Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityIII/2 inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorMgr. Jiří Čapek Číslo materiáluVY_32_INOVACE_FYZ_2U_CA_15_07 NázevParalelní zapojení spotřebičů Druh učebního materiáluPrezentace PředmětFyzika Ročníkdruhý Tématický celekelektřina a magnetismus AnotaceRozbor zákonitostí v el. obvodu paralelního zapojení Metodický pokynPoužít promítnutí pomocí dataprojektoru, 35 min Klíčová slovaparalelní zapojení, dělení proudu, uzel, celkový odpor v obvodu Očekávaný výstupŽák umí zakreslit paralelní zapojení. Ví že napětí bude všude stejné, ale proud se rozdělí do větví podle poměru a celkový odpor menší než je odpor jednotlivých spotřebičů. Datum vytvoření

2 Paralelní zapojení spotřebičů Změříme-li napětí na zdroji a jednotlivých spotřebičích, zjistíme, že je stejné. V tomto zapojení se el. obvod rozdělí do několika větví. Místo rozdělení nazýváme uzel. Zapojení bychom mohli překreslit tak, že posuneme uzly blíže ke zdroji a z toho nákresu je již patrno proč.

3 Paralelní zapojení spotřebičů Změříme-li napětí na zdroji a jednotlivých spotřebičích, zjistíme, že je stejné. V tomto zapojení se el. obvod rozdělí do několika větví. Místo rozdělení nazýváme uzel. Zapojení bychom mohli překreslit tak, že posuneme uzly blíže ke zdroji a z toho nákresu je již patrno proč.

4 Paralelní zapojení spotřebičů Celkový proud přitékající ze zdroje do uzlu A se rozdělí na dva proudy, které se zase spojí v uzlu B do celkového proudu. A B Protože elektrony se nemohou v uzlech hromadit nebo vznikat či zanikat, musí jich stejné množství z uzlu odcházet jako příchází. Součet všech proudů, které do uzlu vtékají se rovná součtu všech proudů, které z uzlu odtékají.

5 Paralelní zapojení spotřebičů Celkový odpor v obvodu Jestliže platí: protože platí také pak toto přepíšeme pak vydělením U dostaneme výsledek Protože se nejedná o přímý součet, ale o součet převrácených hodnot bude celkový odpor v obvodu menší než kterýkoliv odpor spotřebiče.

6 Paralelní zapojení spotřebičů Celkový odpor v obvodu je menší než kterýkoliv odpor spotřebiče. Napětí na jednotlivých spotřebičích je stejné a rovná se napětí zdroje. Proud ze zdroje se rozdělí do jednotlivých větví v opačném poměru, než je poměr odporů ve větvích. SHRNUTÍ


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google