Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_PEK.2.14 Písemnosti při porušování obchodních smluv Vytvořeno: Ověřeno: Třída:NS 2

2 Písemnosti při porušování obchodních smluv Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Písemná a elektronická komunikace Ročník:2. Autor:Ing. Petra Litošová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:reklamace, urgence, upomínka Anotace: Materiál je určen k seznámení s písemnostmi, které se používají při porušování obchodních smluv, jak prodávajícím, tak kupujícím. Konkrétně se věnuje reklamaci, urgenci a upomínce.

3  jedná se o písemnosti používané při nepravidelném plnění obchodních smluv: 1. reklamace 2. urgence 3. upomínka

4  uplatňuje kupující, jestliže zjistí v dodávce rozdíly proti uzavřené smlouvě nebo jiné nedostatky:  závady při přejímce zboží (např. poškození, bylo dodáno jiné zboží, jiné provedení) – kontrola dle objednávky a DL,  projevily se vady v záruční době,  byly zjištěny chyby v účetních dokladech (např. fa).

5  prodávající reklamaci: a) uzná a omluví se, b) neuzná a odpoví, proč nemůže reklamaci přijmout.

6  reklamace obsahuje: 1. úvodní zdvořilostní větu, 2. přesný popis závady, 3. návrh na odstranění závady, v závažných případech odstoupení od smlouvy

7  vyhotovuje se, jestliže prodávající nedodá nebo kupující neodebere zboží ve smluveném termínu

8  urgence obsahuje: 1. oslovení (v případě, že s dodavatelem dosud nebyly žádné problémy), 2. odvolání na dosavadní dobrou spolupráci (existovala- li), 3. důvod nespokojenosti (např. problémy ve výrobě), 4. žádost o urychlené splnění dodávky, 5. přesvědčení, že se situace nebude příště opakovat.

9  odpověď na urgenci je zaslána obratem a obsahuje: 1. omluvu, 2. vysvětlení důvodů zdržení, 3. lhůtu vyřízení.

10  posílá se, jestliže kupující nezaplatí za zboží ve lhůtě splatnosti stanovené ve faktuře  zasílá se doporučeně  upomínat je možné 3x

11  1. upomínka obsahuje: 1. upozornění na prošlou lhůtu splatnosti faktury (uvedení čísla, částky, data splatnosti), 2. stanovení nového data pro zaplacení, 3. omluva pro případ, že odběratel fa zaplatil, a žádost o sdělení údajů o úhradě.

12  2. upomínka obsahuje: 1. odvolávka na zaslanou upomínku, 2. stanovení nové lhůty pro zaplacení (cca 7 – 10 dnů), 3. upozornění na úrok z prodlení (penále).

13  3. upomínka – pokus o smír obsahuje: 1. odvolání na předchozí upomínky, 2. stanovení nové lhůty pro zaplacení (cca do 3 dnů), 3. vyčíslení celkové pohledávky (dlužná fa + penále + upomínací výdaje – např. poštovné), 4. upozornění na možnost soudního vymáhání dluhu.  většinou sestavuje právník

14 1.Ve kterých případech se vyhotovuje urgence?  vyhotovuje se, jestliže prodávající nedodá nebo kupující neodebere zboží ve smluveném termínu 2.Kolik upomínek je možno zaslat a jak nazýváme poslední upomínku?  upomínat je možné 3x,  3. upomínka je pokus o smír.

15 Sestavte reklamaci na základě následujícího zadání:  Knihkupectví Dobrovský, s.r.o. v Liberci reklamuje u nakladatelství FORTUNA, Ostrovní 30, Praha 1, chybnou vazbu učebnic Písemná a elektronická komunikace. Na základě telefonické dohody vrací 150 ks učebnic k bezplatné opravě. Zároveň žádají o proplacení faktury za přepravné, kterou přikládají.

16 Použité zdroje FLEISCHMANNOVÁ, Emílie a spol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost – 2. díl. 1. vyd. Praha: nakladatelství FORTUNA, 2005, ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google