Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL"— Transkript prezentace:

1 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA KLECANY okres Praha-východ DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL TÉMA: Život a vztahy - test VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis TEMATICKÝ OKRUH: Obecná biologie a základy ekologie ROČNÍK: 6. DATUM VYTVOŘENÍ: AUTOR: Ing. Ivan Rychlý, CSc.

2 Správně je vždy jen jedna odpověď, pokud není uvedeno jinak.
Život a vztahy test z přírodopisu pro 6.ročník Správně je vždy jen jedna odpověď, pokud není uvedeno jinak.

3 1. Pojmy přiřaď k odpovídajícímu popisu:
vylučování zbavování se odpadních látek dráždivost nevratné změny ve stavbě těla rozmnožování reakce na podněty růst a vývin vznik nových jedinců

4 2. Napiš alespoň 2 další projevy života, které nebyly uvedeny v předchozím úkolu.
pohyb, dědičnost, přijímání potravy, dýchání …………………………………………..………

5 3. Která skupina organismů si zajišťuje živiny pro svůj život prostřednictvím fotosyntézy?
(zakroužkuj) rostliny houby rostliny živočichové

6 4. Organismy dýchají, protože tak získávají:
a) pocit z dobře vykonané práce c) živiny z půdy b) energii z organických látek d) teplo ze sklepa b) energii z organických látek

7 5. Které z následujících látek jsou nezbytné, aby mohla probíhat fotosyntéza? (zakroužkuj 2)
oxid uhličitý živiny oxid uhličitý cukry voda půda kyslík voda

8 6. Doplň pojmy: Při fotosyntéze vznikají 2 látky. Odpadní látkou je ……………….., který je vypouštěn do vzduchu. Druhou látkou je ………… - základní živina. kyslík cukr

9 7. Minerální látky získávají rostliny:
a) z půdy, rozpuštěné ve vodě a) z půdy, rozpuštěné ve vodě c) fotosyntézou b) ze vzduchu d) dýcháním

10 8. Následující látky rozděl na ústrojné (organické) a neústrojné (anorganické):
oxid uhličitý, minerály, bílkoviny, cukry, kyslík, tuky Organické látky: ……………………………………….. Anorganické látky: …………………………………… cukry, tuky, bílkoviny oxid uhličitý, kyslík, minerály

11 9. Přiřaď organismy k pojmům:
konzumenti zelené rostliny a sinice producenti houby a bakterie rozkladači živočichové

12 10. Seřaď skupiny organismů podle četnosti (množství) v přírodě od nejméně početné skupiny (označ 1) po nejpočetnější skupinu (označ 3). býložravci masožravci zelené rostliny 2 1 3

13 11. Uvedené pojmy doplň do textu. (producenti, konzumenti, rozkladači)
Z vody a oxidu uhličitého vytvářejí …………….. cukry a tím jsou schopni se sami živit. Odumřelé zbytky organismů mají na starost …………….. Protože si nedokážou vytvářet živiny, musí …………….požírat rostliny a jiné živočichy. producenti rozkladači konzumenti

14 12. Zařaď jednotlivé organismy do odpovídající skupiny.
vrabec, jetel, liška, choroš, bakterie, bříza, smrk, včela Producenti: ……………………………………….. Konzumenti: ……………………………………... Rozkladači: ………………………………………. jetel, bříza, smrk vrabec, liška, včela choroš, bakterie

15 13. Spoj odpovídající pojmy:
predátor lovec parazit cizopasník

16 14. Soužití dvou různých organismů, kteří si navzájem prospívají, se nazývá:
a) symfonie c) sympatie b) harmonie d) symbióza d) symbióza


Stáhnout ppt "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL"

Podobné prezentace


Reklamy Google