Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Ilona Bůtová TEMATICKÁ OBLAST: Německá gramatika NÁZEV DUMu: Kleidung 3_Koffer POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 16 KÓD DUMu: IB_NJ_16 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):A2/B1 – Použitá slovní zásoba se probírá ke konci učebnice Direkt 2. Tato prezentace pracuje s tematickým okruhem oblečení a jejich vlastnosti, a to inovativním způsobem pomocí názorného materiálu a motivačního příběhu, který vede k efektivnější fixaci slovní zásoby a vzbuzuje větší zájem konverzovat. Navozená situace si vynucuje užití přívlastků, bez kterých se skupiny hlásící se o jednotlivé kusy oblečení neobejdou. Tento materiál navazuje na předchozí dva DUMy, ve kterých se barvy, vlastnosti a části oblečení nacvičovaly v jednodušší formě, ale také hrou. Náročnost tohoto DUMu oproti předchozím je zvýšena o užití min. času. METODICKÝ POKYN: První okno seznamuje se situací, že byly ukradeny dva podobné kufry s podobným oblečením. Policie šatstvo našla, ale na jedné hromadě. Majitel se tedy musí přihlásit právě o ten kus, který patří jemu. Třída se proto rozdělí do tří skupin dle návodu. 3. a 4. okno je jen ukázkové, ale zdatnější žáci mohou i bez předepsané slovní zásoby zkusit oblečení pojmenovat dřív, než si řešení přečtou v oknech 5 a 6. Od 7. okna už jsou zkombinované vždy dva kusy podobného oblečení z různých kufrů a liší se jen určitou vlastností, kterou je třeba pojmenovat.

2 Es hat zwei ähnliche Koffer mit ähnlichen Sachen drinnen gegeben. Die Koffer hat jemand geklaut, sie sind futsch. Die Polizei hat jedoch die Sachen gefunden. Jetzt muss sie identifizieren, welche aus welchem Koffer kommen. Gruppe 1 = Koffer 1, Gruppe 2 = Koffer 2, Gruppe 3 = Polizei. 12

3

4

5 Dunkler Herrenanzug x heller Damenanzug Gepunktetes, violettes x geblümtes T-Shirt Altmodischer, rosaroter x moderner, brauner Badeanzug Extravagantes x seidenes Top Frisches, gebügeltes x gebrauchtes, zerknittertes Taschentuch Alte, schmutzige, zerrissene x neue, saubere Socken

6 Lange x kurze Jeans Kariertes x Ringel-Pullover Karierte x gestreifte Boxershorts Herren x Damen-Nachthemd Pelz- x Regenmantel Gestricktes x Baumwollekleid Bunter x einfarbiger BH

7 Ein Schüler als Polizist fragt: Wessen Jeans sind das? Ein Schüler aus der Gruppe 2 antwortet: Ich habe die kurzen Jeans. Ein Schüler aus der Gruppe 1 antwortet: Ich habe die langen Jeans.

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 Foto archiv autorky


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google