Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Ilona Bůtová TEMATICKÁ OBLAST: Německý jazyk NÁZEV DUMu: Vytvoř otázku, Fragen stellen P OŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 14 KÓD DUMu: IB_NJZ_ 14 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): DUM byl vytvořen pro 1. ročník po dokončení druhé lekce učebnice direkt 1 neu, ale jako zajímavou formu opakování ho lze použít kdykoliv. Poskytuje sadu vět, ke kterým se mají vytvářet otázky. Podobné cvičení obsahuje v závěru každá lekce, protože splnit toto zadání dělá žákům během celého studia značné potíže. Cvičení jsou však krátká a nenabízejí možnost motivačních aktivit. V DUMu je obsaženo záměrně 24 vět, což odpovídá maximu žáků jazykové skupiny ve škole, aby se dostalo na každého. Vět je také záměrně sudý počet, aby mohla soutěžit dvě družstva o stejném počtu žáků. Pokud budou žáci muset vstát z lavic a postavit se do řady za sebou, přinese DUM žádoucí pohybovou aktivizaci a soustředění na výkon, aniž by žák švindloval odkoukáním řešení z jiného cvičení. Pravidla si může učitel přizpůsobit svým potřebám. Jeden z návrhů viz dále. ČTĚTE METODICKÝ POKYN! METODICKÝ POKYN: Vytvoříme dvě řady žáků za sebou. Případný lichý žák může obsluhovat tento soubor. Z každé řady odpovídá vždy první žák, družstva se pravidelně střídají. Odpoví-li žák správně, posadí se zpět do lavice. Nevytvoří-li správnou otázku, postaví se na konec řady (je-li ve skupině méně než 24 žáků, mohou se víckrát prostřídat a právě ten, kdo odpoví chybně, dostává víc šancí příště uspět). Ve chvíli, kdy otázky dojdou, snadno se spočítá, kolik žáků družstva zůstalo stát, vyšší počet prohrává. Protože lístečky s větami jsou poměrně dlouhé a není na ploše tolik místa je přehledně třídit, můžeme každou použitou buď rovnou vymazat (delete), nebo přetáhnout do „chlívečků“ správně či chybně. To mám poskytuje možnost vrátit se po skončení soutěže k vysvětlení chybně vytvořených otázek. Pracujeme s vypnutou prezentací, aby bylo možno věty odkrývat. Pokud by se v jedné hodině nevyužily všechny otázky a práce s DUMem byla zdlouhavá, uložíme si změny a příště pokračujeme tam, kde jsme naposledy skončili. Pokud zadáme „Neukládat změny“, DUM lze poté použít znovu v původní podobě.

2 NEANO In der Nähe von Liberec. Nicht weit weg von mir. In Belgien spricht man auch Französisch. Sie wohnen in Bayern. Nein, er ist Fuβballspieler. Wir tanzen und reisen gern. Die Person schreibt eigene Songs. Mein Hobby ist Sport. Portugiesisch spricht man in Portugal. Oberndorf liegt bei Kitzbühl. Sie ist Mehrkämpferin. Nelly Furtado spricht auch Hindi. Meine Hobbys sind Tanz und Musik. Sie spielt oft Computerspiele. Wir kommen aus Hamburg. Nein, sie kommt aus Kroatien. Ja, ich spreche sehr gut Englisch. Wien liegt doch in Österreich! Franz ist Politiker. Seine Mutter spricht kein Wort Deutsch. Nein, das ist Timo. Ja, die Menschen in Russland sprechen Russisch. Die Chinesen kommen aus China. Ich bin Frau Müller. ?

3 Zdroje: Vlastní práce autorky


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google