Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství Ročník : 7. Téma : Víra a náboženství Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

2 Symboly Uhodneš, které kultury / která náboženství používají následující symboly?

3 Přiřaď náboženství a obrázek, tvrzení zdůvodni.

4 Přiřaď k sobě pojmy: 1.Reinkarnace 2.Meditace 3.Džihád 4.Ramadán 5.Šabat A.Metoda duševního rozjímání, rozmluva s bohem B.Devátý měsíc islámského kalendáře a současně největší svátek pro všechny muslimy C.sedmý den v týdnu, věnovaný odpočinku a upuštění od pracovní a všední činnosti. Šabat je nejdůležitější svátek v judaismu D.Převtělování; duše je věčná, vtěluje se vždy do nových forem E.povinnost muslimů usilovat o obranu a rozšiřování islámu ve vlastním srdci i ve světě. Řešení (odkryj klikem): 1-D; 2-A; 3-E; 4-B; 5-C

5 Seznam použitých zdrojů Použité zdroje obrázků: (1)Judaismus.de [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (2)Blog.petrmiko.cz [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (3)Maruska22.blog.cz [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (4)Otevřená encyklopedie Navajo [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (5)Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (6)Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (7)History-if.blog.cz [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (8)Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (9)History-if.blog.cz [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. (1)Použité zdroje verbálních informací: JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČEČILOVÁ, Anna. OBČANSKÁ VÝCHOVA 6 : s blokem Rodinná výchova. 1. vydání. Plzeň : Fraus, s. ISBN JANOŠKOVÁ, Dagmar, et al. OBČANSKÁ VÝCHOVA 7 : RODINNÁ VÝCHOVA7. 1. vydání. Plzeň : Fraus, s. ISBN

6 Kříž Více významů Symbol křesťanstvíSymbol křesťanství Rozcestí, znaménko plus, označení první pomoci, smrt, …

7 Židovská hvězda Symbolizuje souhvězdí pod kterým se čeká na Mesiáše, a také šest pracovních dní kde střed znamená šabat. Symbol jako takový znamená rovnováhu.

8 Jin a Jang Původ v dávné čínské filosofii a popisuje dvě navzájem opačné a doplňující se síly, které se nacházejí v každé živé i neživé části vesmíru.

9 Hvězda a půlměsíc – symbol islámu Základem islámu a jeho ústředním motivem je přesvědčení, že není božstva (tj. nic nemá právo být uctíváno) kromě Boha. To se odráží i do islámských symbolů. Takže ani hvězda, ani měsíc, není nějakým vysloveně náboženským symbolem, je to znak, který se v průběhu dějin dostal na praporce muslimských armád a stal se jakýmsi způsobem označení. Jak vznikl půlměsíc a hvězda nevědí přesně ani sami muslimové.


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství."

Podobné prezentace


Reklamy Google