Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Fyzika Ročník: 7.ročník Pohyb těles.Světelné jevy. Téma: Pohyb těles.Světelné jevy. Autor: Viktor Huk VY_32_INOVACE_08_HU Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak,je Viktor Huk. OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak,je Viktor Huk. OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.

2 Anotace - Sada obsahuje 20 pracovních listů které je možné využit při vysvětlení učiva z fyziky v 6.ročníku zš, a opakování učiva za 6.ročník zš. Cílem učebního materiálu - je pomocí animací a video souborů vysvětlit pojmy pohyb a klid, průměrná a okamžitá rychlost, naučit správně kreslit grafy rychlosti a dráhy pohybu a vypočítat rychlost, dráhu a dobu pohybu.Seznámit se světelnými jevy, zákonem odrazu a lomu světla,vlastnostmi zrcadel a čoček a vysvětlit jak fungují optické přístroje /oko,dalekohled, fotoaparát/. Očekávaný výstup - žáci dokážou popsat rozdíly mezi různými typy pohybů, dokážou řešit úlohy na pohyb grafickým způsobem, budou umět vypočítat rychlost,dráhu a čas pohybu. Budou vědět jak vzniká zatmění Slunce a Měsíce, dokážou určit vlastnosti obrazu na různých zrcadlech a čočkách a dokážou rozlišit vady oka. Druh učebního materiálu - Power Pointová prezentace,aplikace SMART Notebook, pracovní list, kontrolní test.

3 Graf, kterým znázorňujeme, jak se mění rychlost pohybu, se nazývá graf časového průběhy rychlosti. Grafické znázornění rychlosti pohybu.

4 Pravidla pro tvorbu grafu: 1. Na vodorovnou osu nanášíme vždy čas. 2. Na svislou osu nanášíme rychlost. 3. Obě osy je nutné popsat. 4. Je třeba zvolit správné měřítko os. Podíváme se na nejvyšší hodnotu času a určíme měřítko na vodorovné ose. Obdobně se podíváme i na nejvyšší hodnotu rychlosti a určíme měřítko na svislé ose. 5. Vyneseme jednotlivé body, které určuje čas a rychlost. 6. Body spojíme úsečkami. Grafické znázornění rychlosti pohybu.

5

6 v Rychlost v (km/h ) t čas t (min ) t,min V,km/h Rychlost,v (m/s) Čas, t (min) Čas, t (min)

7 v Rychlost v (km/h ) t čas t (h ) t,h t,h V,km/h 1.Jak dlouho jelo auto? 2.Jel o auto po celou dobu stejnou rychlostí? 3.Jaké nejvyšší rychlosti automobil dosáhl? 4.Jel řidič alespoň v některých úsecích pohybem rovnoměrným? Ve kterých? 5.Ve kterých úsecích řidič zrychloval? 6.Ve kterých úsecích řidič tankoval? 1.Jak dlouho jelo auto? 2.Jel o auto po celou dobu stejnou rychlostí? 3.Jaké nejvyšší rychlosti automobil dosáhl? 4.Jel řidič alespoň v některých úsecích pohybem rovnoměrným? Ve kterých? 5.Ve kterých úsecích řidič zrychloval? 6.Ve kterých úsecích řidič tankoval?

8 v Rychlost v (km/h )

9

10 Zdroje literatury : 1. Učebnice Fyzika pro 6-9.ročník z.š.,nakladatelství SPN(F.Jáchim,J.Tesař). 2. Miroslav Šimon,Slovník pojmů z fyziky pro z.š.,nakladatelství Prometheus, Učebníce Fyzika pro 6-9.ročník z.š.,nakladatelství Fraus(K.Rauner,V.Havel.J.Prokšová.M.Randa). Grafy: 1. Obrázky : 1.LANGMaster BRÁNA VĚDĚNÍ Fyzika 1,Fyzika 2. 2.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/Tachoscheibe.jpg/220px- Tachoscheibe.jpg Animace: 1.LANGMaster BRÁNA VĚDĚNÍ Fyzika 1,Fyzika 2.


Stáhnout ppt "Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google