Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství Ročník : 7. Téma : Víra a náboženství Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

2 Symboly Uhodneš, které kultury / která náboženství používají následující symboly?

3 Přiřaď náboženství a obrázek, tvrzení zdůvodni.
Křesťanství Islám Buddhismus Hinduismus

4 Přiřaď k sobě pojmy: Reinkarnace Meditace Džihád Ramadán Šabat
Metoda duševního rozjímání, rozmluva s bohem Devátý měsíc islámského kalendáře a současně největší svátek pro všechny muslimy sedmý den v týdnu, věnovaný odpočinku a upuštění od pracovní a všední činnosti. Šabat je nejdůležitější svátek v judaismu Převtělování; duše je věčná, vtěluje se vždy do nových forem povinnost muslimů usilovat o obranu a rozšiřování islámu ve vlastním srdci i ve světě. Řešení (odkryj klikem): 1-D; 2-A; 3-E; 4-B; 5-C

5 Seznam použitých zdrojů
Použité zdroje obrázků: Judaismus.de [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.judaismus.de/judaismus.gif> . [cit ]. Blog.petrmiko.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://blog.petrmiko.cz/wp-content/islam.png> . [cit ]. Maruska22.blog.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://nd01.jxs.cz/421/492/6ecfa36bcd_ _o2.jpg> . [cit ]. Otevřená encyklopedie Navajo [on-line]. Dostupná na WWW: <http://hinduismus.navajo.cz/hinduismus-4.jpg> . [cit ]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/BuddhaShakyamuni.jpg/220px- BuddhaShakyamuni.jpg> . [cit ]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4a/Spas_vsederzhitel_sinay.jpg/220px- Spas_vsederzhitel_sinay.jpg> . [cit ]. History-if.blog.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://nd02.jxs.cz/767/568/67a9866f4a_ _o2.jpg> . [cit ]. Použité zdroje verbálních informací: JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČEČILOVÁ, Anna. OBČANSKÁ VÝCHOVA 6 : s blokem Rodinná výchova. 1. vydání. Plzeň : Fraus, s. ISBN JANOŠKOVÁ, Dagmar, et al. OBČANSKÁ VÝCHOVA 7 : RODINNÁ VÝCHOVA7. 1. vydání. Plzeň : Fraus, s. ISBN

6 Kříž Více významů Symbol křesťanství
Rozcestí, znaménko plus, označení první pomoci, smrt, …

7 Židovská hvězda Symbolizuje souhvězdí pod kterým se čeká na Mesiáše, a také šest pracovních dní kde střed znamená šabat. Symbol jako takový znamená rovnováhu.

8 Jin a Jang Původ v dávné čínské filosofii a popisuje dvě navzájem opačné a doplňující se síly, které se nacházejí v každé živé i neživé části vesmíru.

9 Hvězda a půlměsíc – symbol islámu
Základem islámu a jeho ústředním motivem je přesvědčení, že není božstva (tj. nic nemá právo být uctíváno) kromě Boha. To se odráží i do islámských symbolů. Takže ani hvězda, ani měsíc, není nějakým vysloveně náboženským symbolem, je to znak, který se v průběhu dějin dostal na praporce muslimských armád a stal se jakýmsi způsobem označení. Jak vznikl půlměsíc a hvězda nevědí přesně ani sami muslimové.


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství."

Podobné prezentace


Reklamy Google