Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Matematika a její aplikace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Matematika a její aplikace"— Transkript prezentace:

1 Matematika a její aplikace
Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 1 VY_42_INOVACE_20 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

2 Forma výuky: výklad učitele, procvičení
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 8. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy, vedoucí k rovnici s jednou neznámou Forma výuky: výklad učitele, procvičení Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: slovní úlohy řešené rovnicí s jednou neznámou Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání, rozbor zadání, stanovení neznámé a zápis slovní úlohy – jednotlivé kroky na kliknutí myši 4. Snímek – sestavení a vyřešení rovnice, provedení ověření, postup na kliknutí myši 5. Snímek – žáci řeší podobnou slovní úlohu samostatně do sešitu Společné shrnutí Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

3 Slovní úloha vedoucí k lineární rovnici s jednou neznámou
Během 3 dnů přišlo do kina celkem 476 diváků. Druhý den bylo v kině o 26 diváků více než první den. Třetí den přišlo do kina o 49 diváků více než druhý den. Kolik diváků přišlo do kina v jednotlivých dnech? Přečtěte si pozorně zadání Rozhodněte, kterou veličinu označíme jako x Postup na klikání myši. den ………………………. den ……………………… Celkem ……………………… 476 diváků x diváků x + 26 diváků (x + 26) + 49 diváků Řeš rovnici x + x (x + 26) + 49 = 476 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

4 x + x + 26 + (x + 26) + 49 = 476 3x + 101 = 476 / - 101 3x = 375 / ÷3
Ověření: den ……………………… = den ……………………… = den ……………………….. ( ) + 49 = 125 151 200 Postup na klikání myši. 476 První den navštívilo kino 125 diváků, druhý den 151 diváků a třetí den 200 diváků. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

5 Turisté ušli první den 21 km, druhý den 36 km a třetí den 27 km.
2. Turisté ušli za 3 dny celkem 84 km. Druhý den ušli o 15 kilometrů více než první den a třetí den ušli o 9 km méně než druhý den. Kolik km ušli turisté v jednotlivých dnech? den …………… x km den …………… x + 15 km den …………… (x + 15) – 9 km Celkem …………… 84 km den ………… 21 km den ………… km = 36 km den ………… ( ) – 9 km = 27 km Celkem ………… = 84 km Žáci počítají samostatně do sešitu. Kontrola na kliknutí myši. x + x (x + 15) – 9 = 84 3x = 84 3x = 63 x = 21 Turisté ušli první den 21 km, druhý den 36 km a třetí den 27 km. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

6 Citace: http://office.microsoft.com
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/


Stáhnout ppt "Matematika a její aplikace"

Podobné prezentace


Reklamy Google