Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Autor: RNDr. Bc. Miroslav Hruška Tematická oblast: Kinematics of a particle (kinematika hmotného bodu) Název DUMu: Speed and velocity – B Kód: VY_32_INOVACE_FY.2.06 Datum: Cílová skupina: Žáci středních škol s CLIL výukou fyziky v angličtině Klíčová slova:Speed, velocity, average speed, instantaneous speed, instantaneous velocity, scalar, vector Anotace: Prezentace slouží k procvičení a rozšíření učiva z učebního materiálu Speed and velocity – A, který se týká pojmů průměrná a okamžitá rychlost a skalár a vektor.

2 Kinematics of a particle 6. Speed and velocity – B

3 3 Find words connected with vectors 1. i no credit 2. ntn gate 3. meg sent 4. o hardware 5. mega nudit 6. uleva

4 4 1. Average speed equals time divided by distance 2. Speedometer shows the average speed 3. Kilometre per hour is a derived SI unit 4. 1 km/h is equal to 3.6 m/s 5. Velocity is a scalar 6. Direction means a value and a unit True or false?

5 Zdroj: archiv autora5 See the examples, solve the tasks

6 6 Match equivalent speeds m/s km/h km/h km/h m/s 6. 5 m/s km/h A. 20 m/s B. 36 m/s C m/h D. 25 m/s E. 36 km/h F. 108 km/h G m/h

7 7 1. object 2. line touching a curve 3. international system 4. type of quantity 5. type of quantity 6. motion is … 7. distance divided by time 8. „5“ in „5 m/s“ :-) Fill in, get a secret word

8 8 Exercise I  A car went from Prague to Brno. At half past eight the driver had a look at the odometer and saw 55 km. At a quarter to ten he read 140 km. Calculate the average speed of the car between half past eight and a quarter to ten.  t 1 = 8:30 = 8 h 30 min, s 1 = 55 km  t 2 = 9:45 = 9 h 45 min, s 2 = 140 km

9 9 Solution I  t 1 = 8:30 = 8 h 30 min, s 1 = 55 km  t 2 = 9:45 = 9 h 45 min, s 2 = 140 km  The average speed was 68 km/h.

10 10 Exercise II  A truck went from A to B. It took three hours. Distance from A to B is 160 km. Then it got from B to C in four hours. Distance covered between B and C was 260 km. Calculate the truck’s average speed from A to C.  t 1 = 3 h, s 1 = 160 km  t 2 = 4 h, s 2 = 260 km

11 11 Solution II  t 1 = 3 h, s 1 = 160 km  t 2 = 4 h, s 2 = 260 km  The average speed was 60 km/h.

12 12 Exercise III  A motorbike covered a certain distance in two minutes. The average speed was 90 km/h. Find the distance. Exercise IV  Between 18:15 and 18:40 a car covered 40 kilometres. What was his average speed?

13 That is all for now Thank you for your attention

14 14  Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje:  Bednařík, M., Široká, M. Fyzika pro gymnázia, Mechanika. Dotisk 3. vyd. Praha: Prometheus, s. ISBN  Hornby, A. S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English. 5. vyd. Oxford: Oxford University Press, s. ISBN


Stáhnout ppt "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google