Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: Přírodověda.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: Přírodověda."— Transkript prezentace:

1

2 Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: Přírodověda Téma: Koloběh vody Klíčová slova: voda, koloběh vody, zásoby vody, lázně, déšť, horniny Ročník: 3 Vytvořiila: Mgr. Dagmar Šišková ČÍSLO MATERIÁLU: VY_52_INOVACE_PŘ.09.3.Koloběh vody ANOTACE: materiál slouží k osvojení učiva METODIKA: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli Srpen 2012

3

4

5  Voda se nejprve vypaří ( z moře, z rostlin, ze živočichů)  Stoupá vzhůru a vytvoří se mraky  Nad pevninou se pára ochladí a prší nebo sněží  Dešťová voda se vsakuje do půdy ( část vody zůstane v půdě, část se vsákne až na nepropustnou horninu nebo jíl a vznikne podzemní jezero nebo podzemní pramen)

6

7  Vyvěrají z podzemních jezer  Mohou být léčivé  Jsou teplé nebo studené  V místech s léčivými prameny se staví lázně  Na obrázku: Zpívající fontána v Mariánských Lázních

8  Voda je: povrchová ( v potocích, řekách, jezerech, mořích) nebo podzemní ( v půdě, podzemních jezerech)  Vodu obsahují rostliny i živočichové  Na Zemi najdeme vodu ve stavu: plynném, kapalném, pevném  Na Zemi probíhá neustálý koloběh vody  Bez čisté vody nemůžeme žít

9  Po kondenzování páry z ovzduší dopadá voda ve formě srážek na zemský povrch, zejména ve formě deště a sněhu. Zde se část vody hromadí a odtéká jako povrchová voda, vypařuje se zpět do ovzduší nebo se vsakuje pod zemský povrch a doplňuje zásoby podzemní vody. Podzemní voda po určité době znovu vystupuje na povrch ve formě pramenů nebo dotuje vodní toky (drenáž podzemní vody).srážek deštěsněhupodzemní vodypramenůvodní toky

10 déšť

11  V jaké podobě se setkáváme s vodou  Popište koloběh vody v přírodě  Pro koho je důležitá voda  Jak je voda na Zemi znečisťována  Jak chráníme vodu před znečistěním  -------------------------------------------------------------------  Žáci vypracují do sešitů

12  Zdroje  Štiková V., Prvouka 3, učebnice pro 3. ročník základní školy, Brno: Nová škola.  2002.ISBN 80-7289-044-1  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Watercycleczechhigh.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Watercycleczechhigh.jpg  http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marienbad-Brunnen.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marienbad-Brunnen.jpg  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Cancun_1600.jpg


Stáhnout ppt "Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: Přírodověda."

Podobné prezentace


Reklamy Google