Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258."— Transkript prezentace:

1 Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258 Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_04_PVP_194_Kli Druh učebního materiálu Prezentace Autor Mgr. Květa Klímová VY_32_INOVACE__04_PVP_194_Kli

2 Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Obchodní akademie, Ekonomické lyceum PředmětMatematika, Matematický seminář RočníkTřetí, čtvrtý Název tematické oblasti (sady)Statistika a pravděpodobnost Název vzdělávacího materiáluCharakteristiky variability Anotace Vzdělávací materiál se zabývá vztahem mezi dvěma statistickými znaky - korelace. Materiál může být použit v Matematice při výkladu nové látky ve 3. ročníku nebo při opakování látky ve 4. ročníku. Zhotoveno, (datum/období)leden 2013 Ověřeno6. února 2014

3

4 Korelace Příklad: Učitel matematiky se na základě dlouholetého sledování žáků oboru Obchodní akademie domnívá, že žák, který je úspěšný v matematice, mívá dobré známky i z předmětu účetnictví. Z hlediska statistiky zkoumá 2 kvantitativní statistické znaky a hledá mezi nimi závislost. Toto nazýváme korelace. Můžeme ji zjišťovat například pomocí metody: - grafické, - početní.

5 Příklad M2232441123312213443 Ú2123431233421112344

6 Řešení grafické

7 Bodový graf Z grafu vidíme, že čím je žák lepší v jednom předmětu, tím je zpravidla lepší i v předmětu druhém a naopak. Mluvíme tedy o pozitivní (kladné) statistické závislosti.

8 Řešení početní

9 Příklad – řešení početní

10 Příklad negativní korelace Počet odevzdaných úkolů 891043 986 Známka z testu 121452123 Průměr Směrodatná odchylka Počet odevzdaných úkolů2,4736842,408831488 Známka z testu2,4210531,333333333

11 Grafické řešení Z grafu vidíme, že čím více úkolů žák odevzdal, tím lepší („menší“) známku získal z testu. Mluvíme tedy o negativní (záporné) statistické závislosti.

12 Vlastnosti koeficientu korelace

13

14 Použitá literatura: CALDA, Emil a DUPAČ, Václav. Matematika pro gymnázia. Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika. 5. vyd. Praha: Prometheus, 2008. 170 s. Učebnice pro střední školy. ISBN 978-80-7196-365-3. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258."

Podobné prezentace


Reklamy Google