Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.9 Neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.9 Neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:"— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.9 Neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen žákům 4. tříd jako opakování a upevňování znalostí o neživé přírodě. Po výkladu žáci plní zadané úkoly. Materiál se dá využít při práci s interaktivní tabulí, multimice, v počítačové učebně nebo jako pracovní list.

2 Součásti neživé přírody

3 Neživou přírodu tvoří voda, vzduch, minerály a horniny, půda, teplo a světlo pocházející ze Slunce. VZDUCH - je všude kolem nás, je tvořen z plynů, vodní páry a prachových částic, pro nás nejdůležitějšími plyny jsou kyslík a dusík, pro rostliny oxid uhličitý VODA – zabírá většinu zemského povrchu, dělí se na: oceánskou (oceány, moře) – největší množství, obsahuje sůl kamennou pevninskou - povrchová ve vodních tocích a nádržích (potoky, řeky, jezera, rybníky) - podpovrchová se usazuje pod povrchem země (déšť, sníh…) - ledovcová obsažená v ledovcích nejchladnějších oblastí MINERÁLY A HORNINY – tvoří povrch Země PŮDA – vzniká zvětráváním minerálů a hornin a je obohacena o humus SLUNCE – žhavá obrovská hvězda, dává energii živým organismům v podobě tepla a světla

4 1) Co dýchají živé organismy? kyslík 2) Co tvoří neživou přírodu? 3) Co tvoří půdu? nerosty, horniny a humus 4) Čím je tvořen povrch Země? nerosty a horninami 5) Čím je tvořen vzduch? 6) Je na Zemi víc vodních ploch, nebo pevnin? vodních ploch 7) Jak dělíme vodu na Zemi? 8) Jak vznikají mraky? vypařováním vody 9) Jaké zdroje energie se v přírodě nacházejí? teplo a světlo ze Slunce 10) Jaký plyn uvolňují rostliny při fotosyntéze? kyslík 11) Podle čeho poznáš, že je kolem tebe vzduch? fouká vítr voda, vzduch, půda, minerály a horniny, teplo a světlo ze Slunce vodními parami, plyny, částicemi prachu oceánská a pevninská – povrchová, podpovrchová, ledovcová 1 BOD 6 BODŮ 3 BODY 2 BODY 3 BODY 1 BOD 5 BODŮ 1 BOD 2 BODY 1 BOD

5 .

6

7 ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, ISBN PaedDr. PODROUŽEK, Ladislav; RNDr. RANDA, Miroslav; RNDr. MLADÁ, Jarmila. Poznáváme přírodu a techniku: přírodověda pro 4. ročník základní školy. Praha: SPN, 1994, ISBN EVARIA, John M.. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: chhigh.jpg Obrázky z galerie klipart Vlastní obrázek


Stáhnout ppt "Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.9 Neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google