Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Ilona Bůtová TEMATICKÁ OBLAST: Německý jazyk NÁZEV DUMu: Europastaaten POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 12. KÓD DUMu: IB_NJZ_ 12 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): Vytvořeno pro 1. ročník podle učebnice direkt 1 neu pro 2. lekci, ale lze použít kdykoliv v průběhu studia, kdy je třeba připomenout názvy evropských zemí a světové strany. Jedná se o barevné pole s autoznačkami „Kfz-Kennzeichen“, které se mají přesouvat na správnou světovou stranu. DUM podporuje komunikativní funkci drilovou metodou, kdy se klade stále stejná forma otázky a stejnou formou se odpovídá, a to celkem 24x. Značek je vybráno jen 24, protože víc žáků by jazyková skupina mít neměla, ale pokud má, tak aby se dostalo na každého žáka. Barvy umožňují kontrolu, že značky byly umístěny do správné světové strany, a zároveň přehled, které země ještě zbývají přemístit. Interaktivní tabule by splnila tento úkol jednodušeji, ale použití PowerPointu zase umožnuje pracovat s tímto DUMem i samoukům v domácích podmínkách, protože tento program mají všechna základní vybavení Microsoftu. ČTĚTE METODICKÝ POKYN! METODICKÝ POKYN: Použití DUMu předpokládá znalost názvů evropských zemí a jejich rody, což se opakuje v první tabulce (neobshuje všechny státy, jen ty použité v závěrečné hře), dále jsou připomenuty n ázvy světových stran (Himmelsrichtungen). Je třeba pracovat s vypnutou prezentací, aby bylo možno políčky posouvat. Žáci mohou zůstat na svých místech, ale lépe je aktivujeme, budou-li se fyzicky hýbat. Postavíme je proto do dvou řad za sebou. První z řady A položí otázku prvnímu z řady B a zeptá se ho, zda vybraná země leží v té svétové straně, kde se nachází značka: „Liegt Ungarn im Westen? „A odchází na konec své řady. B odpoví „Nein, es(u zemí žensk. rodu sie) liegt (doch) in Mitteleuropa.“, učitel nebo pověřený žák přesune políčko, B položí další otázku a odchází na konec řady. Nezáleží tedy na tom, kolik žáků skupina nebo řada má, otázky se kladou tak dlouho, dokud nejsou všechna políčka vyplněna značkami téže barvy. Když po práci odklikněte „Neukládat změny“, obrázky se vrátí do původní polohy a hru lze hrát opakovaně.

2 (das) Österreich Frankreich Deutschland Griechenland Russland Island Estland Finnland Dänemark Liechtenstein Tschechien Spanien Italien Belgien Bulgarien Albanien Schweden Polen Norwegen Ungarn Portugal die (ženský rod) Schweiz Slowakei Türkei Tschechische Republik die (množné číslo) Niederlande

3 der Norden, im Norden (=in dem), in Nordeuropa (=Nord-Europa) der Westen, im Westen (=in dem), in Westeuropa (=Nord-Europa) der Osten, im Osten (=in dem), in Osteuropa (=Nord-Europa) der Süden, im Süden (=in dem), in Südeuropa (=Nord-Europa) HIMMELSRICHTUNGEN

4 Liegt Tschechien im Süden? Liegt die Tschechische Republik im Süden? Nein, es liegt in Mitteleuropa. Nein, sie liegt in Mitteleuropa Liegen die Niederlande im Osten? Nein, sie liegen in Westeuropa.

5 N S O W PL B A AL BG GR UA P CH RUS DK SK I F FIN EST E S NOR H IS NL CZ FL

6 Zdroje: Vlastní práce autorky


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google