Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D."— Transkript prezentace:

1 Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.

2 Cílem příspěvku je vymezit témata, která budou tvořit obsahovou náplň předmětu Obchodní podnikání

3 Úvod Vstup České republiky do Evropské unie v roce 2004 změnil pohled na vymezení vnitřního trhu; Inovace v předmětu Obchodní podnikání, který byl nově zařazen do studijního oboru PFO budou průběžně zapracovávány do většiny základních témat tohoto předmětu v kontextu vstupu ČR do EU; Změny budou souviset také s narůstajícím významem obchodu v ekonomice světové, evropské i národní;

4 Předmět si klade za cíl seznámit studenty s aktuální situaci a poznatky v oblasti obchodního podnikání v následujících logických celcích : Obecné vymezení problematiky vnitřního obchodu a jeho postavení v NH a v EU. Charakteristika obchodního podniku a jeho činnosti. Marketing obchodního podnikání. Další vývojové tendence a jejich sledování.

5 Dílčí oblasti Obchod jako odvětví národního hospodářství. Význam obchodu v NH. Spotřebitelská a obchodní politika státu. Vymezení základních pojmů v oblasti obchodu. Historie obchodu. Funkce obchodu.

6 Postavení obchodu v krajinách EU. Změny ve struktuře obchodu ČR. Požadavky obchodu v souvislosti se vstupem ČR do EU. Vnitřní a zahraniční trh. Jednotný evropský trh. Kategorizace a klasifikace obchodních činností. Podmínky obchodního podnikání.

7 Obchodní podnik. Právní úprava podnikání v obchodě na jednotném evropském trhu- výhody a nevýhody právních forem obchodních podniků v jednotlivých vybraných státech EU. Ekonomika obchodního podniku. Obchodní strategie a plány. Řízení obchodního podniku- praktické příklady.

8 Vztah marketingu k obchodní činnosti: Řízení obchodních činností s orientaci na potřeby a požadavky zákazníků. Obchodování na průmyslových trzích. Obchodování na spotřebitelských trzích.

9 Další vývojové tendence a jejich sledování. Cílem poslední kapitoly je poukázat na koncentrační tendence ve vývoji obchodních struktur. Seznámit vás s různými formami koncentrace-integraci a kooperaci podniků. Prezentovat změny obchodních struktur v České republice.

10 Shrnutí Předmět má rozsah 2-1 (2 hod/týdně přednášek a 1 hod/týdně cvičení) Smyslem přednášek je poskytnout ucelený teoretický přehled o současném stavu poznání a dalším vývoji vnitřního obchodu v chápání nových podmínek (po vstupu ČR do EU). Záměrem cvičení je naučit studenty aplikovat tyto poznatky na konkrétní oblasti (obory, podniky) se smyslem vyhledávat příležitosti pro obchodování na národním a evropském trhu.

11 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D."

Podobné prezentace


Reklamy Google