Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictví m ICT AUTOR: Mgr. Ilona Bůtová TEMATICKÁ OBLAST: Německý jazyk NÁZEV DUMu: Samohláskový trojúhelník POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 2 KÓD DUMu: IB_NJZ_02 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): Určeno pro 1. ročník, začátečníky. Lze ale univerzálně využít i v jiných jazycích, případně později, kdy už žáci jazyk na různé úrovni ovládají, protože jim vysvětlí princip toho, co dosud praktikovali pouze nápodobou, odposlechem, ale neuvědoměle. Tento druhý z řady výkladových a nácvikových DUMů k foneticko-fonologické tematice vokalického trojúhelníku si klade za cíl názorným způsobem seznámit s tvořením samohlásek, zejména těch, které čeština nemá (přehlásky), a od toho odvodit klasifikaci samohlásek, především jejich rozdělení na přední a zadní, protože díky tomu pochopíme tvarové, výslovnostní i pravopisné obměny (zmíněné v předchozím motivačním DUMu), ke kterým dochází právě působením samohlásek na jejich hláskové okolí.

2 Jetzt brauchen wir den Spiegel:

3 Zuerst sagen wir A Jetzt lassen wir den Mund auf A, wollen aber I sagen. Geht das? Was müssen wir tun, damit I als I klingt?

4 Wieder A lassen– wollen E hören – Ja? Tschechisches E: Wieder I lassen – wollen E hören– Ja? Mährisches, Brünner E: E steht also zwischen A und I?

5 Sind diese zwei E gleich? Dieses E ist geöffnet = geöffnetes E Dieses E ist geschlossen = geschlossenes E

6 Die ganze Reihe von A – E – I: є e i a

7 Nun sprechen wir O und U aus: Und vergleichen sie mit E und I: Ist die Mundrundung der einzige Unterschied?

8 Das ist die Zunge: Was macht die Zunge bei E und bei O? Was macht die Zunge bei I und bei U? vorne hinten

9 Vokalisches Dreieck I E A O U Vordere VokaleHintere Vokale

10 I E A O U Ä Und dazu noch typisch deutsche Vokale: Ü Ö

11 Jak konkrétně rozdělení samohlásek na přední a zadní ovlivňuje tvary uvedené v předchozím DUMu 1, to si povíme v DUMu následujícím, č. 3.

12 Zdroje: Vlastní fotoarchiv autorky


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google