Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada."— Transkript prezentace:

1 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada 3 Porovnávání desetinných čísel Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala: Alena Jůzková,

2 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: opakování učiva 6. ročníku Forma výuky: výklad učitele + samostatná práce Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: porovnávání desetinných čísel Metodický postup: 3. Snímek – připomenutí principu porovnávání desetinných čísel, jednotlivé kroky na klikání myší 4. Snímek – žáci si opíší zadání do sešitu (mohou je také mít připravené jako pracovní list) a samostatně počítají, kontrola po kliknutí myší 5. Snímek – žáci si opíší zadání do sešitu (mohou je také mít připravené jako pracovní list) a samostatně počítají, kontrola po kliknutí myší 6. Snímek –Společné shrnutí

3 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Připomenutí po prázdninách: U desetinných čísel nejprve porovnáváme počet celků, pak rozhoduje číslo na místě desetin, setin, tisícin atd. Např.: 8, , = 8 6 > 2 8,356 > 8,352 5 = 5 3 = 3

4 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Porovnej dvojice čísel (doplň znaménko ): a) 3,854 2,14 b) 3,05 3,005 c) 4,600 4,006 d) 8,1 8,100e) 2,02 2,22f) 5,55 5,505 > >> > < = 2. Doplň přirozené číslo, které bezprostředně: následuje za číslem: 0,312 < ____; 24,7 <____; 99,78 < ____; 999,99 < ____ předchází číslu: ____ < 47,023; ____ <2,981; ____< 100,56; ____< 999,

5 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Na chybějící místo vepiš číslici tak, aby byl zápis pravdivý: 2,17 > 2,__7;3,678 < 3,67__;28,487 < 2__,487 7,135 > 7,__35;99,88 < 99,8__;0,89 < 0,__ A nyní si nezapomeň spočítat body za správná řešení… 4. Uspořádej čísla podle velikosti od nejmenšího do největšího (použij znaky ): 0,01; 0,1; 0,11; 0,001 ___________________________________ 1,34; 1,43; 1,034; 1,304 ___________________________________ 4,23; 2,43; 3,24; 4,32 ___________________________________ 0,052; 0,25; 5,2; 0,0520 ___________________________________ 0,001 < 0,01 < 0,1 < 0,11 1,034 < 1,304 < 1,34 < 1,43 2,43 < 3,24 < 4,23 < 4,32 0,0520 = 0,052 < 0,25 < 5,2

6 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Počet bodůHodnocení 24 – 22Výborně 21 – 18Velmi dobře Dobře Dostatečně 5 - 0Je třeba se učit!

7 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace:


Stáhnout ppt "Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada."

Podobné prezentace


Reklamy Google