Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastPřírodovědné vzdělávání Vzdělávací oborFyzika Tematický okruh Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měře ní Téma Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měření Tematická oblast Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měření Název Volba vhodné předpony pro zápis hodnoty plošného obsahu AutorMgr. Přemysl Strážnický Vytvořeno, pro obor, ročníkkvěten 2013, strojírenství, stavebnictví, technické lyceum, elektrotechnika 1. r. AnotaceVysvětlení postupu volby vhodného zápisu plošného obsahu Přínos/cílové kompetenceZápis číselné hodnoty užitím předpon soustavy SI a vedlejších jednotek VY_32_INOVACE_07_09

2 Užití předpon Prezentace je určena všem žákům 1. ročníku nejen technických oborů na SŠ. Je zaměřena na volbu správné předpony pro zápis dané číselné hodnoty fyzikální veličiny. Výuka probíhá v době, kdy žáci ještě nemají probrány v matematice mocniny s celočíselným exponentem. Proto je volena tato forma výkladu a následující postup.

3 Plošný obsah Použití předpon pro díly jednotek plošného obsahu znamená v mnoha případech chybný zápis dané číselné hodnoty. Jednotkou plochy je v soustavě SI 1 m 2. 1m 2 =1m ∙ 1m = 10 dm ∙ 10dm= 100 dm 2 1m 2 =100 cm ∙ 100 cm = cm 2 1m 2 =1000 mm ∙ 1000 mm = mm 2

4 Plošný obsah

5

6

7 Příklad 1. Zapiš 0,076 m 2 vhodnějším způsobem.

8 Plošný obsah

9 Příklad 1.: pokračování Bezpečný a rychlý postup nejen pro „matematické borce“: Posuneme-li desetinou čárku o dvě místa doprava, dostaneme číselnou hodnotu v dm 2 : 0,076 m 2 = 7,6 dm 2

10 Plošný obsah Příklad 2. Zapiš 0,00376 m 2 vhodnějším způsobem.

11 Plošný obsah

12 Příklad 2.: pokračování Bezpečný a rychlý postup nejen pro „matematické borce“: Posuneme-li desetinou čárku o čtyři místa doprava, dostaneme číselnou hodnotu v cm 2 : 0,00376 m 2 = 37,6 cm 2

13 Plošný obsah Příklad 3. Zapiš 0, m 2 vhodnějším způsobem.

14 Plošný obsah Příklad 3. řešení: Zapiš 0, m 2 vhodnějším způsobem. Postup řešení: Můžeme sice použít předponu deci- nebo centi-: 0, m 2 = 0,002 3 dm 2 = 0,23cm 2, ale vhodnější bude užít předponu mili-: Řešení: 0, m 2 = 0,002 3 dm 2 = 0,23cm 2 = 23 mm 2

15 Plošný obsah Příklad 3.: pokračování Bezpečný a rychlý postup nejen pro „matematické borce“: Posuneme-li desetinou čárku o šest míst doprava, dostaneme číselnou hodnotu v mm 2 : 0, m 2 = 23 mm 2

16 Plošný obsah Předpona pro násobek plošného obsahu v m 2 se užívá pouze předpona kilo- a vedlejší jednotky ar a hektar: 1 a = 10 m ∙ 10 m = 100 m 2 1 ha =100 ∙ 1 a = 100 ∙ 100 m 2 = m 2 1 km 2 =1000 m ∙ 1 000m = m 2 1 km 2 =100 ha = a

17 Plošný obsah Příklad 4. Zapiš m 2 vhodnějším způsobem.

18 Plošný obsah Příklad 4. řešení: Zapiš m 2 vhodnějším způsobem. Postup řešení Opakovaným dělením číslem 100 dostáváme postupně hodnotu v arech, hektarech a kilometrech čtverečních: m 2 = a = 31,20 ha = 0,312 km 2

19 Plošný obsah Příklad 4.: pokračování Bezpečný a rychlý postup nejen pro „matematické borce“: Posuneme-li desetinou čárku: o 2 místa doleva, dostaneme číselnou hodnotu v arech o 4 místa doleva, dostaneme číselnou hodnotu v hektarech: o 6 míst doleva, dostaneme číselnou hodnotu v km m 2 = a m 2 = 31,20 ha m 2 = 0,312 km 2

20 Otázka Jak vhodně zapíšeme následující hodnoty? a) m 2 = b) m 2 = c)0,00253 m 2 = d)0, m 2 = e)0, m 2 =

21 Odpověď a) m 2 = ha = 23,7 km 2 b) m 2 = 725 a = 7,25 ha c)0,00253 m 2 = 0,253 dm 2 = 25,3 cm 2 d)0, m 2 = 0,91 cm 2 = 91 mm 2 e)0, m 2 = 3,31 cm 2

22 Zdroje a prameny 1.Vlastní


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google