Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_Vaz.1.12 Techniky aranžování váz Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ1 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_Vaz.1.12 Techniky aranžování váz Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ1

2 Vazačství a aranžování Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Vazačství a aranžování Ročník: 1. Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Vazačství, aranžování, vázy Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu květinářství. Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Vazačství a aranžování Ročník: 1. Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Vazačství, aranžování, vázy Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu květinářství.

3 Techniky aranžování váz  volné vkládání květin - nejčastěji používáme u nádob vyšších než širších  vázy se zúženým hrdlem - jednoduchý způsob, malý prostor hrdla umožňuje použití malého počtu květin, většinou nepotřebujeme žádný pomocný materiál, květy v hrdle drží samy  vázy se širokým hrdlem – nejčastěji vkládáme do hrdla pomačkané pletivo (nesmí být vidět), stonky květů a zeleně prostrkujeme do pletiva, čímž zajistíme výšku a polohu, kterou jsme si určili

4  vypichované vázy - aranžujeme vázy vysoké i nízké pomocí aranžovací hmoty  aranžovací hmota uvnitř nádoby: - jednodušší, rychlejší způsob - rostliny zapichujeme jednotlivě, v omezeném odklonu od středové osy  aranžovací hmota převyšuje okraj nádoby - docílíme různých tvarů aranžmá - zapichované stonky mohou svírat se středovou osou pravý nebo tupý úhel - velikost a výšku aranž. Hmoty přizpůsobujeme objemovým možnostem vázy a velikosti aranžmá - hmota nesmí vyplňovat celý objem nádoby, musí v ní zbýt i místo pro vodu Správná volba poměru velikosti aranžmá a aranžovací hmoty

5 Způsoby umístění aranžovací hmoty v nádobě: a)aranž. hmota je umístěna uvnitř nádoby, stonky svírají se středovou osou ostrý úhel b)aranž. hmota převyšuje nad okraje nádoby, stonky svírají se středovou osou pravý úhel c)aranž. hmota převyšuje nad okraje nádoby, stonky svírají se středovou osou tupý úhel

6 Typy úprav ve vázách  jednostranná úprava: - pohled zepředu - nejvyšší prvek je umístěn v pozadí - ostatní prvky umisťujeme od nejvyššího prvku doleva, doprava a dopředu - tvar obvykle trojúhelníkový nebo obdélníkový  oboustranná úprava: - pohled ze všech stran - umístění obvykle na stole, nebo na jiném druhu nábytku, který je umístěn středově - nejvyšší prvek je umístěn uprostřed kompozice - ostatní prvky se rozmísťují do všech stran - tvar kulatý, oválný - přes vázu na jídelním stole musejí všichni na sebe vidět, nesmí být příliš vysoká

7 Schematické znázornění možností rozložení květinového materiálu podle tvaru aranžované vázy.

8 Opakování techniky aranžování - volné vkládání, vypichování typy úprav ve vázách - jednostranné, oboustranné

9 Použité zdroje HOMOLA, Vladimír. Vazačství a aranžování květin. Vyd. 1. Ilustrace Otakar Procházka. V Praze: Institut výchovy a vzdělávání Ministerstva zemědělství ČR, 1993, 147 s. ISBN X. BITTNEROVÁ, Marie. Floristika. Děčín - Libverda: Střední škola zahradnická a zemědělská Antonína Emanuela Komerse. ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání ve všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (foto, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední."

Podobné prezentace


Reklamy Google