Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Matematika a její aplikace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Matematika a její aplikace"— Transkript prezentace:

1 Matematika a její aplikace
Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Slovní úloha – sčítání a odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_07 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

2 Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: opakování učiva 6. ročníku, společný nácvik spočítání slovní úlohy, využití získaných znalostí o sčítání a odčítání desetinných čísel Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: sčítání a odčítání desetinných čísel Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání, opsání zadání do sešitu, postupné řešení s výkladem, kontrola na klikání myši 4. Snímek – navedení dětí ke správné analýze příkladu, žáci řeší samostatně do sešitu, kontrola na klikání myší Společné shrnutí Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

3 1. Hanka a Simona chodily o prázdninách do sadu česat třešně
1. Hanka a Simona chodily o prázdninách do sadu česat třešně. První den natrhala Hana 19,35 kg, Simona 21,08 kg třešní. Druhý den natrhala Hana 20,87 kg, Simona 20,55 kg třešní. Třetí den natrhala Hana 24,74 kg, Simona 25,62 kg třešní. Kolik kg třešní natrhaly dohromady? Která z dívek natrhala víc kg třešní a o kolik? Zápis: Výpočet: Odpověď: Dny Hanka Simona 1. den 19,35 21,08 2. den 20,87 20,55 3. den 24,74 25,62 celkem x y společně x + y 19,35 20,87 24,74 21,08 20,55 25,62 67,25 64,96 S komentářem učitele, jednotlivé kroky na klikání myši. Žáci píší do sešitů. Celkem: x + y = 132,21 x = 67,25 > 64,96 y = Rozdíl: y – x = 2,29 Hanka se Simonou nasbíraly celkem 132,21 kg třešní, Simona nasbírala o 2,29 kg třešní více než Hanka. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

4 1. Pavel a Ondra sbírali starý papír
1. Pavel a Ondra sbírali starý papír. V lednu nasbíral Pavel 8,47 kg papíru, Ondra 7,14 kg třešní. V únoru nasbíral Pavel 4,56 kg, Ondra 5,55 kg papíru. V březnu nasbíral Pavel 4,25 kg, Ondra 5,36 kg papíru. Kolik kg papíru nasbírali chlapci dohromady? Který z chlapců nasbíral víc kg papíru a o kolik? Zápis: Výpočet: Měsíce Pavel Ondra Leden 8,47 7,14 Únor 4,56 5,55 Březen 4,25 5,36 celkem x y společně x + y 8,47 4,56 4,25 7,14 5,55 5,36 18,05 17,28 Žáci pracují samostatně do sešitu. Kontrola - kliknutí myší. Celkem: x + y = 35,33 17,28 < 18,05 Rozdíl: y – x = 0,77 Odpověď: Pavel a Ondra nasbírali celkem 35,33 kg papíru, Ondra nasbíral o 0,77 kg papíru více než Pavel. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

5 Citace: http://office.microsoft.com
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/


Stáhnout ppt "Matematika a její aplikace"

Podobné prezentace


Reklamy Google