Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D8_20 Sada DUMDějepis 8 PředmětDějepis Název materiáluCo bys měl znát z 8. ročníku Anotace Prezentace připomene.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D8_20 Sada DUMDějepis 8 PředmětDějepis Název materiáluCo bys měl znát z 8. ročníku Anotace Prezentace připomene."— Transkript prezentace:

1 Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D8_20 Sada DUMDějepis 8 PředmětDějepis Název materiáluCo bys měl znát z 8. ročníku Anotace Prezentace připomene žákům některé poznatky nabyté v 8. ročníku. Umožňuje interaktivní práci žáků s tajenkou pomocí „pera“. Lze ji využít jako soutěž při opakování. AutorPetra Sojková JazykČeský jazyk Datum vytvoření Očekávaný výstup Žáci prokáží své znalosti hravou formou soutěže, zapojí se do vyplnění tajenky, která prověří vědomosti. Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slovaNárodní obrození, osvícenství, vynálezci, stavební slohy Druh učebního materiáluPrezentace Cílová skupinaŽák na 2. stupni speciální školy Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/

2 Co bys měl znát z 8. ročníku

3 POZNEJ OSOBNOST Vynálezce telefonu Osvícenská panovnice, za její vlády byla zavedena povinná školní docházka Zakladatel 1. elektrotechnického závodu u nás, autor elektrické tramvaje, uhlíkové lampy,… Zakladatel tělovýchovné jednoty SOKOL, děčínský rodák Císař z rodu Habsburků, který jediný sídlil v Praze, zajímal se o alchymii a astrologii František KŘIŽÍK Rudolf II. Habsurský Alexander Graham BELL Miroslav TYRŠ Marie Terezie

4 OSOBNOSTI NÁRODNÍHO OBROZENÍ Božena NĚMCOVÁ Karel Hynek MÁCHA František PALACKÝ Josef Kajetán TYL Karel Jaromír ERBEN Bedřich SMETANA Spisovatel, Dílo: KYTICE Hudební skladatel, Dílo: MÁ VLAST Spisovatel, básník, Dílo: MÁJ Dramatik, autor písně „Kde domov můj“ Spisovatelka, Dílo: DIVÁ BÁRA, BABIČKA Spisovatel, historik, národní buditel, sepsal slavnou historii naši země

5 OSVÍCENSTVÍ 1781 patent o zrušení nevolnictví Vysvětli, co znamenaly tyto reformy Marie Terezie a Josefa II listina o náboženské svobodě  Z člověka nevolníka se stává poddaný  Lidé se mohou stěhovat, ženit a vdávat, dávat děti do učení bez povolení vrchnosti  Je povolené i jiné náboženské vyznání než jen katolické Povinná školní docházka  Všechny děti od 6 do 12 let chodily do školy  Vyučovalo se trivium Co to je TRIVIUM???

6 V jakém slohu jsou tyto stavby? Románský sloh Gotika Renesance Baroko

7 Co nás čeká v 9. třídě? X 1. Učitel národů, Jan Amos …. 2. Hlavní město Rakouska, sídlo Habsburských panovníků 3. Úředním jazykem byla za vlády Habsburků … 4. Románská stavba kruhového půdorysu 5. Cizím slovem změna, prováděl je Komenský, Marie Terezie. 6. Školní docházka byla od vlády Marie Terezie (opak dobrovolná) 7. V roce 1620 se odehrála bitva na … 8. Po bitvě na Bílé hoře se konala na Staroměstském náměstí … 9. Po osvícenství přichází doba snah o záchranu češtiny a vlastenectví. Je to doba …..obrození. 10. Za vlády Marie Terezie se stal z člověk poddaný. Před tím byl …(nebyl volný) 11. Miroslav Tyrš byl spoluzakladatelem tělovýchovné jednoty … 12. Národní buditelé se snažili zachránit český …

8 KOMENSKÝ VÍDEŇ NĚMČINA ROTUNDA REFORMA POVINNÁ BÍLÉHOŘE X POPRAVA NÁRODNÍ NEVOLNÍK SOKOL JAZYK

9 Prameny:


Stáhnout ppt "Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D8_20 Sada DUMDějepis 8 PředmětDějepis Název materiáluCo bys měl znát z 8. ročníku Anotace Prezentace připomene."

Podobné prezentace


Reklamy Google