Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohuslav Esterka
1
602XML formuláře a Czech POINT a úřad Pavel Nemrava Software602 a.s. ISSS 2008
2
© Software602 – 2008 Pracoviště Czech POINT Agendové informační systémy (AIS) Zpracování žádosti o výpis z ISVS: Živnostenský a Obchodní rejstřík, Katastr nemovitostí, Rejstřík trestů… 1. Autentifikace úředníka 2. Vyplnění formuláře a odeslání žádosti 3. Autorizovaný výstup z ISVS (ověřený výpis) Spisová služba úřadu: přidělení č.j. a evidence Centrála CzechPOINT CzechPOINT dnes: Výstupy z ISVS Ověření totožnosti
3
© Software602 – 2008 Zkušenosti z projektu Czech POINT Celkový počet vydaných výpisů
4
© Software602 – 2008 Zkušenosti z projektu Czech POINT Celkový počet vydaných výpisů
5
© Software602 – 2008 Zkušenosti z projektu Czech POINT Celkový počet přihlášených úřadů
6
© Software602 – 2008 Zkušenosti z projektu Czech POINT Celkový počet uživatelů
7
© Software602 – 2008 Zkušenosti z projektu Czech POINT Co z těchto dat vyplývá: během ledna bylo připojeno 1040 úřadů během 3 měsíců (prosinec až únor) bylo připojeno 1237 úřadů (90 % všech úřadů) bylo vyškoleno od poloviny listopadu do konce ledna celkem 2 500 pracovníků na 300 školeních v rozsahu 4 hodiny formulářové rozhraní potvrdilo, že v oblasti samosprávy je možné tuto technologii nasadit v rekordně krátkých časech na libovolných typech úřadů
8
© Software602 – 2008 Zkušenosti z projektu Czech POINT Co z těchto dat vyplývá: formuláře se „nemusí“ učit (ve většině případů odpovídá vzhledově elektronický formulář stávajícím „papírovým“ formulářům)! podání žádosti na Rejstřík trestů: vyplním a odešlu data, podepíšu žádost (modrou), převezmu výpis – podobně se však dají realizovat i místní agendy úřady propojují své spisové služby nebo evidence s formulářovým rozhraním Czech POINT (získání čj a poskytnutí metadat k evidenci)
9
© Software602 – 2008 Jak využít zkušenosti z projektu Czech POINT? Použití uvnitř úřadu: Moravskoslezský kraj finance (evidence kolků, žádosti na kolky, příloha k faktuře) personalistika (čestné prohlášení, dotazníky, příspěvky na jazykové vzdělávání) vnitřní věci (pověření k výkonu spisové služby, zápůjční lístky) žádanky Zlínský kraj schvalování žádanek o služební cestu zároveň i plánuje využití autoparku s následným vyúčtování služebních cest KÚ Hradec Králové schvalování dovolenek a cestovních příkazů včetně zaúčtování
10
© Software602 – 2008 Použití uvnitř úřadu … Iniciátor (zadavatel) přebírající / zástup N-tý schvalující Ano Schváleno Příjemce Schváleného Formuláře samotný iniciátor kdokoli pověřený uloží data a *.fo do archivace Schváleno Ne Form Server zajistí: posun formuláře ve volitelné cestě (určujeme, kdo další schvaluje – zástup) informovanost o stavu procesu pro všechny jeho účastníky uložení dat a celého formulář pro archivační účely FS ručí za nemožnost podpisu nesprávným uživatelem Příjemce Zamítnutého Formuláře samotný iniciátor kdokoli pověřený uloží *.fo do archivace schvalující Ano
11
© Software602 – 2008 Jak využít zkušenosti z projektu Czech POINT? Použití vně úřadu: Vyhodnocení dotazníku od rozpočtových organizací Formuláře životních situací - existuje cca 50 xml formulářů životních situací: doprava sociálka stavebka zemědělství, vodospráva životní prostředí živnost
12
© Software602 – 2008 Použití vně úřadu … Pošlete nám napřed svoje data - půjde nám to spolu na úřadě rychleji! Občan / Firma / Živnostník: nemusí nutně použít elektronický podpis nemusí se nikde registrovat (podepisovat smlouvu) nemusí vyplnit údaje zcela přesně (100% správně) bude mít přehled o stavu a průběhu žádosti půjde na úřad, jen pokud to bude skutečně třeba
13
© Software602 – 2008 Použití vně úřadu … Žadatel (Firma / živnostník / občan)Úřad 1. stáhne z webu úřadu formulář 2. formulář v klidu vyplní a odešle na úřad 3. 602XML FS přidělí ID (unikátní identifikační číslo žádosti) 4. dostane ID, kterým může (přes web) zjišťovat stav žádosti - prvním stavem je žádost PŘIJATA – dostavte se na úřad (podepsání, doplnění atd.) 5. jde na úřad Průběžné sledování stavu 10. Žadatel si po zjištění stavu (vyřízeno kladně) dojde na úřad pro rozhodnutí 6. Žadatel na úřadu sdělí ID, projde s úředníkem žádost, doplní (opraví) údaje, žádost se vytiskne a podepíše „modrou“ 7. Žádost se archivuje ve FS a zavádí se do vnitřní evidence úřadu (spisová služba) – stav žádosti se mění na - VYŘIZUJE 8. Probíhá vyřizování žádosti 9. Žádost vyřízena – úředník změní stav ve FS - VYŘÍZENO
14
© Software602 – 2008 Co následuje? Nikdo nechodí na úřad, když nemusí! Použití vně úřadu … Bc. Bohuslav Jásenský, Městský úřad Mohelnice Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Použití uvnitř úřadu … Ing. Tomáš Vašica, Krajský úřad Moravskoslezského kraje
15
Děkujeme Vám za pozornost Software602 a.s., Hornokrčská 15/703, 140 00 Praha 4, IČ: 63078236, DIČ: CZ63078236, OR: MS Praha, oddíl B, vložka 3044 tel: 222 011 602, fax: 222 011 218, E-mail: info@software602.cz Internet: www.602.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.