 Cesta objednávky zákazníka

9 Systémy elektronické výměny dat - EDI = elektronický přenos standardizovaných obchodních dokumentů mezi počítači různých organizací Př. nákupní objednávky, materiální bilance, faktury, elektronický převod peněz pro platby, oznámení o dodávce, přehledy o stavu objednávek.

10 Typy systémů EDI 1.Systémy oborových asociací - vlastní standardy EDI používané v rámci odvětví 2.Proprietární systémy – ONE TO MANY 3.Sítě přidaných hodnot – MANY TO MANY – sítě třetích stran – veškeré přenosy dat probíhají přes třetí stranu (clearingové středisko) Internet rozšiřuje použití EDI Podnik zakoupí základní software, nastaví systém a samotná výměna dat (EDI) je pak přes internet prakticky zdarma. Používá to například NASA nebo UNISYS.

11 Výhody EDI snížení administrativy zvýšení přesnosti a rychlosti snížení nákladů na podávání a zpracování objednávek snížení stavu zásob vzhledem ke zlepšení přesnosti a zkrácení doby cyklu objednávek Elektronická pošta ( ) Dnes jsou téměř všechny firmy dostupné na internetu a nabízí on- line služby kvůli úsporám nákladů, rychlosti a dostupnosti.

12 Vyřizování objednávek Vyřizování objednávek vede k mnoha logistickým činnostem: např. stanovení způsobu přepravy, příprava přepravních dokumentů, operace se zásobami, aj. Informační toky objednávek – z jednoho oddělení do druhého IS může být manuální nebo automatický; u automatizovaného jsou sice vyšší fixní náklady, ale variabilní jsou podstatně nižší IS může být manuální nebo automatický; u automatizovaného jsou sice vyšší fixní náklady, ale variabilní jsou podstatně nižší

13 Systém čárových kódů Výhody: snížení objemu kapitálu, vázaného v zásobách, uvolnění skladovací plochy, snížení doby objednávky, zefektivnění materiálových operací Výhody: snížení objemu kapitálu, vázaného v zásobách, uvolnění skladovací plochy, snížení doby objednávky, zefektivnění materiálových operací POS – elektrické pokladní systémy Snímání čárových kódů přímo u pokladny Snímání čárových kódů přímo u pokladny

14 BALOZ Tišice Dva druhy objednávek: vlastní objednávky a objednávky přijaté od odběratelů Vlastní objednávky firmy: Objednávka probíhá telefonicky Objednávka probíhá telefonicky Převzaté zboží je evidováno do elektronických skladových karet Převzaté zboží je evidováno do elektronických skladových karet Finanční převody jsou uskutečňovány přes bezhotovostní platební styk Finanční převody jsou uskutečňovány přes bezhotovostní platební styk

15 Přijaté objednávky od odběratelů: Rozdělení na veřejný a soukromý sektor Rozdělení na veřejný a soukromý sektor Veřejný sektor tvoří zejména organizace veřejného stravování Veřejný sektor tvoří zejména organizace veřejného stravování Soukromý sektor tvoří restaurace, hotely, ubytovny, dále pak maloobchody Soukromý sektor tvoří restaurace, hotely, ubytovny, dále pak maloobchody Objednávky realizovány nejčastěji telefonicky, ve výjimečných případech i písemně Objednávky realizovány nejčastěji telefonicky, ve výjimečných případech i písemně Rozvoz je realizován vlastní autodopravou Rozvoz je realizován vlastní autodopravou

16 Počítačový systém PREMIER Veškeré objednávky jsou zařazovány do tohoto systému Veškeré objednávky jsou zařazovány do tohoto systému Obsahuje veškeré funkce, týkající se vztahu s odběrateli a dodavateli Obsahuje veškeré funkce, týkající se vztahu s odběrateli a dodavateli Nabízí mnoho možností, například: Nabízí mnoho možností, například: Adresář partnerů Účtování přijatých a vydaných faktur Moduly pro sledování pohledávek a závazků Komplexní informace o partnerovi Šablony vydaných/přijatých faktur

17 Použitá literatura : SCHULTE, CH. Logistika.Přel. doc. ing. Gustav Tomek, DrSc, Adolf Baudyš.1. vyd. Praha: Viktoria Publisching, s. ISBN Ing. ŠTŮSEK, J. CSc. Logistický management, ČZU, LAMBERT M.D., STOCK R.J., ELLRAM M.L. Logistika. Praha: Computer Press, ISBN


Stáhnout ppt "Vyřizování objednávek – objednávkový cyklus, formy objednávek Vypracovali: Martin Anděra Kamila Koťátková Jaroslav Krutský Jakub Matějovský Petra Miková."

Podobné prezentace


Reklamy Google