Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Mikulová. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Mikulová. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava,"— Transkript prezentace:

1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Mikulová. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0879. ZÁVĚREČNÉ PRÁCE V DAŇOVÉ EVIDENCI květen 2013VY_52_INOVACE_UDE_190232

2 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Pro daňovou evidenci není předepsán konkrétní způsob uzavírání zdaňovacího období. Jeden z možných postupů: 1)Uzavření daňové evidence 2)Zjištění skutečného stavu majetku a závazků 3)Vypracování daňového přiznání

3 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE V rámci uzavření daňové evidence je potřeba zjistit: součty v evidenci daňových příjmů a daňových výdajů stav peněžních prostředků v hotovosti a na bankovních účtech neuhrazené závazky nevyrovnané pohledávky stav ostatního majetku (zásob, DHM a DNM)

4 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Připravte si pracovní list, kalkulátor a psací pomůcky. Vypracujte společně úkol č. 1. pracovní list

5 Deník příjmů a výdajů datum doklad Text Peněžní prostředky v hotovosti Peněžní prostředky na bankovních účtech Průběžné položky Příjmy daňové Příjmy nedaňové Výdaje daňové Výdaje nedaňové příjemvýdejpříjemvýdejpříjemvýdej abc12345678910 1.1. počáteční stav200.000 900.000 3.1.VPStelefonní poplatky 6.050 5.0001.050 4.1.VPSnákup zboží 181.500 150.00031.500 5.1.VPDnájemné 12.100 10.0002.100 6.1.PPDprodej zboží363.000 300.00063.000 7.1.VPSnákup počítače 60.500 8.1.VPDosobní spotřeba 25.000 9.1.VPSposkytnutý úvěr 800.000 10.1.VPSzdravotní pojištění 14.000 11.1.VPDnákup software 9.600 7.9331.667 12.1.VPDnákup známek 750 13.1.VPSpojištění provozovny 1.500 14.1.VPDoprava počítače 4.800 3.967833 CELKEM563.00052.2501.700.000263.55000300.000863.000193.150122.650 Uzavřeme deník příjmů a výdajů – zjistíme konečné součty.

6 Deník příjmů a výdajů datum doklad Text Peněžní prostředky v hotovosti Peněžní prostředky na bankovních účtech Průběžné položky Příjmy daňové Příjmy nedaňové Výdaje daňové Výdaje nedaňové příjemvýdejpříjemvýdejpříjemvýdej abc12345678910 1.1. počáteční stav200.000 900.000 3.1.VPStelefonní poplatky 6.050 5.0001.050 4.1.VPSnákup zboží 181.500 150.00031.500 5.1.VPDnájemné 12.100 10.0002.100 6.1.PPDprodej zboží363.000 300.00063.000 7.1.VPSnákup počítače 60.500 8.1.VPDosobní spotřeba 25.000 9.1.VPSposkytnutý úvěr 800.000 10.1.VPSzdravotní pojištění 14.000 11.1.VPDnákup software 9.600 7.9331.667 12.1.VPDnákup známek 750 13.1.VPSpojištění provozovny 1.500 14.1.VPDoprava počítače 4.800 3.967833 CELKEM563.00052.2501.700.000263.55000300.000863.000193.150122.650 1) Zjistěte rozdíl daňových příjmů a daňových výdajů (základ daně).

7 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Vypočteme základ daně: příjmy daňové – výdaje daňové = základ daně 300.000 Kč – 193.150 Kč = 106.850 Kč Základ daně před závěrečnými úpravami je ve výši 106.850 Kč.

8 Deník příjmů a výdajů datum doklad Text Peněžní prostředky v hotovosti Peněžní prostředky na bankovních účtech Průběžné položky Příjmy daňové Příjmy nedaňové Výdaje daňové Výdaje nedaňové příjemvýdejpříjemvýdejpříjemvýdej abc12345678910 1.1. počáteční stav200.000 900.000 3.1.VPStelefonní poplatky 6.050 5.0001.050 4.1.VPSnákup zboží 181.500 150.00031.500 5.1.VPDnájemné 12.100 10.0002.100 6.1.PPDprodej zboží363.000 300.00063.000 7.1.VPSnákup počítače 60.500 8.1.VPDosobní spotřeba 25.000 9.1.VPSposkytnutý úvěr 800.000 10.1.VPSzdravotní pojištění 14.000 11.1.VPDnákup software 9.600 7.9331.667 12.1.VPDnákup známek 750 13.1.VPSpojištění provozovny 1.500 14.1.VPDoprava počítače 4.800 3.967833 CELKEM563.00052.2501.700.000263 55000300.000863.000193.150122.650 2) Zjistěte stav peněžních prostředků v hotovosti.

9 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Vypočteme stav peněžních prostředků v hotovosti: příjmy v hotovosti – výdaje v hotovosti = zůstatek v pokladně 563.000 Kč – 52.250 Kč = 510.750 Kč V pokladně je na konci zdaňovacího období zůstatek 510.750 Kč.

10 Deník příjmů a výdajů datum doklad Text Peněžní prostředky v hotovosti Peněžní prostředky na bankovních účtech Průběžné položky Příjmy daňové Příjmy nedaňové Výdaje daňové Výdaje nedaňové příjemvýdejpříjemvýdejpříjemvýdej abc12345678910 1.1. počáteční stav200.000 900.000 3.1.VPStelefonní poplatky 6.050 5.0001.050 4.1.VPSnákup zboží 181.500 150.00031.500 5.1.VPDnájemné 12.100 10.0002.100 6.1.PPDprodej zboží363.000 300.00063.000 7.1.VPSnákup počítače 60.500 8.1.VPDosobní spotřeba 25.000 9.1.VPSposkytnutý úvěr 800.000 10.1.VPSzdravotní pojištění 14.000 11.1.VPDnákup software 9.600 7.9331.667 12.1.VPDnákup známek 750 13.1.VPSpojištění provozovny 1.500 14.1.VPDoprava počítače 4.800 3.967833 CELKEM563.00052.2501.700.000263.55000300.000863.000193.150122.650 3) Zjistěte stav peněžních prostředků na bankovním účtu.

11 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Vypočteme stav peněžních prostředků na bankovním účtu: příjmy na BÚ – výdaje z BÚ = zůstatek na BÚ 1.700.000 Kč – 263.550 Kč = 1.436.450 Kč Na bankovním účtu je na konci zdaňovacího období zůstatek 1.436.450 Kč.

12 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Připravte si pracovní list, kalkulátor a psací pomůcky. Vypracujte samostatně úkol č. 2. kontrola – pracovní list

13 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Vyzkoušeli jste si, jak podnikatel postupuje při uzavírání knih, které vedl v daňové evidenci. Zopakujte společně, co jste zjistili: Nyní musí podnikatel porovnat, zda jeho zjištění odpovídá skutečnému stavu majetku a závazků. základ daně stav peněžních prostředků v hotovosti stav peněžních prostředků na bankovním účtu výši neuhrazených závazkůvýši nevyrovnaných pohledávek

14 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Zjištění skutečného stavu majetku a závazků je podle §7b zákona o daních z příjmů povinné. Je možné ho zjistit: 1)Fyzickou inventurouFyzickou inventurou 2)Dokladovou inventurouDokladovou inventurou O zjištěném stavu musí být proveden zápis a o případné rozdíly je potřeba upravit základ daně.

15 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE 1)Fyzická inventura Fyzická inventura se provádí u majetku, který můžeme přepočítat, změřit, zvážit. Například:  Drogistické zboží v prodejně drogerie  Látky v prodejně textilu

16 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE 2) Dokladová inventura Dokladová inventura se provádí u majetku a závazků, u kterých nelze provést inventuru fyzickou. Například:  Peněžní prostředky na bankovním účtu (zjistíme z výpisů z běžného účtu)  Závazky u dodavatelů (zjistíme z knihy přijatých faktur)

17 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Připravte si pracovní list, kalkulátor a psací pomůcky. Vypracujte samostatně úkol č. 3. kontrola – pracovní list

18 ZÁVĚREČNÉ PRÁCE Vypracování daňového přiznání Podnikatel musí ještě správně vypočítat a zaplatit státu daň z příjmů fyzických osob. Vyhotovením daňového přiznání a zaplacením daně je zdaňovací období uzavřeno. Prohlédněte si daňové přiznání na webové stránce ministerstva financí ČR. daňové přiznání

19 POUŽITÁ LITERATURA ŠTOHL, Pavel. Daňová evidence 2011 : praktický průvodce. 2., upr. vyd. Znojmo: Pavel Štohl, 2011, 133 s. ISBN 978-80-87237-34-2. MUNZAR, Vladimír, Zdeněk BURDA ST. a Zdeněk BURDA ML. Účetnictví: pro 2. ročník obchodních akademií a pro ostatní střední školy. 3. aktualizované. Praha: Fortuna, 2007. ISBN 80-7168-967-X.


Stáhnout ppt "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Mikulová. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava,"

Podobné prezentace


Reklamy Google