Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Trendence Graduate Barometer 2012 Czech Business Edition Masarykova univerzita v Brně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Trendence Graduate Barometer 2012 Czech Business Edition Masarykova univerzita v Brně."— Transkript prezentace:

1 trendence Graduate Barometer 2012 Czech Business Edition Masarykova univerzita v Brně

2 Obsah 1.Obecné informace/Metodologie 2.Studenti na první pohled 3.Souhrnný profil 4.Hodnocení univerzity v kostce 5.Očekávání studentů a hodnocení univerzity 6.Vzdělání a kariéra 7.Značky zaměstnavatelů a komunikace

3 © trendence | Page 3 | over 530,000 participants 27 countries 1,150 universities trendence radius of action

4 © trendence | Page 4 | trendence clients Accounting Deloitte & Touche Ernst & Young KPMG PricewaterhouseCoopers Grant Thornton Automotive Industry AUDI BMW Group Bosch Rexroth Brose Daimler DEKRA Hella Mahle Michelin Porsche Škoda Toyota Volkswagen ZF Friedrichshafen Consulting Accenture A.T. Kearney The Boston Consulting Group Capgemini Emerging Hays McKinsey & Company Consumer Goods Beiersdorf Coca-Cola Dr. Oetker Ferrero Henkel Kraft Foods L'Oreal Marks & Spencer Mars McDonald’s Nestlé Deutschland AG Unilever Energy Areva NP BP E.ON Enercon GDF SUEZ Mainova AG Nordex Rehau RWE Stadtwerke München Vattenfall Veolia Vestas Financial Services BAML BNP Paribas Commerzbank Credit Agricole Credit Suisse Deutsche Bank Deutsche Börse Deutsche Bundesbank Deutsche Postbank DZ Bank HSBC JP Morgan KfW Bankengruppe MLP Finanzdienstleistungen Royal Bank of Scotland Société Générale Sparkassen Finanzgruppe Targobank Volks- und Raiffeisenbanken Government Agencies Bundeswehr Deutsche Flugsicherung Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V. (DLR) National Health Service (NHS) Teach First_UK Industry / Manufacturing ABB Bilfinger Berger AG CLAAS KGaA mbH EADS Bouygues Construction BSH Bosch und Siemens Hausgeräte Carl Zeiss Deutsche Lufthansa Evonik euro engineering Ferchau Infineon Technologies Jenoptik Krones Lufthansa Technik MAN Osram Otto Bock Rheinmetall Rolls-Royce Bosch Gruppe Rohde & Schwarz Salzgitter Schaeffler Gruppe Schott Siemens SMA Solar Technology SMS Stihl Texas Instruments Thales ThyssenKrupp Tognum Voith Insurance Allianz AOK Basler Versicherungen ERGO Generali Munich Re IT Solutions AVM DATEV Hewlett Packard IBM SAP Software AG Law Allen & Overy Clifford Chance CMS Hasche Sigle Eversheds Freshfields Gleiss Lutz K&L Gates LLP Linklaters Mayer Brown Noerr LLP Shearman & Sterling LLP Media Axel Springer Bertelsmann Pharmaceutical/Chemical Industry BASF Bayer Dräger Fresenius Merck Roche Retail Aldi Süd Edeka Enterprise Rent-A-Car (ERAC) H&M IKEA Kaufland Lidl Metro OBI Otto Peek & Cloppenburg REWE Rossmann Tchibo Telecommunication Deutsche Telekom Telefonica Vodafone Tourism / Logistics Accor Hotellerie DB Mobility Logistics Deutsche Post DHL Groupe La Poste SNCF Thomas Cook

5 © trendence | Page 5 | Metodologie: trendence Graduate Barometer - European Edition Návratnost Souhrnné informace Metoda:Online dotazník Terenní fáze:Září 2011 až únor 2012 Účast: Analýza: Studentské skupiny: Mediální rozsah: Pozvánky přes e-mail prostřednicvím karierních služeb; anonymita zaručena; slosování o ceny a dárcovství Analýza dat pomocí statistických nástrojů při plnění kódů MRS a ESOMAR kódů a normy ISO 20252 Analýza evropského vzorku a různých podskupin včetně studentů z České republiky a Vaší univerzitě Frankfurter Allgemeine Zeitung 2012 Účastnící se univezity Respondenti

6 © trendence | Page 6 | Tiskové vydání Upozornění: Tento dokument obsahuje dosud nepublikovaná data. Touto zprávou bychom chtěli poděkovat za Vaši účast na trendence Graduate Barometer 2012 - Evropské vydání. Rádi Vám poskytneme vybrané výsledky této zprávy ke zveřejnění po předchozí konzultaci s trendence. Pokud si přejete zveřejnit další materiály (např. celé tabulky / grafy / schémata), předem nás prosím kontaktujte. Důvod totoho obecného rozhodnutí spočívá v tom, že hodnocení každé konkrétní univerzity obsahuje důvěrná data.

7 © trendence | Page 7 | Trendence Graduate Barometer se stal největší studií v oblasti kariéry, vzdělání a zaměstnavatelských témat v Evropě. 950 institucí ve 24 zemích se zúčastnilo této studie a na její otázky odpovědělo 343,796 studentů. Studie proběhla v následujících státech: Rakousko, Belgie, Bulharsko, Česká Republika, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Řecko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Nizozemí, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Rusko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko a Velká Británie. Studenti byli dotazováni na své preference a očekávání ohledně budoucí kariéry, svou spokojenost se svou univerzitou a atraktivitu budoucích zaměstnavatelů Hlavní cílovou skupinou pro studii byli studenti ekonomie a inženýrství/IT/přírodních věd, ačkoliv nás zajímají názory všech studentů. Proto máme celkem tři edice Partnerské zprávy trendence Graduate Barometer: ekonomie, inženýrství a celková zpráva (zahrnující studenty všech oborů). Trendence Graduate Barometer se stal největší studií v oblasti kariéry, vzdělání a zaměstnavatelských témat v Evropě. 950 institucí ve 24 zemích se zúčastnilo této studie a na její otázky odpovědělo 343,796 studentů. Studie proběhla v následujících státech: Rakousko, Belgie, Bulharsko, Česká Republika, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Řecko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Nizozemí, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Rusko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko a Velká Británie. Studenti byli dotazováni na své preference a očekávání ohledně budoucí kariéry, svou spokojenost se svou univerzitou a atraktivitu budoucích zaměstnavatelů Hlavní cílovou skupinou pro studii byli studenti ekonomie a inženýrství/IT/přírodních věd, ačkoliv nás zajímají názory všech studentů. Proto máme celkem tři edice Partnerské zprávy trendence Graduate Barometer: ekonomie, inženýrství a celková zpráva (zahrnující studenty všech oborů). Unikátní prodejní body trendence Barometru 2012:

8 © trendence | Page 8 | Účast

9 © trendence | Page 9 | Účast (Pokračování)

10 © trendence | Page 10 | Respondenti

11 | Page 11 | Souhrnný profil: Věk a pohlaví

12 | Page 12 | Souhrnný profil: Věk a pohlaví (Pokračování)

13 Obsah 1.Obecné informace/Metodologie 2.Studenti na první pohled 3.Souhrnný profil 4.Hodnocení univerzity v kostce 5.Očekávání studentů a hodnocení univerzity 6.Vzdělání a kariéra 7.Značky zaměstnavatelů a komunikace

14 | Page 14 | Key Performance Indicators Část naší práce spočívá ve zhodnocení slibných studentských profilů, které optimálním způsobem obohatí zaměstnavatele. Klíčové indikátory výkonu přináší odpovědi na otázky, které si žádají zaměstnavatelé. Stejným způsobem, jako si společnosti musí klást otázku, zda mohou získat pozornost studentů s nadprůměrnou akademickou úrovní, si univerzity musí klást otázku, jaké absolventy uvádí na trh práce.

15 | Page 15 | Studenti na první pohled VýbornýDobrýPrůměrnýŠpatnýVelmi špatný výkon

16 Obsah 1.Obecné informace/Metodologie 2.Studenti na první pohled 3.Souhrnný profil 4.Hodnocení univerzity v kostce 5.Očekávání studentů a hodnocení univerzity 6.Vzdělání a kariéra 7.Značky zaměstnavatelů a komunikace

17 | Page 17 | Názor Prosím vyjádřete se k následujícím výpovědím.

18 | Page 18 | Profil

19 | Page 19 | Typ studia Jaký typ studia právě studujete?

20 | Page 20 | Předměty Jaký je hlavní obor Vašeho studia?

21 | Page 21 | Délka vzdělání Kdy jste začal/a Váš první obor studovat? Kdy očekáváte nástup do Vašeho prvního zaměstnání po ukončení studia?

22 | Page 22 | Akademický stupeň vzdělání Jak byste označil/a Vaše dosavadní studijní výsledky?

23 | Page 23 | Zkušenosti a pokročilé znalosti angličtiny Jaké zkušenosti (minimálně v délce tří měsiců) již máte? Mluvíte anglicky na POKROČILÉ ÚROVNI?

24 | Page 24 | Pokročilé znalosti angličtiny v Evropě Mluvíte anglicky na POKROČILÉ ÚROVNI? "Pokročilá úroveň" v této souvislosti znamená, že dokážete bez obtíží hovořit, psát a rozumět. Tzn. že máte velkou slovní zásobu a děláte jen málo gramatických chyb.

25 | Page 25 | Pokročilé znalosti angličtiny v Evropě (Pokračování) Mluvíte anglicky na POKROČILÉ ÚROVNI?

26 | Page 26 | Sociální dovednosti

27 Obsah 1.Obecné informace/Metodologie 2.Studenti na první pohled 3.Souhrnný profil 4.Hodnocení univerzity v kostce 5.Očekávání studentů a hodnocení univerzity 6.Vzdělání a kariéra 7.Značky zaměstnavatelů a komunikace

28 | Page 28 | Key Performance Indicators Klíčové indikátory výkonu representují dodatečné informace o spokojenosti studentů se svými univerzitami ve vztahu ke všem účastnícím se univerzitám ve Vaší zemi. Zde můžete na první pohled zjisti, v čem spočívají slabé a silné stránky Vaší univerzity a kde je Vaše univerzita nad a pod průměrem.

29 | Page 29 | Hodnocení univerzity v kostce VýbornýDobrýPrůměrnýŠpatnýVelmi špatný výkon

30 | Page 30 | Hodnocení univerzity v kostce (Pokračování) VýbornýDobrýPrůměrnýŠpatnýVelmi špatný výkon

31 | Page 31 | Hodnocení univerzity v kostce (Pokračování) VýbornýDobrýPrůměrnýŠpatnýVelmi špatný výkon

32 Obsah 1.Obecné informace/Metodologie 2.Studenti na první pohled 3.Souhrnný profil 4.Hodnocení univerzity v kostce 5.Očekávání studentů a hodnocení univerzity 6.Vzdělání a kariéra 7.Značky zaměstnavatelů a komunikace

33 | Page 33 | Názor Prosím vyjádřete se k následujícím výpovědím.

34 | Page 34 | Celkové hodnocení výkonu univerzity v Evropě Jak jste celkově spokojený/á s Vaší vysokou školou resp. s Vaším studiem? 1 = Velmi spokojený/á; 7 = Velmi nepokojený/á

35 | Page 35 | Celkové hodnocení výkonu univerzity v Evropě (Pokračování) Jak jste celkově spokojený/á s Vaší vysokou školou resp. s Vaším studiem? 1 = Velmi spokojený/á; 7 = Velmi nepokojený/á

36 | Page 36 | Hodnocení výkonu univerzity: Důležitost versus spokojenost (Evropě) Která kritéria považujete za nejdůležitější při výběru studijního oboru nebo vysoké školy? Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

37 | Page 37 | Hodnocení výkonu univerzity: Důležitost versus spokojenost (Evropě) (Pokračování) Která kritéria považujete za nejdůležitější při výběru studijního oboru nebo vysoké školy? Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

38 | Page 38 | Hodnocení výkonu univerzity: Důležitost versus spokojenost (Česká republika) Která kritéria považujete za nejdůležitější při výběru studijního oboru nebo vysoké školy? Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

39 | Page 39 | Hodnocení výkonu univerzity: Důležitost versus spokojenost (Česká republika) (Pokračování) Která kritéria považujete za nejdůležitější při výběru studijního oboru nebo vysoké školy? Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

40 | Page 40 | Hodnocení výkonu univerzity: Důležitost versus spokojenost (Vaší univerzitě) Která kritéria považujete za nejdůležitější při výběru studijního oboru nebo vysoké školy? Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

41 | Page 41 | Hodnocení výkonu univerzity: Důležitost versus spokojenost (Vaší univerzitě) (Pokračování) Která kritéria považujete za nejdůležitější při výběru studijního oboru nebo vysoké školy? Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

42 | Page 42 | Využívání univerzitních veletrhů v oblasti karéry Které z následujících akcí navštěvujete pro získání informací o zaměstnání a kariéře?

43 | Page 43 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

44 | Page 44 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

45 | Page 45 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

46 | Page 46 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

47 | Page 47 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

48 | Page 48 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

49 | Page 49 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

50 | Page 50 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

51 | Page 51 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

52 | Page 52 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

53 | Page 53 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

54 | Page 54 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

55 | Page 55 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

56 | Page 56 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

57 | Page 57 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

58 | Page 58 | Hodnocení výkonu univerzity - Vývoj Jak si vede Vaše vysoká škola v následujících kritériích?(špatně; nemám jednoznačné stanovisko; dobře)

59 Obsah 1.Obecné informace/Metodologie 2.Studenti na první pohled 3.Souhrnný profil 4.Hodnocení univerzity v kostce 5.Očekávání studentů a hodnocení univerzity 6.Vzdělání a kariéra 7.Značky zaměstnavatelů a komunikace

60 | Page 60 | Názor Prosím vyjádřete se k následujícím výpovědím.

61 | Page 61 | Idikátor optimismu Trendence Index optimismu je indikátorem sebejistoty absolventů ve vztahu k jejich pracovním vyhlídkám. Byl vypočítán ze dvou parametrů, které byly vybrány ročně jako součást hodnocení procesu žádání o práci. 1) Počet předpokládaných žádostí o práci. 2) Délka času potřebná k získání zaměstnání. Největší hodnota 100 symbolizuje „přehřátí“ trhu: na takovém trhu by každý absolvent nalezl pracovní pozici během nejkratší doby s minimální námahou. Kolik měsíců očekáváte, že potrvá, než najdete své první zaměstnání, resp. kolik času jste k jeho nalezení potřeboval/a? Kolik žádostí o pracovní místo (dopisů, e-mailů, online žádostí) očekáváte, že rozešlete, resp. jste rozeslal/ a před nalezením prvního zaměstnání?

62 | Page 62 | Kariérní priority Které faktory jsou pro Vás obzvláště důležité co se týká Vaší profesionální pozice i po ukončení studia? Respondenti byli požádáni vyznačit, které z opačných párů pracovních faktorů uvedených výše preferují a sílu jejich prefence. Čím více se posuvník v diagramu vzdaluje doprava či doleva, tím více konkrétní kritérium definuje studentovu kariérní prioritu.

63 | Page 63 | Proces žádání o práci: Očekávaná doba pro nalezení prvního zaměstnání Kolik měsíců očekáváte, že potrvá, než najdete své první zaměstnání, resp. kolik času jste k jeho nalezení potřeboval/a?

64 | Page 64 | Proces žádání o práci: Očekávaná doba pro nalezení prvního zaměstnání (Pokračování) Kolik měsíců očekáváte, že potrvá, než najdete své první zaměstnání, resp. kolik času jste k jeho nalezení potřeboval/a?

65 | Page 65 | Proces žádání o práci: Očekáváný počet žádostí o práci pro nalezení prvního zaměstnání Kolik žádostí o pracovní místo (dopisů, e-mailů, online žádostí) očekáváte, že rozešlete, resp. jste rozeslal/ a před nalezením prvního zaměstnání?

66 | Page 66 | Proces žádání o práci: Očekáváný počet žádostí o práci pro nalezení prvního zaměstnání (Pokračování) Kolik žádostí o pracovní místo (dopisů, e-mailů, online žádostí) očekáváte, že rozešlete, resp. jste rozeslal/ a před nalezením prvního zaměstnání?

67 | Page 67 | Očekávání od prvního zaměstnání: Poměr očekávaného ročního hrubého příjmu a očekávaného počtu pracovních hodin v Evropě Kolik hodin jste připraven/a na této pozici pracovat? Jaký výdělek na této pozici očekáváte (hrubý příjem)?

68 | Page 68 | Očekávání od prvního zaměstnání: Očekáváný roční hrubý příjem Jaký výdělek na této pozici očekáváte (hrubý příjem)?

69 | Page 69 | Očekávání od prvního zaměstnání: Očekáváný roční hrubý příjem (Pokračování) Jaký výdělek na této pozici očekáváte (hrubý příjem)?

70 | Page 70 | Očekávání od prvního zaměstnání: Očekávaný počet pracovních hodin Kolik hodin jste připraven/a na této pozici pracovat?

71 | Page 71 | Očekávání od prvního zaměstnání: Očekávaný počet pracovních hodin (Pokračování) Kolik hodin jste připraven/a na této pozici pracovat?

72 | Page 72 | Očekávání od prvního zaměstnání: Očekávaná délka období v prvním zaměstnání Kolik let byste rád/a na této pozici zůstal/a?

73 | Page 73 | Očekávání od prvního zaměstnání: Očekávaná délka období v prvním zaměstnání (Pokračování) Kolik let byste rád/a na této pozici zůstal/a?

74 | Page 74 | Názor Prosím vyjádřete se k následujícím výpovědím.

75 | Page 75 | Mobilita - ochota přestěhovat se Představte si, že obdržíte lákavou pracovní nabídku. Do jaké míry jste mobilní? Já bych...

76 | Page 76 | Mobilita - emigrační destinace Do které cizí země byste se nejpravděpodobněji přestehoval/a kvůli první pracovní pozici po absolvování studia?

77 | Page 77 | Zájem studovat magisterský stupeň v zahraničí Máte zájem dokončit magisterský studijní program v zahraničí?

78 | Page 78 | Zájem studovat magisterský stupeň v zahraničí (Pokračování) Máte zájem dokončit magisterský studijní program v zahraničí?

79 | Page 79 | Žádoucí destinace studia magisterského stupně Ve které zemi nejspíše dokončíte Váš magisterský studijní program?

80 Obsah 1.Obecné informace/Metodologie 2.Studenti na první pohled 3.Souhrnný profil 4.Hodnocení univerzity v kostce 5.Očekávání studentů a hodnocení univerzity 6.Vzdělání a kariéra 7.Značky zaměstnavatelů a komunikace

81 | Page 81 | Kdo jsou nejatraktivnější zaměstnavatelé v Evropě? Které zaměstnavatele považujete za atraktivní, tzn. u kterého z těchto zaměstnavatelů byste se ucházel/a po studiu o práci nejdříve? Tabulka na této a následujících stránkách Vám poskytuje přehled nejatraktivnějších zaměstnavatelů v Evropě, ve Vaší zemi a na Vaší univerzitě.

82 | Page 82 | Kdo jsou nejatraktivnější zaměstnavatelé v České Republice? Které zaměstnavatele považujete za atraktivní, tzn. u kterého z těchto zaměstnavatelů byste se ucházel/a po studiu o práci nejdříve?

83 | Page 83 | Kdo jsou nejatraktivnější zaměstnavatelé na Vaší univerzitě? Které zaměstnavatele považujete za atraktivní, tzn. u kterého z těchto zaměstnavatelů byste se ucházel/a po studiu o práci nejdříve?

84 | Page 84 | Kdo jsou nejaktivnější zaměstnavatelé v České Republice? Kteří zaměstnavatelé se nejvíce aktivně zaměřují na studenty? Tabulka na této a následujících stránkách Vám poskytuje přehled nejaktivnějších zaměstnavatelů v Evropě, ve Vaší zemi a na Vaší univerzitě.

85 | Page 85 | Kdo jsou nejaktivnější zaměstnavatelé na Vaší univerzitě? Kteří zaměstnavatelé se nejvíce aktivně zaměřují na studenty?

86 | Page 86 | Hlavní používané komunikační kanály Které z následujících způsobů využíváte nejintenzivněji, abyste se cíleně informoval/a o firmách? Respondenti byli požádáni o uvedení hlavních komunikačních kanálů, které používají konkrétně pro sběr informací o potencionálních zaměstnavatelích.

87 | Page 87 | Nejpřitažlivější marketingové aktivity na škole Které z aktivit firem na Vaší vysoké škole Vás nejvíce oslovují? Výše uvedený diagram znázorňuje, jak mohou zaměstnavatelé optimálním způsobem oslovit cílové studenty na univerzitě.

88 V případě dotazů prosím kontaktujte: Nadja Kehler Research Analyst nadja.kehler@trendence.com +49 30 2592988 302 trendence Institut GmbH Markgrafenstrasse 62 10969 Berlin


Stáhnout ppt "Trendence Graduate Barometer 2012 Czech Business Edition Masarykova univerzita v Brně."

Podobné prezentace


Reklamy Google